Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-01, 07:39
Medlem
Apocryphas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softail
Oavsett hur han skriver så gäller lagen lika för alla, och man kan inte mäta ut annans egendom. Hur fel det än kan anses vara så är det det som gäller. En del av dessa klubbar har bolag som äger hojarna och som då antagligen äger andra tillgångar också. Mycket kan dom beskyllas för men dumma är nog inte ett av de.
Alla andra ska kunna visa vem som är ägare om det inte är personen som har det hemma (eller på sig). För Andra räcker Det inte att Skicka Ett Felstavat brev till Kronofogden och säga att Sakerna Är deras.
Citera
2010-05-01, 11:45
Medlem
Softails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apocrypha
Alla andra ska kunna visa vem som är ägare om det inte är personen som har det hemma (eller på sig). För Andra räcker Det inte att Skicka Ett Felstavat brev till Kronofogden och säga att Sakerna Är deras.

Nu kompletterades brevet med ett kontrakt undertecknat av personen och Hells Angels Corp. I vilket det står att personen inte är ägare till dessa föremål.
Citera
2010-05-01, 11:52
Medlem
Apocryphas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softail
Nu kompletterades brevet med ett kontrakt undertecknat av personen och Hells Angels Corp. I vilket det står att personen inte är ägare till dessa föremål.
För andra hade beviskravet varit högre. Annars hade fogden aldrig kunnat mäta ut annat än saker som fordon, fastigheter och vapen. Saker för vilka man registrerar vem som är ägare.
Tvivlar att de får tillbaka sitt guld.

Edit: För övrigt kan tilläggas att det är skit samma om cyklarna står på ett företag. Fogden kan ta dem ändå.
Senast redigerad av Apocrypha 2010-05-01 kl. 12:02.
Citera
2010-05-01, 12:01
Medlem
Privatpers0ns avatar
Citat:
För andra hade beviskravet varit högre. Annars hade fogden aldrig kunnat mäta ut annat än saker som fordon, fastigheter och vapen. Saker för vilka man registrerar vem som är ägare.
Tvivlar att de får tillbaka sitt guld.

Jag är övertygad om att fogden förr eller senare tvingas ge tillbaks guldet.
Citera
2010-05-01, 12:11
Medlem
Apocryphas avatar
https://www.flashback.org/p22839333#p22839333

Startade en ny tråd i juridikforumet eftersom det inte direkt gäller HA utan lagstiftningen kring utmätning av skulder.
Citera
2010-05-01, 12:43
Medlem
nedboys avatar
Citat:
https://www.flashback.org/p22839333#p22839333

Startade en ny tråd i juridikforumet eftersom det inte direkt gäller HA utan lagstiftningen kring utmätning av skulder.

Bra för de som är intresserade om lagen när det kommer till detta. Själv är jag intresserad av att få reda på hur det slutar i aktuellt fall. Det kan man inte gå in på i din nya tråd då man skulle gå från topic där.

Sen undrar jag vad som händer om någon köper denna fula döskalle och hänger den runt halsen? Man följer ju bara lagen. Har HA någonting emot att vi vanliga skattebetalare följer lagen?
Vad skulle de kunna tänkas göra? Är det fram med vinkelslipen igen eller får man va med i gänget?
Citera
2010-05-01, 15:19
Medlem
GTFO--s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
En FÖ på drygt 30k sidor....tycker du då att 20 dagar är mycket?
Fan, är du efterbliven?

Frågade i princip bara ifall det va vanligt med 20-dagars rättegång, idiot.
Citera
2010-05-01, 15:43
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTFO--
Frågade i princip bara ifall det va vanligt med 20-dagars rättegång, idiot.

Rättegången gäller ju vad jag kan se 17 personer, så tjugo dagar verkar inte så mycket nej.
Citera
2010-05-01, 17:46
Medlem
Dequiallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Bra för de som är intresserade om lagen när det kommer till detta. Själv är jag intresserad av att få reda på hur det slutar i aktuellt fall. Det kan man inte gå in på i din nya tråd då man skulle gå från topic där.

Sen undrar jag vad som händer om någon köper denna fula döskalle och hänger den runt halsen? Man följer ju bara lagen. Har HA någonting emot att vi vanliga skattebetalare följer lagen?
Vad skulle de kunna tänkas göra? Är det fram med vinkelslipen igen eller får man va med i gänget?
Ingen kommer att få ha smycken med HA logga. Loggan är varumärkesskyddad, och ingen som inte är HA medlem får bära dessa.

Skulle det bli så att smyckena säljs genom kronofogden så kommer de smycken som har sådan logga att först smältas ned och sen säljas per lösvikt.
Citera
2010-05-04, 14:56
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
13 HA-rockere anholdt for drabsforsøg

Intet mindre end 13 Hells Angels-rockere er i dag blevet anholdt. I en større planlagt aktion skred politiet her til formiddag anholdt 13 personer - heriblandt fire fuldgyldige medlemmer af rockerklubben - herunder også to ledende medlemmer, to hangarounds og syv AK-81'ere, der er støtteklub til HA.

Politiet oplyser, at samtlige anholdte er i alderen 22-42 år.

Aktionen skete blandt andet ved ransagninger af rockerborgene på Svanevej i Nordvest-kvarteret, Lindgrens Alle på Amager og i Ishøj. Også et par af rockernes private bopæle er blevet endevendt i aktionen, der startede allerede ved syvtiden i morges.

http://ekstrabladet.dk/112/article1340620.ece
Få se vad det här leder till, danska polisen verkar vara på hugget hur som helst..
Citera
2010-05-04, 19:07
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Få se vad det här leder till, danska polisen verkar vara på hugget hur som helst..

Vad blev de anhållna för? Framkom inte där... eller så är jag bara riktigt dålig på Danska. Har det något med gängkriget i Köpenhamn att göra? Jag har faktiskt inte hört så mycket av det, men ledare för största fienden i Köpenhamn BGP blev ju (oväntat) frisläppt nyss så jag kan tänka mig att det är en spänd stämning just nu.
Citera
2010-05-04, 20:06
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aceblack
Vad blev de anhållna för? Framkom inte där... eller så är jag bara riktigt dålig på Danska. Har det något med gängkriget i Köpenhamn att göra? Jag har faktiskt inte hört så mycket av det, men ledare för största fienden i Köpenhamn BGP blev ju (oväntat) frisläppt nyss så jag kan tänka mig att det är en spänd stämning just nu.
Dråpförsök vid 5 olika tillfällen, och en för att han klippt av fingrarna på en rival, om jag lyckats tyda danskan rätt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in