Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-10-17, 19:02
Medlem
genseriks avatar
Istället för att sitta och ljuga och manipulera kan man ju tänka sig för innan man skriver... annars får man väl ha flera konton.
Citera
2009-10-17, 19:03
Medlem
moderatswings avatar
Vet inte!
Känns som rätt så jobbiga diskussioner om alla ska heta anonym12345.

Diskussionerna underlättas i mitt tycke enormt av avatarer och användarnamn.
Citera
2009-10-17, 19:03
Medlem
saprofyt.s avatar
Jävlar vad grått och trist Flashback hade blivit då.
Citera
2009-10-17, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av genserik
Istället för att sitta och ljuga och manipulera kan man ju tänka sig för innan man skriver... annars får man väl ha flera konton.

Men du greppar ju inte, idiotfan.

Man vill väl kunna delta i så många diskussioner som möjligt utan att logga in och ut och hålla koll på ett tiotal olika användare man förfogar över.
Det är helt jävla pantat att en sån här funktion inte finns redan.
Citera
2009-10-17, 19:14
Medlem
genseriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband

Man vill väl kunna delta i så många diskussioner som möjligt utan att logga in och ut och hålla koll på ett tiotal olika användare man förfogar över.
Idiotfan..? Det är väl för helvete inte jag som sitter och trollar så in i helvete att jag inte kan hålla ordning på alla mina konton... Hur vore det om du skulle sluta ljuga så förbannat så du kunde stå för vad du skriver på forumet?

Detta förslag skulle avsevärt försämra fb...
Citera
2009-10-17, 19:15
Medlem
kvarken-oswalds avatar
Det är nog bättre att sköta det hela själv, eftersom alla speciallösningar skulle bli osäkra.
Man får helt enkelt starta om när man har stängt så många dörrar att man inte kan diskutera längre.
Det finns inget verkligt värde i att gå och släpa på en gammal identitet med gamla meriter.
Den som värderar en debattör efter annat än vad denne skriver är ointressant att diskutera med ändå.
I ett perfekt diskussionsforum skulle alla ha en ny identitet för varje tråd de skriver i.
Det skulle bara bli fånigt med ditt tänkta system och 99% av allt anonymt skulle bara vara trams och de som verkligen har anledning att vara anonyma skulle inte våga använda det ändå om det kan kopplas till en användare.
Citera
2009-10-17, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av genserik
Idiotfan..? Det är väl för helvete inte jag som sitter och trollar så in i helvete att jag inte kan hålla ordning på alla mina konton... Hur vore det om du skulle sluta ljuga så förbannat så du kunde stå för vad du skriver på forumet?

Detta förslag skulle avsevärt försämra fb...

Det skulle endast göra det bättre och att du inte inser det gör dig till en fåne av rang.

Man måste inte trolla för att ha flera olika konton. Man vill bara delta i många diskussioner utan rädsla för att få sig avslöjad.

Men du fattar inte sånt. Ta och odla lite hår på pungen du.
Citera
2009-10-17, 19:26
Medlem
fizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband

Du har inte tänkt på hur mycket arbete detta kan kräva? Flashback har en(?) tekniker som jobbar på fritiden med forumet.

Flashback har ingen skyldighet att aggera barnvakt för vad användarna skriver, det fungerar bra i dagsläget och därför är den funktionen inte aktuell.
Citera
2009-10-17, 19:28
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Stå för era åsikter och för vad ni gör istället, här är ni så anonyma som ni själva väljer att vara. Tror inte någon skulle ens bry sig om att läsa ett inlägg från nån anonym1111 eller liknande
Citera
2009-10-17, 19:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Det du nämner har varit uppe för diskussion flera gånger.
Men överlag tror jag att de flesta diskussioner visat på att fler tycker det är en dålig ide än en bra, men jag kan givetvis ha fel. Hursomhelst, i mitt tycke så duger det bra som vi har det idag. Man kan ha flera smurfar och således använda dem till att diskutera mer tvivelaktiga saker, dessutom kan man ju vara extra försiktig med vad man yttrar med dessa medan ens huvudkonto kan vara lite öppnare.

Vad är det som gör att det inte fungerar att använda smurfar?
Så svårt är det inte att ha ett konto där man diskuterar sådant, och ett konto där man tar allt annat.

Så du menar att man får ha fler andra konton men inte skriva i samma tråd ?
Citera
2009-10-17, 19:32
Medlem
Farbror Fazers avatar
Sjukt idiotisk funktion.

Vill man skriva saker och har berättat för folk man känner vad man nickar, då får man gott använda ett annat konto. Skulle FB börja vimmla med "anonym3000" så blir det bara skit av allt

Ingen tvingar något till att skriva något personligt över huvud taget
Citera
2009-10-17, 19:34
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masterkex
Så du menar att man får ha fler andra konton men inte skriva i samma tråd ?

Det är helt ok med flera konton, så länge de aldrig pratar med varandra eller påverkar varandra på något sett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in