Citat:
Ursprungligen postat av drpil
Bludder och andra - Hur kan en normalt sansad människa få för sig att ett mc-gäng skulle vara något positivt och fungera som de kriminellas polis etc? Det finns säkert medlemmar som är helt ok, men samtidigt finns det massor av helt vanliga svenssons som fått sina liv förstörda pga dom. Ser dom en chans att tjäna pengar så spelar det ingen roll om du är en vanlig hederlig knegare eller våldtäcktsman. Jag undrar hur man är funtad och vad man har för värderingar för att sympatisera med 1% organisationer? Sedan så är det väldigt intressant hur man säger att man vill stå utanför sammhället, men ändå fixar sjukdomintyg och lever på bidrag... Allt som står i tidningarna är inte sant, men allt är inte påhittat heller.
Vem säger emot dig? Men det klart ett val man gör. Jag tycker personligen att det är roligare att läsa om MC crime / MC Historia än att läsa om vägtullar och pensionssparande, jag får ärligt talat en kick av bra historier och jag tycker det är farsinerande och stort när det kommer 20 Hells Angels HD:s brölande i rad på gatan där jag står och tankar min Svenne volvo.
Man kan ju ha så olika motiv, vissa gillar hänget i garaget, resorna, festerna, att bygga klubben och pula med hojen, att hänga, vara en i gänget, att veta att man har täckning när det gäller, andra när en dröm att starta en egen avdelning, eller klättra i hierarkin i en redan existerande klubb med allt det innebär. Eller varför inte göra avtryck i ett helt land... Eller i en världsdel, the sky is the limit.
Men bara för att vissa tycker det är bekvämt att få pengar på bidrag betyder det inte att andra inte gör sig till legender eller blir förmögna och har roligt som fan under tiden. Det e ju fan rockstjärne status med Hells Angels och värre blir det
Och du behöver inte vara 185 cm för att bli en stor ängel:
Se: Sonny Barger, George Christie, Thomas Möller
*