Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Det du nämner har varit uppe för diskussion flera gånger.
Men överlag tror jag att de flesta diskussioner visat på att fler tycker det är en dålig ide än en bra, men jag kan givetvis ha fel. Hursomhelst, i mitt tycke så duger det bra som vi har det idag. Man kan ha flera smurfar och således använda dem till att diskutera mer tvivelaktiga saker, dessutom kan man ju vara extra försiktig med vad man yttrar med dessa medan ens huvudkonto kan vara lite öppnare.
Jag förstår att det kan vara jobbigt och svårt att göra en sådan funktion rent tekniskt, men jag förstår inte hur man kan tycka det är en
dålig idé! Det finns inga negativa bieffekter mer än att det blir mindre community för de som gillar det, men flashback är väl inget community?
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Vad är det som gör att det inte fungerar att använda smurfar?
Så svårt är det inte att ha ett konto där man diskuterar sådant, och ett konto där man tar allt annat.
Det finns fortfarande en risk att en smurf blir påkommen, profil-adressen kvar i adressfältet, glömma logga ut, och det
absolut vanligaste, man skriver med fel användare.
Man startar en tråd om något känsligt ämne med en smurf, sen får man några svar, sen råkar svarar när man är inloggad med den användare som några bekanta känner till och vips har man avslöjat sig, och märker man det inte första timmen så är det kört sen. Det har hänt mig flera gånger med andra användare och jag har sätt andra avslöja sig på samma sätt flera flera gånger.
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishMilk
Allt som behövs är väl egentligen bara två användare, en för "seriösa" ämnen, en för "mindre seriösa"? Fler än så är onödigt och blir krångligt. Själv använder jag bara två, den här och en för mitt riktiga jag.
Exempel: Några vänner vet att man röker cannabis andra inte, där behöver man två, några vänner vet om att man skjuter heroin, men varken de som röker cannabis eller de andra, uppe i 3, och man vill inte att någon av dom ska veta att man tänder på att sätta på hundar eller att man gråter sig till sömns varje natt.
Bara ett exempel ovan som sagt.
Inte sällan diskuterar man något med en vän eller flera som man sedan vill ta upp på flashback, men som riskerar att avslöja en om man tar upp det - då måste man starta en ny användare och vänta 3 dagar, eller läsa genom sina användares inlägg och se vilken man vågar använda, eller chansa, eller skita i att ta upp det.
Istället för att bara ta upp det som Anonym3439 med ett enkelt klick utan att avslöja resten av ens liv.