Citat:
Ursprungligen postat av Bludder
Repris men jag läser inte så fort: Man blir nästan mörkrädd när man läser den här boken. Dödens änglar: Den sanna historien om världens mest fruktade kriminella MC-gäng, mord på sina egna, ett jävla mördande till höger och vänster och inte alls så mycket MC körning. Är det bara jag som läst / läser denna bok nu? Ingen som kan säga att det bara är överdrifter och polishistorier? Svensk Maffia var ju rena rama söndagskolan.
http://www.bokus.com/b/9789137133300.html
Läste den engelska versionen när den kom. Bra bok, frågan som alltid återstår ju hur mycket är "extra kryddat". Vissa saker stämmer ju Laughlin exempelvis där det finns video fotografering från övervakning mm.
Tragiskt är det ju när det drabbar oskyldiga runt omkring. Att Mongols o HA slår ihjäl varandra, fine..Men att låta oskyldiga komma i skottlinjen (nu var det väl bara en utomstående som skadades i det fallet) är ju mer än sjukt!
Just av den anledningen finner jag det oerhört svårt att som en del verkar glorifiera 1%..Nu menar jag inte dig Bludder

utan man har ju läst inlägg av personer med "inteligens handikapp" glorifiera 1%.
Har personligen inget emot 1%'are så länge det inte hamnar oskyldiga i risk för att bli skadade eller direkt drabbade. Detta gäller då te.x att hamna mitt i skottlinjen eller att nån idiot spränger en bil i centrala stan..
Lika lite som att en snubbe som gjort bort sig (då kanske han är legal att ge stryk etc)men att ge sig på dennes barn eller liknande bara för det är en annhörig..No Way! Det känns som metoder dom använder i stammar i djupaste afrika...kill 'em all...
Ang böcker: Läs 3 can keep a secret if 2 are dead av "yves"...nånting även om jag läst en gång i tíden att HA hävdar han är en lögnare så bilderna från den boken är fan inte roliga...Dom plockar upp HA snubbar inlindade i sovsäckar sänkta i nån jävla sjö i Canada..Internuppgöresler enligt boken..Snygga bilder
Åter till Dödens Änglar, Skandinavien är väl inte heller alldeles jätte skonat.
Pansarskott rakt in i ett klubb hus under pågående fest, låter som en normal aktivitet man pysslar med varje helg...Eller spränger ett helt kvarter så en gammal gubbe stryker med (Norge), eller skjuter hej vilt på en flygplats bland allehanda folk (norge). Så vette fan om Skandinavien är nån lekskola...
Nåväl, kul att läsa böckerna iallafall även om det alltid kommer tvistas om hur vida sanningshalten stämmer i dom..Kul att nån orkar skriva dom och ett under jag orkade skriva detta