Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Jag har dejtat tre så kallade hästtjejer i mitt liv, och alla tre har haft en sak gemensamt: de klarar inte av en normal social tillvaro och de pratar om sina hästar som om de förutsätter att man själv bryr sig lika mycket som de.
1. De pratar om sina hästar som om de vore människor och som om man bryr sig. "Åh, igår var jag och kalle och tog en liten promenad. Han är osams med Kajsa, men han tycker väldigt mycket om att..." Ja, jag bryr mig lika mycket som du bryr sig om vad jag gjorde med min kompis igår när vi gick och handlade.
2. De har svårt med en fungerande social tillvaro. De beter sig som om de har ett svårt sjukt barn hemma. "Kan inte ses sent, måste släppa ut Brutus tidigt imorgon" eller "Måste gå nu, Brutus måste in i stallet"
3. Den berömda "fasta hästrumpan" är nog bara något de lurar i en på film. Mina hästtjejer har då bara haft feta rövar.
Vad är er erfarenhet av hästtjejer?
1. Jag pratar INTE om min hästar i tid och otid. Har annat att prata om. Och människor som inte e intr av dessa djur ska inte behöva höra om det. Jag vet själv hur oändligt trött jag blir när småbarnsmammor bara babblar om amning och bajs och vad ungen kläckt ur sig för nya ljud.
Om jag däremot pratar med ngn med samma intr och om jag vet/märker att den personen vill prata häst då gör jag det gärna. Eller inte, för hästmänniskor kan vara svåra att prata med. Eftersom alla har rätt. (Inkl jag

...skoja bara)
2. Har man skaffat sig djur, vilken sorts djur det än är, så har man naturligtvis ett stort ansvar. En del hästar är känsligare än andra vad gäller regelbundenhet i mattider och rutiner i övrigt. Andra klarar det bättre.
Jag måste även ta hand om mina katter.
3. Min röv e absolut inte fet. Men jag känner många med en sån. Och även de med samma strl som min.