2009-08-22, 00:06
Medlem
MrOaikis avatar
Jag har dejtat tre så kallade hästtjejer i mitt liv, och alla tre har haft en sak gemensamt: de klarar inte av en normal social tillvaro och de pratar om sina hästar som om de förutsätter att man själv bryr sig lika mycket som de.

1. De pratar om sina hästar som om de vore människor och som om man bryr sig. "Åh, igår var jag och kalle och tog en liten promenad. Han är osams med Kajsa, men han tycker väldigt mycket om att..." Ja, jag bryr mig lika mycket som du bryr sig om vad jag gjorde med min kompis igår när vi gick och handlade.

2. De har svårt med en fungerande social tillvaro. De beter sig som om de har ett svårt sjukt barn hemma. "Kan inte ses sent, måste släppa ut Brutus tidigt imorgon" eller "Måste gå nu, Brutus måste in i stallet"

3. Den berömda "fasta hästrumpan" är nog bara något de lurar i en på film. Mina hästtjejer har då bara haft feta rövar.

Vad är er erfarenhet av hästtjejer?
Citera
2009-08-22, 00:08
Bannlyst
Vad tror du tjejer säger om WoWare då?
Citera
2009-08-22, 00:09
Medlem
SheriffeN^^s avatar
Det är väl helt naturligt att de blir fästa vid sina hästar? Hästar är inte människor, men de är ändå unika individer med känslor. Jag är lika fäst vid min hund. Även om jag har nog med social kompetens för att inte prata om honom precis hela tiden.
Citera
2009-08-22, 00:11
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraxar
Vad tror du tjejer säger om WoWare då?

Antagligen något liknande. Det kan du ta upp i din "Vad är grejen med WoWare"-tråd.
Citera
2009-08-22, 00:12
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SheriffeN^^
Det är väl helt naturligt att de blir fästa vid sina hästar? Hästar är inte människor, men de är ändå unika individer med känslor. Jag är lika fäst vid min hund. Även om jag har nog med social kompetens för att inte prata om honom precis hela tiden.

Men den sociala kompetensen du besitter finns alltså av någon anledning inte hos hästtjejer? Eller är det bara mina tre som varit så? Fyra kom jag på nu faktiskt.
Citera
2009-08-22, 00:20
Medlem
SheriffeN^^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Men den sociala kompetensen du besitter finns alltså av någon anledning inte hos hästtjejer? Eller är det bara mina tre som varit så? Fyra kom jag på nu faktiskt.

De jag känner verkar ganska normala. Även om de som har sina egna hästar spenderar väldigt mycket tid på/med dom. Men då jag aldrig har varit tillsammans med en så vet jag inte. Jag förstår bara att de blir fästa vid sina djur, de blir ju trots allt fästa vid oss...
Citera
2009-08-22, 00:23
Medlem
BobWilliss avatar
Oboy vilken flashback jag fick. Var tillsammans med en hästbrutta som hette Maria under 90-talet. Fick sådan avsmak för att ha sex med henne för hon ryckte och piskade och rev och var helt sjövild fast på ett dåligt sätt när vi hade sex.

Ungefär som när en hårdhänt mongolid sliter en i håret när man är barn.
Citera
2009-08-22, 00:24
Medlem
Majbethedayidies avatar
HAHAHAHA !

Brutus...

Nåja, jag har inte varit tillsammans med någon sådan dock har haft bekanta som varit "hästtjejer" och visst fan kan dom inte hålla käft, alltid ett jävla snack sina hästar!

Och man kan inte be dom hålla tyst om hästfan för det är ju som deras jävla barn!
Citera
2009-08-22, 00:24
Medlem
mellotrons avatar
Citat:

Vad är er erfarenhet av hästtjejer?

Har haft två längre förhållanden med "hästtjejer" och känner inte igen det du skriver. Tyvärr inte kompatibla intellektuellt in the long run men med bullrumpor, empati och en skön humor.
Citera
2009-08-22, 00:25
Medlem
Quasys avatar
kan instämma i att hästtjejers rövar inte är någon höjdare
Citera
Medlem
thessprincesss avatar
Citat:

Vad var det du fastnade för från början?

De hästtjejer jag känner, inklusive mig själv, är ärliga, raka, omhändertagande och självständiga personer.

Det är ju en sport som gör att man lätt kan bli lite fanatisk (att jämföra med motorsport och golf som är lite liknande), man kan lätt tillbringa många timmar i stallet och det är en sport som ger en väldigt mycket på väldigt många plan (gemenskap/ömhet/närhet/aktivitet/prestation osv).

Vi hästtjejer irriterar oss på män som blir svartsjuka på en häst och tycker att den tar tid för mycket tid...(mycket osexigt att vara svartsjuk på ett djur)

Vad gäller stora rövar är det nog inte signifikativt med hästtjejer utan säger nog mer om ditt val av kvinnor, du gillar väl det eftersom du dras till det.
Citera
Medlem
Träffade en hästtjej för några år sedan. Hon var rätt tråkig och grå. Kollade hennes blogg och mestadels inlägg handlar om just hästarna och deras "liv".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in