Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-10-17, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av genserik
Istället för att sitta och ljuga och manipulera kan man ju tänka sig för innan man skriver... annars får man väl ha flera konton.
I dagens bigbrothersamhälle där allt handlar om att synas och höras och berätta allt om sig själv och att man inte ska ha någon anonymitet över huvudtaget så kanske vissa tycker det är konstigt att man inte vill berätta om de gröna illaluktande prickarna på ens ollon, men det finns faktiskt fortfarande människor som fortfarande vill ha hemligheter.

Citat:
Idiotfan..? Det är väl för helvete inte jag som sitter och trollar så in i helvete att jag inte kan hålla ordning på alla mina konton... Hur vore det om du skulle sluta ljuga så förbannat så du kunde stå för vad du skriver på forumet?

Detta förslag skulle avsevärt försämra fb...
Vill man trolla så skulle man fortfarande få skapa en ny användare till det, eftersom varningar och banningar fortfarande är kopplade till användaren även om användaren brutit mot reglerna under anonymitet.
Citera
2009-10-17, 19:38
Medlem
Studsbolls avatar
Kan man inte stå för sina ord skall man knipa käft. Behöver man vara så anonym att man inte kan stå för ett FB-konto eller behöver göra 10 nya användare så är man antagligen trolleriprofessor.
Citera
2009-10-17, 19:45
Medlem
Bara för att ni sitter och diskuterar om senaste puss-o-kram-kalaset i laidback så betyder inte det att det finns användare som kanske har mörkare hemligheter att berätta.
Sluta vara såna jävla fjollbögar nu.
Citera
2009-10-17, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Stå för era åsikter och för vad ni gör istället, här är ni så anonyma som ni själva väljer att vara. Tror inte någon skulle ens bry sig om att läsa ett inlägg från nån anonym1111 eller liknande
Du har helt missförstått vad det är som gör flashback så bra och ger så breda diskussioner, just för att folk kan säga exakt vad dom tycker och gör utan att riskera bli av med familj, vänner, jobb eller åka i fängelse.

Varför heter du Fyrkantig_boll och inte ditt riktiga namn om du vill stå för dina åsikter?

Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Ingen tvingar något till att skriva något personligt över huvud taget
Men det kan tvinga folk att INTE skriva något personligt i rädsla för upptäckt.
Det är ett diskussionsforum, som ska uppmana till diskussion, det är en plattform för diskussion, om det finns hinder i vägen så är det bra att ta bort dessa hinder.

Citat:
Vill man skriva saker och har berättat för folk man känner vad man nickar, då får man gott använda ett annat konto. Skulle FB börja vimmla med "anonym3000" så blir det bara skit av allt
Det är här skon klämmer för dig förstår jag, det är inte så roligt utan fina namn och roliga bilder.
Kan repetera, det här är ett d i s k u s s i o n s f o r u m, där det viktiga är vad man säger, inte vad man heter eller vad man har för bild.
Är du på jakt efter det så kan du använda lunarstorm eller facebook istället.

Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Kan man inte stå för sina ord skall man knipa käft. Behöver man vara så anonym att man inte kan stå för ett FB-konto eller behöver göra 10 nya användare så är man antagligen trolleriprofessor.
Det är bara taget ur luften och inte baserat på fakta någonstans att det bara är trollare som behöver anonymitet.
Alla som är mot det här har helt missuppfattat vad flashback handlar om.
Senast redigerad av 10.000 2009-10-17 kl. 19:48.
Citera
2009-10-17, 19:51
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masterkex
Så du menar att man får ha fler andra konton men inte skriva i samma tråd ?

Japp, helt ok.

Citat:
Ursprungligen postat av Isterband
Bara för att ni sitter och diskuterar om senaste puss-o-kram-kalaset i laidback så betyder inte det att det finns användare som kanske har mörkare hemligheter att berätta.
Sluta vara såna jävla fjollbögar nu.

Hur mörka hemligheter du än må ha kan du väl fan inte behöva 5-10 konton för att lufta dem? Jag klarar mig med ett konto, kan skriva allt jag vill med det här. Jag har förståelse för att alla inte är som jag av diverse anledningar så en eller ett par smurfar är väl inga konstigheter. Men klarar man inte av att hålla dem hemliga får man fan i mig skylla sig själv om man är så puckad.

Klart att vi kan ha en diskussion om saken men det vore önskvärt om du och vissa andra i tråden tog och visade lite respekt för andras åsikter istället för att bara komma in och slänga ur sig nån skit. Min åsikt är att förslaget inte nödvändigtvis är dåligt men det känns inte viktigt, och beng bör prioritera andra saker före.
Citera
2009-10-17, 19:51
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10.000
dravel

Det hela är väldigt simpelt, jag förstår inte vad du vill åstadkomma? Du vill säga saker, ok. Du vill inte att det kopplas till ett acc som anhöriga känner till, ok.

Logga in på ett annat acc, som tar ungefär 10 sek. Kul att du hoppar på mig pga nick och avatar, det brukar bli så när man inte har något konkret att säga.

Det finns jätte många som vet att jag använder FB och det vore inte roligt alls om dom läste allt jag skrivit. Men för det värre sakerna så har jag med ett annat account
Citera
2009-10-17, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Klart att vi kan ha en diskussion om saken men det vore önskvärt om du och vissa andra i tråden tog och visade lite respekt för andras åsikter istället för att bara komma in och slänga ur sig nån skit. Min åsikt är att förslaget inte nödvändigtvis är dåligt men det känns inte viktigt, och beng bör prioritera andra saker före.

Mitt sätt att diskutera. Acceptera eller ät skit.

Och att beng prioriterar något över huvud taget är ju bara ren bullshit. Han sitter i sin mammas källare och dricker hennes bröstmjölk.
Citera
2009-10-17, 19:55
Medlem
genseriks avatar
Citat:
Du har helt missförstått vad det är som gör flashback så bra och ger så breda diskussioner, just för att folk kan säga exakt vad dom tycker och gör utan att riskera bli av med familj, vänner, jobb eller åka i fängelse.

Varför heter du Fyrkantig_boll och inte ditt riktiga namn om du vill stå för dina åsikter?

Men det kan tvinga folk att INTE skriva något personligt i rädsla för upptäckt.
Det är ett diskussionsforum, som ska uppmana till diskussion, det är en plattform för diskussion, om det finns hinder i vägen så är det bra att ta bort dessa hinder.

Det är här skon klämmer för dig förstår jag, det är inte så roligt utan fina namn och roliga bilder.
Kan repetera, det här är ett d i s k u s s i o n s f o r u m, där det viktiga är vad man säger, inte vad man heter eller vad man har för bild.
Är du på jakt efter det så kan du använda lunarstorm eller facebook istället.

Det är bara taget ur luften och inte baserat på fakta någonstans att det bara är trollare som behöver anonymitet.
Alla som är mot det här har helt missuppfattat vad flashback handlar om.
Visst, men det som är bra är att det finns en profil man diskuterar med. Om alla är 'anonym1234' skulle det bli lite konstigt... Bättre då att ni håller ordning på era profiler.

Jag reflekterar inte så mycket över vem som kan stå bakom en profil, däremot kan det ju vara bra att veta vem på forumet man diskuterar med (läst andra trådar), det är på den punkten detta förslag skulle ta udden ur fb.
Citera
2009-10-17, 19:55
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband
Mitt sätt att diskutera. Acceptera eller ät skit.

Och att beng prioriterar något över huvud taget är ju bara ren bullshit. Han sitter i sin mammas källare och dricker hennes bröstmjölk.

Bra, då kan vi avfärda det här förslaget direkt för det kommer aldrig bli verklighet.
Skönt.
Citera
2009-10-17, 19:58
Medlem
Citat:
Det hela är väldigt simpelt, jag förstår inte vad du vill åstadkomma?
Varför sitter du då i tråden och uttalar dig om saker du inte har koll på?
Retorisk fråga, kräver inget svar.

Citat:
Jag klarar mig med ett konto, kan skriva allt jag vill med det här.
Det betyder inte att andra gör det. Folk har olika behov av att vara anonyma, du ligger lågt på den skalan, jag ligger högt.
Du har ju till och med ditt eget ansikte på avartaren (anar jag) så du har ju antagligen svårt att förstå folk som vill vara anonyma.

Sen har Isterband rätt, de flesta som är mot det här är Laidback-chattare som inte kommer med substans i inläggen och har då inget att vara rädd att avslöja.
Och dom som gillar att vara öppna som du själv.
Citera
2009-10-17, 20:03
Medlem
Citat:
Bra, då kan vi avfärda det här förslaget direkt för det kommer aldrig bli verklighet.
Skönt.
Gillar inte heller Isterbands attityd i tråden...men, varför är det skönt om förslaget aldrig kommer bli verklighet.

Visst att du och andra inte vill vara speciellt anonyma, men varför bryr ni er ens om att andra vill vara mer anonyma?!
Jag låter er vara så öppnan ni vill, låt mig vara så anonym jag vill! Vad är problemet?

Citat:
Visst, men det som är bra är att det finns en profil man diskuterar med. Om alla är 'anonym1234' skulle det bli lite konstigt... Bättre då att ni håller ordning på era profiler.
Nej det skulle det inte, och om det är problem med siffror du har så kan man också ha namn som genereras av ord Anonym-plastpåse eller vad som helst.

Citat:
Jag reflekterar inte så mycket över vem som kan stå bakom en profil, däremot kan det ju vara bra att veta vem på forumet man diskuterar med (läst andra trådar), det är på den punkten detta förslag skulle ta udden ur fb.
Diskuterar man hur en tomat ska odlas är det det som är det intressanta, inte om personen som tycker tomat ska odlas ute tycker mona sahlin är bra eller dålig.

Kan tillägga att jag inte sätt ett enda argument mot det här förslaget som håller.
*Jag vill inte vara anonym, då behöver inte du vara det.
*Jag har en smurf utan att tabbat mig än, då kan ingen annan heller tabba sig
*Tråkigt med tråkiga namn och inga bilder
osv.

Är förvånad över att någon ens kan vara mot det här förslaget (förutom Bodström och CO )
Senast redigerad av 10.000 2009-10-17 kl. 20:06.
Citera
2009-10-17, 20:04
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Det betyder inte att andra gör det. Folk har olika behov av att vara anonyma, du ligger lågt på den skalan, jag ligger högt.
Du har ju till och med ditt eget ansikte på avartaren (anar jag) så du har ju antagligen svårt att förstå folk som vill vara anonyma.

Sen har Isterband rätt, de flesta som är mot det här är Laidback-chattare som inte kommer med substans i inläggen och har då inget att vara rädd att avslöja.
Och dom som gillar att vara öppna som du själv.

Njae, det är inte mitt ansikte på avataren. Men i övrigt har du rätt, jag gillar att vara öppen så långt det är möjligt.

Nu tycker jag faktiskt att jag redan förklarat ganska väl i tråden att jag förstår att andra medlemmar har andra behov än mig själv, det stod t.o.m i inlägget du citerade men du valde att inte ta med det. Vad jag inte kan förstå är vari den stora skillnaden mellan att kunna skriva med ett anonymt nick och att använda en smurf som också är totalt anonym vad gäller ip osv, samt varför det bör prioriteras när det finns massa annat att göra.

Till syvende och sist handlar det ju alltid om vad vi som medlemmar väljer att avslöja. Om folk klarar av att hålla ett enskilt konto anonymt kan det väl inte vara så svårt att göra samma sak om man dessutom har flera smurfar man inte skriver om så personliga saker med utan snarare använder för att diskutera "underground" saker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in