Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-10-17, 20:27
Medlem
Farbror Fazers avatar
Vem har citerat mig är ju en extremt mycket bättre funktion än detta, och det tror jag nästan alla tycker
Citera
2009-10-17, 20:31
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KryddA
Snarare bättre då fler folk kanske vågar säga vad de tycker.

På vilket sätt garanteras du inte tillräckligt med anonymitet i dagsläget?
Citera
2009-10-17, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Nej, detta förslag sög. Folk får själva hålla koll på att inte outa sig. Ska det vara så svårt?
Du sitter och anser att folk som är lite tankspridda ska vara tysta (på ett diskussionsforum som flashback!) eller riskera att outa sig för att du tycker det är tråkig utan avartarer!

...hade ingen följdfråga på det, konstaterade bara...
Senast redigerad av 10.000 2009-10-17 kl. 20:38.
Citera
2009-10-17, 20:36
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10.000
Du sitter och anser att folk som är lite tankspridda ska vara tysta (på ett diskussionsforum som flashback!) eller riskera att outa sig för att du tycker det är tråkig utan avartarer!

...hade ingen följdfråga på det, konstaterade bara...

Precis!
Jag anser inte att diskussionerna på Flashback ska saboteras bara för att några slösinnade inte kan se till att hålla sig anonyma.

Och även om vi nu genomför dina förslag så nog fan kommer det finnas de som råkar outa sig ändå.
Citera
2009-10-17, 20:40
Medlem
Citat:
På vilket sätt garanteras du inte tillräckligt med anonymitet i dagsläget?

Det står redan i tråden.
Visst handlar det ytterst om eget ansvar, men det gjorde det förr när man inte blev utloggad automatiskt som standardval, loggade man inte ut fick man skylla sig själv. Men eftersom anonymiteten är det viktigaste på flashback så ändrades det.
Och i alla fall mitt egna ansvar slutar med att jag helt enkelt håller käften istället för att krångla med smurfar etc, vilket är dåligt för ett diskussionsforum.
Citat:
Precis!
Jag anser inte att diskussionerna på Flashback ska saboteras bara för att några slösinnade inte kan se till att hålla sig anonyma.
Diskussionerna saboteras inte pga att det inte finns en liten bild jämte skribenten.
Citat:
Och även om vi nu genomför dina förslag så nog fan kommer det finnas de som råkar outa sig ändå.
Kommer alltid finnas, men bara för att inget går att lösa till hundra procent betyder inte att man ska försöka lösa problemet så gott det går.
Citera
2009-10-17, 20:46
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Det står redan i tråden.
Visst handlar det ytterst om eget ansvar, men det gjorde det förr när man inte blev utloggad automatiskt som standardval, loggade man inte ut fick man skylla sig själv. Men eftersom anonymiteten är det viktigaste på flashback så ändrades det.
Och i alla fall mitt egna ansvar slutar med att jag helt enkelt håller käften istället för att krångla med smurfar etc, vilket är dåligt för ett diskussionsforum.

Då kan man komma med vilka förslag som helst (vilket vissa användare försökt med). "Genomför det här annars slutar jag skriva". Givetvis bör man inte tar hänsyn till om du tänker sluta skriva eller ej när man bedömer huruvida förslaget är bra eller dåligt. Ett löjligt hot bara.

Citat:
Diskussionerna saboteras inte pga att det inte finns en liten bild jämte skribenten.

Jag anser det blir mycket oöverskådligt och svårt att följa diskussioner där jag inte vet vem som skriver vad. Användarnamn och avatarer är två sätt att hålla reda på sådant. Men visst, det funkar utan avatarer men du vill ju även ta bort användarnamnen.
Citera
2009-10-17, 20:53
Medlem
saprofyt.s avatar
Om det nu är så extremt viktigt för dig, kan du inte bara ha ett relativt enkelt lösenord att skriva och logga in varje gång du ska in på Flashback? Man måste ju inte ha automatisk inloggning.
Citera
2009-10-17, 20:55
Medlem
Citat:
Då kan man komma med vilka förslag som helst (vilket vissa användare försökt med). "Genomför det här annars slutar jag skriva". Givetvis bör man inte tar hänsyn till om du tänker sluta skriva eller ej när man bedömer huruvida förslaget är bra eller dåligt. Ett löjligt hot bara.
Det är inte ett hot om att jag ska sluta diskutera, utan fakta om att jag har undvikit att diskutera pga av dessa saker.
Inte att jag kommer sluta diskutera om jag inte får min vilja genom.

Citat:
Jag anser det blir mycket oöverskådligt och svårt att följa diskussioner där jag inte vet vem som skriver vad. Användarnamn och avatarer är två sätt att hålla reda på sådant. Men visst, det funkar utan avatarer men du vill ju även ta bort användarnamnen.
Nej, sluta sitta och ljug, eller läs tråden. Användarnamnet ska inte bort, de ska ändras och heta samma i hela tråden. Enda skillnaden att det ska vara ett prefix som visar att det är en anonym användare (exempel "Anonym") och ett unikt namn efteråt (exempel "2342" eller "Julgran" eller "FulFisk")

Det är drygt att diskutera med dig då du sätter ord i andras munnar alternativt att du har väldigt svårt att förstå vad folk skriver.

Kommer inte svara dig om du inte kommer med ett vettigt inlägg nästa gång, med påståenden som faktiskt stämmer.

edit:
Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt.
Om det nu är så extremt viktigt för dig, kan du inte bara ha ett relativt enkelt lösenord att skriva och logga in varje gång du ska in på Flashback? Man måste ju inte ha automatisk inloggning.
Suckar djupt. Läs tråden och se till att ha någorlunda uppfattning om vad den handlar om innan du uttalar dig. Vad är det med folk i den här tråden egentligen?
Citera
2009-10-17, 21:06
Medlem
Mmmh, en sån här funktion hade varit grymt uppskattat.

Vet inte hur många gånger jag av misstag använt olika användare i samma tråd för jag glömt att logga in med rätt konto. Hade vart betydligt enklare om man kunde köra med en användare istället och att när man väl valt att vara anonym i en tråd så fortsätter man vara det. Identitet är överskattat. Det här är väl ett diskussionsforum, right? (Ja, det brukar ju vara argumentet när mod låser trådar, är det inte dags att löpa linan ut?)

Ah, nu blir jag la bannad för jag erkände det också.
Citera
2009-10-17, 21:08
Medlem
Dra härifrån om det inte passar. Svårare än så är det inte.

Varför ska tusentals användare behöva bli lidande bara för att du och några till inte känner att ni klarar av att hålla er anonyma (trots att man är helt anonym här).
Citera
2009-10-17, 21:09
Medlem
hiddens avatar
först och främst kan man införa en funktion för att dölja sitt användarnamn uppe i högra hörnet.

Sitter man och surfar och en familjemedlem eller kompis kommer in i rummet så är ens identitet röjd ganska fort.
Citera
2009-10-17, 21:12
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Nej, sluta sitta och ljug, eller läs tråden. Användarnamnet ska inte bort, de ska ändras och heta samma i hela tråden. Enda skillnaden att det ska vara ett prefix som visar att det är en anonym användare (exempel "Anonym") och ett unikt namn efteråt (exempel "2342" eller "Julgran" eller "FulFisk")

Det är drygt att diskutera med dig då du sätter ord i andras munnar alternativt att du har väldigt svårt att förstå vad folk skriver.

Kommer inte svara dig om du inte kommer med ett vettigt inlägg nästa gång, med påståenden som faktiskt stämmer.

Du vill visst ta bort användarnamnen. Att jag får ett nytt namn i varje tråd är inget användarnamn. Ett användarnamn är något unikt för mitt användarkonto och hänger således med i alla trådar. Det du föreslår är något annat.

Blir hur som helst grymt jobbigt att diskutera om alla heter olika i alla trådar. Det ökar risken för trollning enormt och att man tramsar fram och tillbaka. Jag anser att det finns positiva delar av att veta vem jag diskuterar med (alltså en anonym pseudonym jag diskuterar med).

Känns lite för mycket total anarki så som det gamla Flashback var. Där man kunde heta vad som helst till och från. Detta förslag skulle dessutom sätta flera regler ur spel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in