2010-03-19, 15:25
Medlem
Lipolytics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyktattare
Haft att göra med en hästtjej och om jag får bestämma så blir det aldrig mer en sådan kvinna i mitt liv. TOTAL egoist med skrämmande avsaknad av insikt hur saker kan kännas för andra människor.

En nära polare hade i sin tur en hästtjej och samma sak där. Hon var alltid i stallet och hade ingen respekt för omkostnaderna, som han i mångt och mycket stod för. Den dummern. När han började ställa lite krav passade det inte längre och hon drog.

Nej usch för dessa måndagsexemplar... Asociala nördar med den fördelen att de föddes med fitta så de automatiskt har lätt för att träffa någon att leva med.

Du vet vad du snackar om. Alla hästtjejer jag har haft och göra med är likadana, alla kompisar som haft hästtjejer säger samma sak. Ni som har hästtjejer som behandlar er väl har nog inga hardcore hästtjejer, eller så har ni inget känsloliv eller ställer inga som helst krav på er partner.
Citera
2010-03-19, 15:29
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lipolytic
eller så har ni inget känsloliv eller ställer inga som helst krav på er partner.

Vilka typ av krav tänker du på?
Citera
2010-03-19, 15:33
Medlem
lundagrens avatar
Citat:
Du vet vad du snackar om. Alla hästtjejer jag har haft och göra med är likadana, alla kompisar som haft hästtjejer säger samma sak. Ni som har hästtjejer som behandlar er väl har nog inga hardcore hästtjejer, eller så har ni inget känsloliv eller ställer inga som helst krav på er partner.

Min flickvän har 2 hästar och spenderar 3-4 timmar per dag i stallet minimum. Vårat förhållande fungerar perfekt. Du verkar vara en liten lipsill utan egna intressen.
Under dom timmarna hon är i stallet gör ju givetvis jag andra saker som t ex är med polare eller tränar.
Var hon vill lägga sin pengar har jag inte något med att göra.

Tycker det är en stor fördel med en tjej som har egna tidskrävande intressen, man behöver komma ifrån varandra ibland och göra saker var för sig.
Senast redigerad av lundagren 2010-03-19 kl. 15:36.
Citera
2010-03-19, 15:39
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lundagren
Min flickvän har 2 hästar och spenderar 3-4 timmar per dag i stallet minimum. Vårat förhållande fungerar perfekt. Du verkar vara en liten lipsill utan egna intressen.
Under dom timmarna hon är i stallet gör ju givetvis jag andra saker som t ex är med polare eller tränar.
Var hon vill lägga sin pengar har jag inte något med att göra.

Tycker det är en stor fördel med en tjej som har egna tidskrävande intressen, man behöver komma ifrån varandra ibland och göra saker var för sig.

Det är väl just detta som är grejen.
En del fixar inte en partner som till stor utsträckning är upptagen med egna aktiviteter.
Är man själv upptagen och har större behov av egentid så är det lugnast att skaffa en liktänkande partner.
Citera
2010-03-19, 15:42
Medlem
thefisks avatar
Förstår inte heller grejen med dom. Så därför skulle jag nog inte vilja ha en hästtjej.
Citera
2010-03-19, 16:21
Medlem
Lipolytics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Vilka typ av krav tänker du på?

Ett känslomässigt utbyte i relationen syftar jag främst på. Av dom hästtjejer jag haft relationer med har detta aldrig förekommit även inkluderat min mor, f.d flickvänner osv. Till och med min mor säger att hon har svårt att visa känslor. Jag växte upp med detta, med en morsa som alltid var i stallet och hennes egna intresse gick alltid först. Som andra skriver "ja måste gå och släppa in X ikväll, jag kan inte". Mitt ex hade kontrollbehov så det bara sjöng om det, en maktmissbrukare dessutom. Hon kunde inte hantera känslor heller, fick utbrott och skrek på mig utan anledning och blev sur för minsta sak. Speciellt om man konfronterade henne då bad hon en dra åt helvete. Sista hästtjejen fick jag nog av och insåg att det inte är en slump, det är ett faktum.

Nu diskuterar vi hästtjejer, inte tjejer som har vilket intresse som helst. Hur kommer det sig att ens tråden existerar? Min partner får gärna ha ett intresse, men aldrig mer en hästtjej.
Senast redigerad av Lipolytic 2010-03-19 kl. 16:31.
Citera
2010-03-19, 16:29
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ett känslomässigt utbyte i relationen syftar jag främst på. Av dom hästtjejer jag haft relationer med har detta aldrig förekommit även inkluderat min mor, f.d flickvänner osv. Till och med min mor säger att hon har svårt att visa känslor. Mitt ex hade kontrollbehov så det bara sjöng om det, en maktmissbrukare dessutom. Hon kunde inte hantera känslor heller, fick utbrott och skrek på mig utan anledning och blev sur för minsta sak. Speciellt om man konfronterade henne då bad hon en dra åt helvete. Sista hästtjejen fick jag nog av och insåg att det inte är en slump, det är ett faktum.

Jag har inga problem att visa känslor och eftersom jag aldrig skulle vara tillsammans med någon jag inte hade rätt känslor för så skulle jag inte behöva hålla dem tillbaka heller.
Däremot har jag taskigt med tid och stort behov av egentid.

De flesta hästtjejer jag har i min närhet är av min sorg men visst känner jag till den andra typen.
Det handlar mest om att de måste hitta någon att dela räkningarna med så de har råd med häst.
Det finns liksom inga hetare känslor till partnern och prioriteringar och känsloyttringar blir väl därefter.
Citera
2010-03-19, 18:04
Medlem
Abughosts avatar
Bara tjejen är snygg
Citera
2010-03-19, 18:50
Bannlyst
Vad mina erfarenheter av hästtjejer är ?

Att dom är jävligt kavata och gärna vill bestämma. Den fasta röven är som du säger en myt. Dom får ganska slitna händer och blir av sin Hobby väldigt framfusiga och svåra att tampas med eftersom dom som sagt ofta vill bestämma, inte bara på hästryggen, utan även i förhållandet.

För mig gick det inte. Och för min ena polare gick det heller inte. Hästtjejer har påfallande ofta killar som är riktiga fjollor och som gör som deras flickvän säger.
Citera
2010-03-19, 22:03
Medlem
ja, vad ska man säga... jag bryr mig inte ett skit om vad andra tycker om en hobby jag gillar.. om jag hade en pojkvänn som enbart var tillsammans med mig för att jag enbart gick runt och hade tajta jeans och måla naglarna hela dagarna och la ner halva livet på att se snygg ut jämt så fick han väl leta sig efter någon annan.. hästar innebär mycket fysiskt arbete, tar tid och ger skit under naglarna.. sen om jag får fula ben och äcklig kropp av min hobby skiter jag fullkomligt i.. ridsport är en hobby/livsstil likaväl som många killar som gillar att träna eller att lägga pengar tid på dataspel?....... om ni inte gillar hästtjejer så välj nått annat då? det kan väl inte vara så svårt? sluta gnälla på tjejer som har en hobby..
Citera
2010-03-19, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
ja, vad ska man säga... jag bryr mig inte ett skit om vad andra tycker om en hobby jag gillar.. om jag hade en pojkvänn som enbart var tillsammans med mig för att jag enbart gick runt och hade tajta jeans och måla naglarna hela dagarna och la ner halva livet på att se snygg ut jämt så fick han väl leta sig efter någon annan.. hästar innebär mycket fysiskt arbete, tar tid och ger skit under naglarna.. sen om jag får fula ben och äcklig kropp av min hobby skiter jag fullkomligt i.. ridsport är en hobby/livsstil likaväl som många killar som gillar att träna eller att lägga pengar tid på dataspel?....... om ni inte gillar hästtjejer så välj nått annat då? det kan väl inte vara så svårt? sluta gnälla på tjejer som har en hobby..
Naaaw, det är ingen som ska gnälla på er. Klart ni får syssla med det ni vill och många killar gillar ju tjejer med intressen, och det är ju bra för er hästbästisar.
Senast redigerad av LuckyPeopleCenter 2010-03-19 kl. 22:55.
Citera
2010-03-19, 22:22
Bannlyst
Citat:
TOTAL egoist med skrämmande avsaknad av insikt hur saker kan kännas för andra människor.

Där satte du spiken i kistan!
Precis så är nästan alla hästtjejer jag har vart i kontakt med. Både ex, släktingar och vänner. De saknar tyvärr sociala färdigheter och ett större perspektiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in