Flashback bygger pepparkakshus!
2007-09-02, 21:00
Medlem
piratkaptens avatar
Som rubriken lyder:

Hur anonym är man egentligen på Flashback?
Kan tex polisen fastställa en anonym användares identitet med bara några klick, eller är man helt skyddad så länge man inte lämnar ut några personupgifter?

Jag kom att fundera över detta eftersom så många i drogforumet skryter över alla olika preparat de har liggandes hemma, samtidigt som det är en känt faktum att polisen har stenkoll på Fb.

Mvh
Citera
2007-09-02, 23:13
Medlem
ChristianXs avatar
Mig veterligen har Flashback aldrig någonsin lämnat ut några uppgifter om en användare till tredje part. Så om du inte skriver några uppgifter själv som kan härledas till dig skulle jag vilja påstå att du är tämligen säker.
Citera
2007-09-02, 23:15
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piratkapten
Som rubriken lyder:

Hur anonym är man egentligen på Flashback?
Kan tex polisen fastställa en anonym användares identitet med bara några klick, eller är man helt skyddad så länge man inte lämnar ut några personupgifter?

Jag kom att fundera över detta eftersom så många i drogforumet skryter över alla olika preparat de har liggandes hemma, samtidigt som det är en känt faktum att polisen har stenkoll på Fb.

Mvh

Det finns ett antal trådar om detta här i Flashback, sök lite och du kommer att hitta en hel del.
Citera
2007-09-03, 00:05
Medlem
Trancelations avatar
Har det hänt att flashback har hackats?

Det är inte så ovanligt att forum hackas ...
Citera
2007-09-03, 02:50
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trancelation

Det har skett ett antal gånger att medlemmars konton highjackas.
Se till att inte använda samma lösenord på flashback som på din regmailadress och absolut inte samma lösenord på andra siter.

När silentwhisper hackades så kom det fram att väldigt många hade samma lösenord där som på sin mail och även här..
Citera
2007-09-03, 05:27
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trancelation

Jag tror vi skulle märkt av det om forumet hackats. Förstasidan hade förmodligen bytts ut mot en stor blaffa och texten "Mona Sahlin rules!1!1!" eller nåt liknande....
Citera
2007-09-05, 00:28
Medlem
bakis avatar
Beror nog på om IP-nummer loggas eller inte. Forumprogrammet som används loggar IP:n som standard tror jag.
Citera
2007-09-05, 00:55
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baki
Beror nog på om IP-nummer loggas eller inte. Forumprogrammet som används loggar IP:n som standard tror jag.
Allt loggas men vem som helst har inte tillgång till informationen.
Jag skulle vilja påstå att det finns två anledningar till om man inte är anonym på flashback.

1. Man postar ledtrådar till sitt IRL-liv i inlägg, lite här, lite där, vilket är lätt för vem som helst att samla ihop och dra slutsatser från. All information ligger kvar så har du varit aktiv i 5 år och postat tiotusentals inlägg finns det lite att sålla bland...

2. Man har för dåliga inloggningslösenord på sitt flashbackkonto, regmailkonto och/eller använder samma lösenord på andra siter. Har man samma på flera ställen blir man dubbelt sårbar då det räcker att ett av ställena blir hackade för att kontona på de andra ställena snabbt ska bli övertagna. (Många hackers startar även egna communitys m.m. som täcker intresseområden för deras målgrupp och får då folk att automatiskt logga in och skapa användarnamn och lösenord där, bara för dem att prova dessa på ditt regmail osv för att se om du hade samma lösen på mailet som på kontot)

Dessa två anledningar är de man verkligen ska tänka på om man vill vara anonym.
Citera
2007-12-17, 14:09
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baki

IP nummer loggas ja men det är bara en begränsad grupp moderatorer som har tillgång till dem och som ChristianX skriver höpgra upp så har de inte lämnats ut någon gång. Jag vet att Admin också har uttalat sig i frågan och återkommer med länk om jag hittar tråden.
Citera
2008-07-24, 14:25
Medlem
För ett tagsen så läst jag i tidningen att något ny startat företag erbjöd ungefär samma tjänst.
Där beskrev dom att när man var "medlem" och man kopplade upp så gick allas information via en server där information blandades ut vilket skulle göra det omjöligt att spår vilken IP som gjorde vad.
Har dock helt glömt vad det hette, kan ha varit flashback men är inte säker.
Någon som har hört talas om något liknande?
Citera
2008-07-24, 14:28
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironlix
För ett tagsen så läst jag i tidningen att något ny startat företag erbjöd ungefär samma tjänst.
Där beskrev dom att när man var "medlem" och man kopplade upp så gick allas information via en server där information blandades ut vilket skulle göra det omjöligt att spår vilken IP som gjorde vad.
Har dock helt glömt vad det hette, kan ha varit flashback men är inte säker.
Någon som har hört talas om något liknande?
Flashback har en anonymitetstjänst, ja:
https://www.flashback.name/
Citera
2008-07-24, 14:31
Medlem
Jo, det är jag väl medveten om.
Men det jag hittar inte den teksniska proceduren dom använder och hur väl skyddad man blir vid tex, Fildelning, Fra och bla bla bla...

Eller du växlar IP bara... Har du provat det? Påvärkas din uppkoplling?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in