Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-08, 17:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av corn-holio
alla hells angels är inte svin.
har en liten historia om en dörrvakt som slängde ut en person för han va stökig. denna person ska då ha sagt att han va från hells angels och att dom skulle "straffa" honom för det här.
enda problemet va ju att dörrvakten "kände" en ganska högt uppsatt hells angels medlem som också brukade gå till samma ställe och enligt dörrvakten va en helt reko snubbe som aldrig tjafsade eller blev stökig så dörrvakten pratade med den hells angels medlemmen han "kände" och sa vad den andra hade gjort och det slutade med att den stökiga hells angels medlemmen inte va välkommen i hells angels längre plus att han fick "böta" (vet inte hur mycket) för och använt deras namn för något sånt här utan tillstånd.
Det där storyn tror jag inte på. Att en medlem säger att han är just medlem och att han och hans bröder ska straffa honom, och att det sedan slutar med att han inte bara blev portad från stället, utan även utslängd ur klubben. Nej, det tror jag inte på.
Citera
2010-02-08, 17:30
Medlem
McLembits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyPeopleCenter
Det där storyn tror jag inte på. Att en medlem säger att han är just medlem och att han och hans bröder ska straffa honom, och att det sedan slutar med att han inte bara blev portad från stället, utan även utslängd ur klubben. Nej, det tror jag inte på.

Tror inte en sekund på detta heller, låter som dörrvakten vill boosta sitt eget ego och spela viktig.

Vilket år skulle detta ha hänt?
Citera
2010-02-08, 19:38
Medlem
corn-holios avatar
Citat:
tro vad du vill.
jag litar på personen som berättade det för mig.
och antagligen hade väl "den stökige" druckit en del och många av dom som dricker har nån gång druckit för mycket och tappat kontrollen och gjort något dom ångrar sen.
det har jag iallafall
Citera
2010-02-08, 19:43
Medlem
corn-holios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McLembit
Tror inte en sekund på detta heller, låter som dörrvakten vill boosta sitt eget ego och spela viktig.

Vilket år skulle detta ha hänt?
vet inte vilket år det hände.
personen som berättade för mig har inte berättat mer för mig än det jag skrev här
Citera
2010-02-08, 20:10
Medlem
Lowrider66s avatar
Citat:
alla hells angels är inte svin.
har en liten historia om en dörrvakt som slängde ut en person för han va stökig. denna person ska då ha sagt att han va från hells angels och att dom skulle "straffa" honom för det här.
enda problemet va ju att dörrvakten "kände" en ganska högt uppsatt hells angels medlem som också brukade gå till samma ställe och enligt dörrvakten va en helt reko snubbe som aldrig tjafsade eller blev stökig så dörrvakten pratade med den hells angels medlemmen han "kände" och sa vad den andra hade gjort och det slutade med att den stökiga hells angels medlemmen inte va välkommen i hells angels längre plus att han fick "böta" (vet inte hur mycket) för och använt deras namn för något sånt här utan tillstånd.

Nej alla I de stora klubbarna är inte bad guys.
Tror eller inte tro,men det är eller var inte populärt att använda sig av sådana "uttryck" att använda en klubbs namn i syfte att skrämma eller liknande.Varje enskild medlem i en klubb står för sina handlingar själv..
Om inte en person går mot angrepp mot ett helt chapter eller liknande så är det den enskilde personen som får/fick stå sitt kast.

Inte populärt att någon använder sig av någons namn i syfte att skrämmas...
Hur det är 2010 har jag ingen aning om.....
Citera
2010-02-08, 21:20
Medlem
corn-holios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lowrider66
Nej alla I de stora klubbarna är inte bad guys.
Tror eller inte tro,men det är eller var inte populärt att använda sig av sådana "uttryck" att använda en klubbs namn i syfte att skrämma eller liknande.Varje enskild medlem i en klubb står för sina handlingar själv..
Om inte en person går mot angrepp mot ett helt chapter eller liknande så är det den enskilde personen som får/fick stå sitt kast.

Inte populärt att någon använder sig av någons namn i syfte att skrämmas...
Hur det är 2010 har jag ingen aning om.....
känner inte till så många gäng men av dom jag vet om så är nog HA det gäng jag respekterar mest.
för enligt min uppfattning så lämnar HA dig ifred om du inte gör något mot dom till skillnad från vissa andra gäng typ "förortsgängen" där dom flesta av gängen verkar kunna ge sig på vem som helst när som helst.
säger inte att dom gör det men dom kanske ger sig på nån person som har ett företag om dom tror att det finns pengar och tjäna.
men som privatperson så behöver man inte "oroa" sig för att hamna i bråk med dom om man lämnar dom ifred.
jag kanske har fel om vissa saker men det är den här uppfattningen jag har fått.
Citera
2010-02-08, 22:35
Bannlyst
Citat:
känner inte till så många gäng men av dom jag vet om så är nog HA det gäng jag respekterar mest.
för enligt min uppfattning så lämnar HA dig ifred om du inte gör något mot dom till skillnad från vissa andra gäng typ "förortsgängen" där dom flesta av gängen verkar kunna ge sig på vem som helst när som helst.
säger inte att dom gör det men dom kanske ger sig på nån person som har ett företag om dom tror att det finns pengar och tjäna.
men som privatperson så behöver man inte "oroa" sig för att hamna i bråk med dom om man lämnar dom ifred.
jag kanske har fel om vissa saker men det är den här uppfattningen jag har fått.
Du har fått rätt uppfattning.

Men, jag tror inte han åkte ur klubben pga att han använt sin egen klubbs namn. En allvarlig tillsägelse på sin höjd, om han nu skrek det på fyllan kanske. Men man åker inte ur klubben om man använder deras namn, för som medlem så är man ju en del av det man använder.
Senast redigerad av LuckyPeopleCenter 2010-02-08 kl. 22:54.
Citera
2010-02-08, 22:53
Medlem
Citat:

Nej, han kan inte ha varit medlem och fick, om det alls är sant? säkert böta för att han använt klubbens namn UTAN att vara medlem.
Citera
2010-02-08, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hulahex
Nej, han kan inte ha varit medlem och fick, om det alls är sant? säkert böta för att han använt klubbens namn UTAN att vara medlem.
Man kan ju få betala också, typ som det sista man gör om man blir utkastad, så den biten tycker jag inte låter konstig.
Citera
2010-02-10, 00:42
Medlem
Citat:
Man kan ju få betala också, typ som det sista man gör om man blir utkastad, så den biten tycker jag inte låter konstig.

Jo men själva grejan att kasta ut någon medlem för att han sagt....att han är medlem??
Det är ju lite av grejen med att vara medlem, att just folk skall veta det, annars hade dom ju inte använt sig av västar och annat för att ständigt visa omvärlden vad dom tillhör.
Vid dom tillfällen dom vistas "civila" på stan är dom alltid i sällskap med någon annan också, ytterst sällsynt att medlemmar knallar runt själva på krogen som jag fick uppfattningen om att denne "medlem" skulle ha gjort. Speciellt inte på ställen där dom måste berätta för dörrvakterna att dom är medlemmar i HA, nej glöm det!!!
Men visst kan folk få betala innan dom lämnar skeppet, men det har ju inte med denna påhittade story att göra.
Citera
2010-02-10, 01:02
Medlem
http://www.pitea-tidningen.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=5169398

Detta kommer tyvärr bli allt vanligare, dags för änglarna och göra ngt bra för samhället så folket står bakom dom, kan ju inte vara så svårt där uppe i norrland där det knappt är några turkar heller...
Citera
2010-02-10, 14:30
Medlem
RonnyKålmans avatar
http://nyheter.se.msn.com/article.aspx?cp-documentid=152099894

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in