Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-18, 23:11
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i_Love_MaryJane
Du skojjar eller ?

Han har pengar så han klarar sig.
så han har inte levt på sjukpenning från f-kassan då menar du?
Citera
2010-12-19, 04:00
Medlem
Enstackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eagleinthesky
Om man som jag vet lite mer innan man uttalar sig så blir det inte så konstigt! I utredningen framkommer det att det enligt uppgifter handlar om en påstådd skuld som blev föremål för en indrivning! Information om att det var " böter" kom inte fram i andra hand utan det ser ut som det är en verklig skuld!

Det är så många som påstår sig veta lite mer än andra, så du förstår säkert att det tas med en nypa salt. Hur var det där, ett knarkmål som gick till tinget där herren i väst i fråga ansåg sig ha råkat på en förlust på grund av vad dom inblandade sade till farbror polisen? Tvetydiga uppgifter här verkar det som, all klargörning är nog av "godo". Bilden man läser sig till i media är inte så fördelaktig.
Citera
2010-12-19, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enstackare
Det är så många som påstår sig veta lite mer än andra, så du förstår säkert att det tas med en nypa salt. Hur var det där, ett knarkmål som gick till tinget där herren i väst i fråga ansåg sig ha råkat på en förlust på grund av vad dom inblandade sade till farbror polisen? Tvetydiga uppgifter här verkar det som, all klargörning är nog av "godo". Bilden man läser sig till i media är inte så fördelaktig.

Herrarna med väst hade INGET överhuvudtaget med det första målet att göra! Det vet man om man läser förundersökningen! Där framkommer det också att det var tal om en legitim skuld och alla dessa uppgifter om "böter" har kommit fram mycket senare!
Citera
2010-12-19, 11:34
Medlem
Tjurskallens avatar
Imorgon börjar rättegången uppe i luleå. Säkerhets pådraget blir enormt pga hot bild.
undrar vart dom ska skrapa ihop resurser till detta? lär ju vara tomt på poliser i resterande delen av norrbotten,,, http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=5857584
Citera
2010-12-19, 16:41
Medlem
Appels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
så han har inte levt på sjukpenning från f-kassan då menar du?

Vem pratar du om???
Citera
2010-12-19, 19:20
Bannlyst
Hittade just en lite roande blogg om Luleå-personernas knull-i-knas-fasoner.
http://thisistotallygoinginmy.blogg.se/

Verkar vara uppskattat.
Citera
2010-12-20, 17:47
Bannlyst
Citat:
Herrarna med väst hade INGET överhuvudtaget med det första målet att göra! Det vet man om man läser förundersökningen! Där framkommer det också att det var tal om en legitim skuld och alla dessa uppgifter om "böter" har kommit fram mycket senare!

Rätta mig gärna om jag har fel, men Piteå-åtalet rör väl i alla fall någon form av knarkskuld/pengaförlust på ett större parti knark.

Den knull-i-knas-affär som misstänks vara "bötning" handlar väl om en händelse i Kalix där det råder lite delade meningar om vad som egentligen hänt och vilka som var inblandade från början?

Är det beslutat om KN blir av med sin väst eller inte?
För jag har då hört från höger och vänster att så är fallet. Samtidigt sitter Örnen i skyn och säger att det inte alls stämmer.
Så, finns det någon som tvärsäkert vet?
Citera
2010-12-20, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvajandeBalle
Rätta mig gärna om jag har fel, men Piteå-åtalet rör väl i alla fall någon form av knarkskuld/pengaförlust på ett större parti knark.

Den knull-i-knas-affär som misstänks vara "bötning" handlar väl om en händelse i Kalix där det råder lite delade meningar om vad som egentligen hänt och vilka som var inblandade från början?

Är det beslutat om KN blir av med sin väst eller inte?
För jag har då hört från höger och vänster att så är fallet. Samtidigt sitter Örnen i skyn och säger att det inte alls stämmer.
Så, finns det någon som tvärsäkert vet?

Jo det finns någon, så som jag skrev tidigare kommer han inte att bli av med västen !
Citera
2010-12-20, 18:47
Bannlyst
Citat:
Jo det finns någon, så som jag skrev tidigare kommer han inte att bli av med västen !

Intressant. Hur har man då resonerat?
Citera
2010-12-20, 19:10
Medlem
Tjurskallens avatar
dom lär nog skaka galler ett tag iaf. dömda för sitt nekande! fällda på bevisningen! god jul å grått nytt år baki galler..
Citera
2010-12-20, 19:58
Medlem
guldankans avatar
Rättegången mot de fyra män med HA-koppling, som är misstänkta för utpressning och övergrepp i rättsak inleddes under måndagsmorgonen i Luleå.

Läs allt om måndagens rättegång i Luleå tingsrätt:

HA-rättegång: 31-åringen har inga svar
HA-rättegången: "Ingen anledning att hota"
HA-rättegången: Gärningsmännen pekas ut
HA-rättegången: Mamman vittnar
HA-rättegången: Målsägaren förhörs
HA-rättegången: Pappan om samtalet
HA-rättegången: Telefonavlyssningar spelas upp
HA-rättegången: Åhörare tillsagd av domaren
HA-rättegången: Åklagaren inleder
Rigorös säkerhet runt tingsrätten
HA-rättegången: Vem är Piteåmuppen?

http://mcrazzia.blogspot.com/2010/12/rattegangen-mot-de-fyra-man-med-ha.html
Citera
2010-12-20, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tjurskallen
dom lär nog skaka galler ett tag iaf. dömda för sitt nekande! fällda på bevisningen! god jul å grått nytt år baki galler..

24-åringen kan nog slippa straff.
Tror dock det blir rätt milda domar och ingen grovt övergrepp i rättssak.
Utpressningar av normalgraden och möjligen kontraktsvård för de yngre herrarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in