Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-10-17, 20:05
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10.000
Gillar inte heller Isterbands attityd i tråden...men, varför är det skönt om förslaget aldrig kommer bli verklighet.

Visst att du och andra inte vill vara speciellt anonyma, men varför bryr ni er ens om att andra vill vara mer anonyma?!
Jag låter er vara så öppnan ni vill, låt mig vara så anonym jag vill! Vad är problemet?

Ett korkat inlägg förtjänar ett korkat svar. Jag drog alltså saken till sin spets en aning, det var inte helt seriöst menat.

Som jag redan sagt har jag all respekt för att du och andra vill vara anonyma, vad jag däremot inte håller med om är tillvägagångssättet för att nå dit.
Citera
2009-10-17, 20:07
Medlem
lupozs avatar
Det här bör inte räknas som OT även om det inte hör till just TS fråga men jag har funderat på att göra en sida där man kan posta anonymt i trådar och kunna starta anonyma trådar men det har aldrig blivit av pga tidsbrist och IRL.

Skulle detta vara något som skulle användas?

OnT:
Jag håller fullständigt med. Jag vill inte att människor i min närhet vet vad jag skriver, vad jag anser om vissa personliga saker, tex vad jag gillar för sex, om jag testat droger osv.
En anonymitetsfunktion hade varit väldigt smidigt.
Citera
2009-10-17, 20:11
Medlem
genseriks avatar
Citat:
Varför sitter du då i tråden och uttalar dig om saker du inte har koll på?
Retorisk fråga, kräver inget svar.

Det betyder inte att andra gör det. Folk har olika behov av att vara anonyma, du ligger lågt på den skalan, jag ligger högt.
Du har ju till och med ditt eget ansikte på avartaren (anar jag) så du har ju antagligen svårt att förstå folk som vill vara anonyma.

Sen har Isterband rätt, de flesta som är mot det här är Laidback-chattare som inte kommer med substans i inläggen och har då inget att vara rädd att avslöja.
Och dom som gillar att vara öppna som du själv.
Vad menar du med "ingen substans"? Jag kanske inte har så mycket att komma med i kriminal-, drog-, prickar på kuken- och perversitetsforumen (som du och fettkorven) men jag har mer i andra.

Varför yrkar ni inte på att man inte ska behöva registrera sig och logga in utan att man ska kunna skriva direkt, kanske via en proxy? Det blir ju perfekt. Inga regler och inga varningar eller bannlysningar. Alla kan skriva vad som helst och trolla hur mycket som helst. Det blir inget gammalt forum...
Senast redigerad av genserik 2009-10-17 kl. 20:14.
Citera
2009-10-17, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Nu tycker jag faktiskt att jag redan förklarat ganska väl i tråden att jag förstår att andra medlemmar har andra behov än mig själv, det stod t.o.m i inlägget du citerade men du valde att inte ta med det. Vad jag inte kan förstå är vari den stora skillnaden mellan att kunna skriva med ett anonymt nick och att använda en smurf som också är totalt anonym vad gäller ip osv,
också förklarat fördelarna, i det här inlägget:
https://www.flashback.org/showpost.php?p=19304762&postcount=6
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
samt varför det bör prioriteras när det finns massa annat att göra.
För att anonymiteten (och att bristen på denna hindrar diskussioner) och personliga integriteten är mycket viktigare än smidighetsfunktioner som "se när någon citerar mig" etc.

Lite som att måla om bombbunkern innan man lagat hålet i taket.
Citera
2009-10-17, 20:16
Medlem
KryddAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt.
Jävlar vad grått och trist Flashback hade blivit då.

Snarare bättre då fler folk kanske vågar säga vad de tycker.
Citera
2009-10-17, 20:19
Medlem
genseriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KryddA
Snarare bättre då fler folk kanske vågar säga vad de tycker.
Har det någonsin varit ett problem?
Citera
2009-10-17, 20:20
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Vet inte!
Känns som rätt så jobbiga diskussioner om alla ska heta anonym12345.

Diskussionerna underlättas i mitt tycke enormt av avatarer och användarnamn.

Citera
2009-10-17, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av genserik
Vad menar du med "ingen substans"? Jag kanske inte har så mycket att komma med i kriminal-, drog-, prickar på kuken- och perversitetsforumen (som du och fettkorven) men jag har mer i andra.
Då tillhör du kategori två "Och dom som gillar att vara öppna"
Detta kan ske av två anledningar, man skriver om sådant man inte känner att man behöver dölja, eller att man inte helt enkelt inte känner att man behöver vara så anonym. Vilket av de än är så är det ingen anledning att inte låta andra som vill vara mer anonyma vara det.

Citat:
Varför yrkar ni inte på att man inte ska behöva registrera sig och logga in utan att man ska kunna skriva direkt, kanske via en proxy? Det blir ju perfekt. Inga regler och inga varningar eller bannlysningar. Alla kan skriva vad som helst och trolla hur mycket som helst. Det blir inget gammalt forum...
Du skriver ju själv anledningarna till det. Det är tydligt att du inte läst genom inläggen och förstått dom. Läs om dom igen innan du skriver nästa inlägg.
Citera
2009-10-17, 20:24
Medlem
Farbror Fazers avatar
Vad sägs om att du försöker svara på resten jag skrev? Ditt sätt att argumentera är ju löjligt
Citera
2009-10-17, 20:25
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
också förklarat fördelarna, i det här inlägget:
https://www.flashback.org/showpost.php?p=19304762&postcount=6

Ok. Jag kan hålla med om att det inte är ett dåligt förslag. Det skrev jag inte heller som du kanske såg, utan att kontentan av det hela brukade vara att fler var negativa till det (om jag nu minns rätt).

Citat:
För att anonymiteten (och att bristen på denna hindrar diskussioner) och personliga integriteten är mycket viktigare än smidighetsfunktioner som "se när någon citerar mig" etc.

Lite som att måla om bombbunkern innan man lagat hålet i taket.

Anonymiteten på Flashback i sig idag är närmast garanterad, så nära man kan komma när det trots allt måste finnas några enstaka som kan kontrollera om bannade medlemmar återkommer till FB osv. Vilket också skulle vara fallet i din lösning. I slutändan så är ditt förslag också en smidighetslösning (om än något som skulle vara mer uppskattat än "vem-har-citerat-mig"), vi har aldrig hållit användarna i handen och outar man sig själv eller slarvar med att lämna inloggningar osv är det ens eget fel. Nu tror jag inte heller att den smidighetsfunktion du nämnde ligger högst upp på listan direkt...
Citera
2009-10-17, 20:27
Medlem
Citat:
Har det någonsin varit ett problem?
Ja, jag har många gånger skitit i att säga vad jag tycker pga att jag varit osäker på om någon känner till smurfen etc.

Visst händer det några av gångerna att man orkar skapa en ny smurf men oftast inte, och gör man det så glömmer man ändå bort varför man skapade den när man väl får skriva med den eller så är det man tänkte skriva helt inaktuellt.

Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Nja, avartarerna är kopplade till användaren och blir inte särskilt svårt att lista ut vem det är då. Men visst hindrar inget att man får en random avartar för varje anonym heller för de som tycker det är viktigare att det ska vara färgglatt än anonymt.
Citera
2009-10-17, 20:27
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri

Vad är då vitsen med anonyma användarnamn om man känner igen varandra på avatarerna?

Nej, detta förslag sög. Folk får själva hålla koll på att inte outa sig. Ska det vara så svårt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in