Citat:
Ursprungligen postat av JohnMunch
Nej varför skulle du...kommer nog fler bilder på dig snart..
Intresseklubben ifrågasätter ditt intresse av ämnet.
Huruvida damen i fråga är ute efter uppmärksamhet eller icke är väl ändå föga intressant, och tämligen irrelevant i sammanhanget? Var och en för sig själv, så att säga.
OnT: Jag tror att det du nämner har mer att göra med arketypiska personlighetsdrag snarare än en intressemässig särart. Det är en ytterst mänsklig tendens att fixera sig på ett intresse och detta beror på personlighetstypen, ej på intresset i sig. Tror inte att det är särskilt vanligt att ett intresse har besatthet som ett intrinsikalt attribut, det känns mer troligt att det är så enkelt som adherens till en viss typ av reaktionär och emotionell tendens. Något som för övrigt är än mer vanligt bland de icke-neurotypiska grupperna (såsom inom högfungerande autism och dylikt).
Jag har en vän som är en fanatisk gitarrist - därför tenderar han också att tala mycket om sina gitarrer och adherenta ämnen. Detsamma gäller för de vänner jag har som är datanördar, sportfånar, plugghästar och samlare.
Sen att de tjejer du nämner lät sina hobbys ta precedens kan nog enkelt deriveras ur faktumet att deras hobby involverar en levande varelse till vilken de känner ett känslomässigt band, vilket gör det till en hobby som är annorlunda jämfört med bilar, sporter eller musik.