2013-03-16, 02:55
Medlem
guldankans avatar
[quote=facethelife]Din läsförståelse är inte så god

Det är ju RD som köpt båten[/QUOTE

evilgrin39 = tungt

Du får gärna fylla i vad som är fel i texten jag bifogade. Vill du säga att det är RD och inte HA som ska ha klubblokal på båten får du gärna tala klartext, att skriva att jag har trassel med min läsförståelse i en text jag hittat i en kvällstidning är ju knappas någon nyhet eller ett bidrag till tråden.

Antingen fyller du på med info som gör tråden > Organiserad brottslighet > Hells Angels tråden, allt om HA, prospects och Red Devils rolig att läsa / eller så föreslår jag att du skriver till mig eller andra du vill klaga på privat så vi slipper ren nonsens.

Hells Angels flyttar till centrala Göteborg
http://mcrazzia.blogspot.se/2013/03/...-centrala.html
Citera
2013-03-16, 09:43
Medlem
[quote=guldankan]
Citat:
Ursprungligen postat av facethelife
Din läsförståelse är inte så god

Det är ju RD som köpt båten[/QUOTE

evilgrin39 = tungt

Du får gärna fylla i vad som är fel i texten jag bifogade. Vill du säga att det är RD och inte HA som ska ha klubblokal på båten får du gärna tala klartext, att skriva att jag har trassel med min läsförståelse i en text jag hittat i en kvällstidning är ju knappas någon nyhet eller ett bidrag till tråden.

Antingen fyller du på med info som gör tråden > Organiserad brottslighet > Hells Angels tråden, allt om HA, prospects och Red Devils rolig att läsa / eller så föreslår jag att du skriver till mig eller andra du vill klaga på privat så vi slipper ren nonsens.

Hells Angels flyttar till centrala Göteborg

Du kan ju prova att läsa HELA tidningsartikeln!!!!
Eller blev det för mycket text?
OM du gör det så ser du att det står klart och tydligt(för oss andra):
"Det är en medlem i Red Devils Mc, bosatt i Ale, som nyligen köpt fartyget för 500 000 kronor. Affären registrerades och godkändes av Transportsstyrelsen den 2 januari 2013."

Hur svårt kan det vara att fatta?

Men DU kanske har andra fakta?
Tala gärna om dom!
Annars kan du ju simma vidare t.ex förbi båten
Citera
2013-03-16, 11:40
Medlem
guldankans avatar
[quote=facethelife]
Citat:
Ursprungligen postat av guldankan

Du kan ju prova att läsa HELA tidningsartikeln!!!!
Eller blev det för mycket text?
OM du gör det så ser du att det står klart och tydligt(för oss andra):
"Det är en medlem i Red Devils Mc, bosatt i Ale, som nyligen köpt fartyget för 500 000 kronor. Affären registrerades och godkändes av Transportsstyrelsen den 2 januari 2013."

Hur svårt kan det vara att fatta?

Men DU kanske har andra fakta?
Tala gärna om dom!
Annars kan du ju simma vidare t.ex förbi båten

Jag är helt övertygad att alla andra som läser förutom du fattar att texen jag skickade handlar om att en HA avdelning / eller / Red Devils Mc kommer att använda ett fartyg i centrala Gbg som klubblokal, vem som formellt står som köpare/ägare och i så fall vilken klubb köparen är med i är av underordnad betydelse för historien.

Om du däremot vill prata om att tidningstexten inte stämmer eller tycka något övrigt om val av lokal, varsågod.

Men du facethelife ... Har du fattar att tråden du skriver i varken handlar om Dig eller om vad jag fattar, den handlar om > Hells Angels tråden, allt om HA, prospects och Red Devils så bespara oss andra vad du tror dig veta vad andra som skriver i tråden fattar eller inte, försök gärna komma med något som för tråden vidare, nått som är relevant för tråden.

........

Hells Angels flyttar in till i de allra mest centrala delarna av Göteborg. Nu har dom köpt en fartyg, en 38 meter lång oljetanker med namnet John Charlton som ligger vid Gullbergskajen.

Fartyget ska byggas om till en modern klubblokal.
Senast redigerad av guldankan 2013-03-16 kl. 11:59.
Citera
2013-03-16, 13:52
Medlem
thegoodshepherds avatar
Citat:

Jag är helt övertygad att alla andra som läser förutom du fattar att texen jag skickade handlar om att en HA avdelning / eller / Red Devils Mc kommer att använda ett fartyg i centrala Gbg som klubblokal, vem som formellt står som köpare/ägare och i så fall vilken klubb köparen är med i är av underordnad betydelse för historien.

Om du däremot vill prata om att tidningstexten inte stämmer eller tycka något övrigt om val av lokal, varsågod.

Men du facethelife ... Har du fattar att tråden du skriver i varken handlar om Dig eller om vad jag fattar, den handlar om > Hells Angels tråden, allt om HA, prospects och Red Devils så bespara oss andra vad du tror dig veta vad andra som skriver i tråden fattar eller inte, försök gärna komma med något som för tråden vidare, nått som är relevant för tråden.

........

Hells Angels flyttar in till i de allra mest centrala delarna av Göteborg. Nu har dom köpt en fartyg, en 38 meter lång oljetanker med namnet John Charlton som ligger vid Gullbergskajen.

Även om det är GP blaskan som försöker göra en nyhet större än vad den är behöver ju inte du försvara det när någon påpekar att det tydligen är RD som ska öppna klubb och inte HA.

Citat:
Under dessa sorterar minst två stödtrupper av Red & White Crew och dessutom Red Devils (tidigare Mandroms Mc), som nu försöker etablera sig vid Gullbergskajen.

Din egen källa...
Citera
2013-03-16, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegoodshepherd
Även om det är GP blaskan som försöker göra en nyhet större än vad den är behöver ju inte du försvara det när någon påpekar att det tydligen är RD som ska öppna klubb och inte HA.

GP och andra blaskor är bra och snabba på att göra KOPPLING till HA så fort de får chansen.
Senast var det ju EN medlem i HA som dömdes för ciggaretsmuggling.
Genast var ju media framme och skrev att det var HA som klubb.
Ett sätt av media,med god hjälp av polisen,att försöka framställa HELA klubben i dålig dager.
Citera
2013-03-16, 16:47
Medlem
Roadrages avatar
Citat:

Flashigt. Kul om dom har möjighet att ta ut båten på en tur när dom har fester och barhäng. Kommer nog bli en välbesökt klubblokal om den ligger centralt i Göteborg.

För övrigt så tror jag att NI tycker att detta är alldeles utmärkt med tanke på att dom kommer att ha möjlighet att göra tillslag via vattnet med bordning av fartyg, vilket dom inte är bortskämda med i dagsläget antar jag.

En annan tanke som slog mig var att nu är det bara för OMC att leta fram någon med dykerfarenhet och en borr , för inte tror jag att dom ska ge sig på att hantera sprängmedel under vatten, då jag misstänker att deras skicklighet inom det området är rätt begränsad.
Citera
2013-03-16, 17:08
Medlem
Necrolusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phuw
Jag har ganska dålig koll så förklara gärna ifall jag har fel istället för att kalla mej amatör.

Betyder inte 1%. att man är den lilla % av befolkningen som står utanför lagen och tar den i egna händer. dvs att man inte har något med polisen att göra?

Jag har för mig att det var en stor intresseklubb för motorcyklister i USA som en gång ska ha myntat uttrycket: "99% av alla MC-klubbar är lagliga, medans 1% står utanför lagen" Dock ska denna intresseklubb ha nekat till att de någonsin sagt detta, troligen för att de inte vill bli associerade med HA, Outlaws etc etc.
Citera
2013-03-16, 23:31
Medlem
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphoto...39340659_n.jpg Nån som vet vem detta är?
Citera
2013-03-17, 12:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roadrage
Flashigt. Kul om dom har möjighet att ta ut båten på en tur när dom har fester och barhäng. Kommer nog bli en välbesökt klubblokal om den ligger centralt i Göteborg.

För övrigt så tror jag att NI tycker att detta är alldeles utmärkt med tanke på att dom kommer att ha möjlighet att göra tillslag via vattnet med bordning av fartyg, vilket dom inte är bortskämda med i dagsläget antar jag.

En annan tanke som slog mig var att nu är det bara för OMC att leta fram någon med dykerfarenhet och en borr , för inte tror jag att dom ska ge sig på att hantera sprängmedel under vatten, då jag misstänker att deras skicklighet inom det området är rätt begränsad.

Det där är ingen skuta du tar på en tur till Danmark eller ut i skärgården är väldigt tveksam till om den ens kan frakta sig för egen maskin.
Kommer krävas en hel del arbete för att få ordning på den, tänk själv en 30+ meter stålbåt för 500.000:- det motsvarar väl skrotvärdet + lite till.
Däremot så är det ju med lite modifikationer en sjukt trevlig klubblokal med bra central placering även om den säkert inte kommer få ligga kvar vid Gullberg speciellt länge eftersom polis och andra myndigheter ligger på föreningen som flugor runt ett kadaver.
Citera
2013-03-17, 14:06
Medlem
[quote=SYLHA]
Citat:
Ursprungligen postat av d_renfro
Jag har fått dessa listorna på olika HA-avdelningar skickade till mig undrar om dom stämmer. Ber om ursäkt om jag namedroppar men har ingen aning om dom stämmer så känns dom det kvittar. Mest för intresset skull jag lägger upp det.

Hells Angels Stockholm:
Tomas Dahlén - President
Jorma Varhevaara - Vice President
Kennet Ylikangas
Mårten Cronsten
Johan Billander
Timo Pohjama
Conny Lilja
Mika Tuominen
Peter Lidén
Peter Mathisson
Peder Urban Österholm
Jörgen Brandfjäll
Per Storesund
Kari Kähkönen
Jan Hans Åke Hovberg
Ronnie Milland Silver
Dani Virtanen "Dirty Dani"
Joen Larsson
Lars Larry Håkansson
Rickard Broberg
Jan Kenneth Nordgren
Jari Olavi Tammi

Allan "Gedda" Söderqvist -R.I.P.
Ray Vesterinen - Ej medlem längre
Lars Heikkinen - Ej medlem längre
Johan Segui - Ej medlem längre

Hells Angels Malmoe:
Thomas Möller
Kent-Inge Sjöblom - President
Anders Sjöholm - Vice President
Dan-Åke Christian Assarsson
Jörgen Uvstam
Per-Anders Johansson
Anders Söderberg

Stefan Rodin "Rudaz" R.I.P.
Lars-Olov Westberg "Sillen" - Ej medlem längre (Första presidenten innan Herr Möller)
Per Jensen - Ej medlem längre
Mikael Johansson "Micke Piss" - Ej medlem längre
Johnny Möller-Larsen "Seven Bullets" - Ej medlem längre
Jonas Granborg - Ej medlem längre
Peter Bergün "Pidder" - Ej medlem längre
Niklas Karmhagen - Ej medlem längre

Hells Angels Helsingborg:
Roger Söderberg
Martin Söderberg - President
Mats Andersson
Mikael Blomdahl
Mikael Mikkelsen "Mim"

Morgan Blomgren - Ej medlem längre. BAD STANDING

Hells Angels Karlstad:
Karl Leif Andersson
Torbjörn Tolén
Erik Moberg R.I.P.

Hells Angels Gothenburg:
Görgen Wass - President
Tommy Steele Petersson
Tommy Carl-Åke Nyman
Mats Lennart Andersson
Lars Stefan Armenius
Daniel Paolo Segna
Rune Kjems Hagensen
Rolf Benny Rumell
Hans Gustav Mauritz Årstrand
Alf Christer Svantesson
Frank Bo Douglas Moqvist

Vad är syftet med att skriva ut medlemmar som är historia? Då kan listan bli hur lång som helst.
Men du har helt rätt i att både Jojje och P A Johansson är relativt nya i Viking-avdelningen. Jojje har dock tillhört "svansen" drygt tio år innan han tillslut fick sina vingar. Du har även blandat ihop medlemmar från sthlms alla 3 avdelningar i en och samma flera av de tillhör inte HA Sthlm t.ex.
Änglarna har tappat mycket mark i Malmö, det är inte som förr.

Har en fråga.. där är en person som står högre upp än presidenten. . Vad har denna för funktion / rang lr vad man säger?
Citera
2013-03-18, 14:24
Medlem
Avalanchekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atero
Lär dig vad gola är. Man kan inte gola på en fiende för fan.

Att gola är att sätta dit en KUMPAN för att få lindrigare straff själv. Inget annat.

Tagga ner lite är du vänlig.

Har jag förstått dig rätt nu? Om jag misshandlar dig, och vi båda två är 1 % från olika grupperingar och du ringer polisen på mig... det anser alltså INTE du vara gola? Sen i rättegången sitter du och redogör för alla om våra problem sinsemellan och berättar rikt och detaljerat om hur jag jag slog på dig vilket leder till att jag fänglas på, låt säga, 9 månader.

Det anser du alltså INTE att vara att gola? Med all respekt så vill jag endast klargöra vad du menade och inte spela lustigkurre.
Senast redigerad av Avalancheking 2013-03-18 kl. 15:23.
Citera
2013-03-18, 16:43
Medlem
mcmonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atero
Lär dig vad gola är. Man kan inte gola på en fiende för fan.

Att gola är att sätta dit en KUMPAN för att få lindrigare straff själv. Inget annat.
Precis som Avalanceking säger så är alla fall där någon som själv anser sig leva ett kriminellt liv men sen pekar ut någon annan för polisen en golare.
Som i detta fall http://imageshack.us/g/28/86353022.png/ där OG´s golare nr1 Alexander Ivanovic, pekar ut en Hells Angels prospekt för ett knivmord på en av Alexanders polare...

Nu brukar ju Alexander själv hävda att detta fall inte rör sig om en golning, eftersom han vid denna tidpunkt ej ännu var medlem i OG...vilket stämmer...men han var en småkriminell tjack och benzopundare som VILLE vara med i OG...så detta räknas självfallet som en solklar golning...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in