Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-02-04, 09:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av megameny
LPC jag får väl ställa frågan i den här tråden så att du skall kunna besvara den

Detta skriver du i tråden om TD om en viss Eddie som spöar brudar

Vad tycker du då om den här HA medlemmen som också spöar brudar och blir dömd för det?

Sen så tar du även upp att det är ok att prata med polisen vid olika tillfällen i WL tråden. Är det dina vänner i HA som har lärt dig att det är ok?

Vad tycker du då om tjejen som anmälde HA medlemmen för Kvinnomisshandel, var det ok?

och varför var den någon som hotade henne med att hon skulle råka illa ut om hon gjorde en anmälan?
Det var dina vänner i OMC som sa att de tyckte det var okej att prata med snuten ibland.

Angående det andra så vet jag inget om det som hände, men jag ogillar våld mot kvinnor. Men i detta fallet kanske hon överdrev och det var därför någon uppmanade henne att ta tillbaka det. Svårt att veta.
Citera
2010-02-04, 12:10
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyPeopleCenter
Det var dina vänner i OMC som sa att de tyckte det var okej att prata med snuten ibland.

Angående det andra så vet jag inget om det som hände, men jag ogillar våld mot kvinnor. Men i detta fallet kanske hon överdrev och det var därför någon uppmanade henne att ta tillbaka det. Svårt att veta.

Menar du att tjejen som blev sparkad på av en HA överdrev!?
(eller talar du om nåt annat?)
Är det samma tjej vi talar om så blev hon inte uppmandad att ta tillbaka anmälan, hon blev hotad.

Du säger också att du ogillar våld mot kvinnor på ett sätt som gör att man kan tolka det som
att du inte ogillar våld mot män. Är det så?

Sen har du sagt någonting i stil med att svensson har rätt att vända sig till polisen ibland?
Vad menar du med det? Har inte svensson + alla övriga rätt att alltid vända sig till polisen?
Vem är det som bestämmer när det är rätt att vända sig till polisen eller inte? Enligt dig!

EDIT: Är det inte varje medborgares skyldighet att vända sig till polisen när ett brott är i farten?
Senast redigerad av nedboy 2010-02-04 kl. 12:13.
Citera
2010-02-04, 12:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Menar du att tjejen som blev sparkad på av en HA överdrev!?
(eller talar du om nåt annat?)
Är det samma tjej vi talar om så blev hon inte uppmandad att ta tillbaka anmälan, hon blev hotad.

Du säger också att du ogillar våld mot kvinnor på ett sätt som gör att man kan tolka det som
att du inte ogillar våld mot män. Är det så?

Sen har du sagt någonting i stil med att svensson har rätt att vända sig till polisen ibland?
Vad menar du med det? Har inte svensson + alla övriga rätt att alltid vända sig till polisen?
Vem är det som bestämmer när det är rätt att vända sig till polisen eller inte? Enligt dig!

EDIT: Är det inte varje medborgares skyldighet att vända sig till polisen när ett brott är i farten?
Jag menade ingenting angående tjejen och hennes anmälan, jag la bara fram alternativet att hon kan ha överdrivit (du kanske inte känner till att tjejer har anmält oskyldiga killar?) och därför blivit ombedd att skärpa till sig och ta tillbaka anmälan. Det kan vara en skyldig kille också, men som sagt så kan han vara oskyldig. Vi vet ju inte det.

När det gäller våld mot kvinnor kontra män, så tycker jag att det är helt oacceptabelt mot kvinnor, men i vissa fall kan det vara befogat när det gäller män.

Angående polisen så får väl vem ringa när fan de vill. Jag sa bara vad jag tyckte.

Och fortsätt nu inte med ytterligare ett inlägg om våld mot kvinnor och Svensson och snutar för det är kraftigt offtopic.
Citera
2010-02-04, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyPeopleCenter
Jag menade ingenting angående tjejen och hennes anmälan, jag la bara fram alternativet att hon kan ha överdrivit (du kanske inte känner till att tjejer har anmält oskyldiga killar?) och därför blivit ombedd att skärpa till sig och ta tillbaka anmälan. Det kan vara en skyldig kille också, men som sagt så kan han vara oskyldig. Vi vet ju inte det.

När det gäller våld mot kvinnor kontra män, så tycker jag att det är helt oacceptabelt mot kvinnor, men i vissa fall kan det vara befogat när det gäller män.

Angående polisen så får väl vem ringa när fan de vill. Jag sa bara vad jag tyckte.

Och fortsätt nu inte med ytterligare ett inlägg om våld mot kvinnor och Svensson och snutar för det är kraftigt offtopic.

Vad tycker du om att HA medlemmar ibland pratar med polisen då?

Är det ok?
Citera
2010-02-04, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av megameny
Vad tycker du om att HA medlemmar ibland pratar med polisen då?

Är det ok?
Med tanke på hur jag ser på dem så beror de på vad de pratar om. Jag vill inte att de ska prata bredvid mun. Men det gör de inte heller.
Citera
2010-02-04, 21:06
Medlem
Vilka e med i Eskilstuna avdelningen?

Vad jag har hört e det inte nån av de ursprungliga Desperados-medlemarna som e kvar?

Vafan hände liksom? Var det inte den högsta statusen att bli röd/vita, eller?

Fattar ingenting......
Citera
2010-02-05, 07:52
Medlem
Ytterligare två anhållna i Hells Angels-härvan
Karlstad Det är snart ett år sedan polisen slog till mot Hells Angels efter misstänkta ekobrott i mångmiljonklassen.
Sedan dess har härvan växt.
Nu har ytterligare två personer anhållits - en av dem vd i flera företag.

http://www.vf.se/Nyheter/Varmland/Ytterligare-tva-anhallna-i-Hells-Angelsharvan-100204.aspx
Citera
2010-02-05, 17:57
Medlem
Vilken av sthlms avdelningar är Fredrik Åberg med i?
och är Mika Ojanen och Henrik Johansson medlemmar?
Citera
2010-02-05, 18:39
Medlem
Wurztens avatar
[quote=JamesXII]
Citat:
Ursprungligen postat av Wurzten

Du borde nog inse att din patetiska logik inte fungerar.

För när man börjar att införa kastrering av pedofiler och våldtäktsmän, då först börjar man att jobba mer konkret mot sexualbrottslingar.

När man på lagligt väg kastrerat den första jäveln så tro mig att det snarare kommer att behövas mindre poliser som jobbar med det.
Resultatet av denna medeltida form av barbari som fysisk tvångskastrering innebär är ju inte anledningen till neddragningen om du studerar programmet.
Citera
2010-02-08, 01:03
Medlem
falus avatar
Den enda som jag har hört skall vara med i e-tuna avdelningen är Jocke karlsson från Pluton svea..
Rätta mej om jag har fel..
Citera
2010-02-08, 01:06
Medlem
Privatpers0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falu
Den enda som jag har hört skall vara med i e-tuna avdelningen är Jocke karlsson från Pluton svea..
Rätta mej om jag har fel..

Han har hängt av sedan länge, men det stämmer han va med en vända..
Citera
2010-02-08, 17:05
Medlem
corn-holios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av substitute
Det enda jag önskar är att Polisen hade någon stolthet precis som i Danmark och kör över dessa svin. Men i Sverige ska man vara rädd för skäggprydda nollor med väst.
alla hells angels är inte svin.
har en liten historia om en dörrvakt som slängde ut en person för han va stökig. denna person ska då ha sagt att han va från hells angels och att dom skulle "straffa" honom för det här.
enda problemet va ju att dörrvakten "kände" en ganska högt uppsatt hells angels medlem som också brukade gå till samma ställe och enligt dörrvakten va en helt reko snubbe som aldrig tjafsade eller blev stökig så dörrvakten pratade med den hells angels medlemmen han "kände" och sa vad den andra hade gjort och det slutade med att den stökiga hells angels medlemmen inte va välkommen i hells angels längre plus att han fick "böta" (vet inte hur mycket) för och använt deras namn för något sånt här utan tillstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in