2009-08-24, 09:43
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Punkt två känns väldigt opartiskt formulerad ;-)

Hahaha sanningen svider
Citera
2009-08-24, 09:47
Medlem
Knasibass avatar
Hahaha hästfolk tar ofta saker på för stort allvar, det märks i den här tråden inte minst Jag är ett undantag dock
Citera
2009-08-24, 09:56
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Hahaha sanningen svider

Mja, precis som jag förespråkat i många andra trådar så tycker jag man ska vara helt självständig. Jag betalar inte för min partners intressen och min partner betalar inte för mina. Faktum är att jag inte ens vill flytta ihop med någon. Så, jag skiter egentligen i vad hästarna kostar. Det är inte mina pengar.
Citera
2009-08-24, 09:58
Medlem
idiamindadas avatar
En fördel med hästtjejer är att de faktiskt HAR ett intresse till, tjejers intresse brukar annars inskränka sig till cigg, tv, kladdkaka och godis.

Vad som retar mig till förbannelse är att så fort dom suttit upp på sin häst förvandlas dom till prinsessor som skickar alla inom syn & hörhåll runt på diverse ärenden hon glömde innan hon satt upp och därmed förvandlades till just nämnda prinsessa.

Vidare iakttagelser: Dom röker, dom äger en Jack Russel.

I stort sett gillar jag hästtjejer!
Citera
2009-08-24, 10:01
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
En fördel med hästtjejer är att de faktiskt HAR ett intresse till, tjejers intresse brukar annars inskränka sig till cigg, tv, kladdkaka och godis.

Vad som retar mig till förbannelse är att så fort dom suttit upp på sin häst förvandlas dom till prinsessor som skickar alla inom syn & hörhåll runt på diverse ärenden hon glömde innan hon satt upp och därmed förvandlades till just nämnda prinsessa.

Vidare iakttagelser: Dom röker, dom äger en Jack Russel.

I stort sett gillar jag hästtjejer!

Haha, bristen på intressen hos tjejer stämmer väldigt bra.
Citera
2009-08-24, 11:08
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Mja, precis som jag förespråkat i många andra trådar så tycker jag man ska vara helt självständig. Jag betalar inte för min partners intressen och min partner betalar inte för mina. Faktum är att jag inte ens vill flytta ihop med någon. Så, jag skiter egentligen i vad hästarna kostar. Det är inte mina pengar.

Jag håller fullständigt med dig!

Problemet är att hästar är en sällsynt dyr utgift och partners kan (bevisligen) ha svårt att acceptera att de 3-5000kr hästen kostar per månad hade kunnat bidra till mkt roligt som hade gynnat honom i hans relation.
Exempelvis flashigare boende/bil/resor + att hans tjej hade haft mer tid att lägga på honom
Citera
2009-08-24, 17:03
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ashtari
Som alltid är det 2 hästkärringar som ryker ihop när ämnet börjar hetta till.

Jag tycker att du ska copy+paste:a detta inlägg (lätt modifierat) i alla trådar på FB där killar är oense. Eller tjejer och killar. Det kan bli spännande.

Edit: En annan bra modifiering är: Som alltid när två tjejer är oense, så dyker det upp en kille och säger "Catfight".
Citera
2009-08-24, 17:10
Medlem
Ipwns avatar
Jag tror att de enda som har problem med hästtjejer är de som har mindre kukar än hästen. Dock så har ju vi på fb inga sådana problem.

Ont: de hästtjejer jag varit med har varit extremt upptagna med deras ridning och varit aningen snobbiga. Som om de vore bättre eftersom de håller på med en såpass dyr och fin sport. Lukta stall konstant är det en del av dem som gjort också.
Senast redigerad av Ipwn 2009-08-24 kl. 17:12.
Citera
2009-08-24, 18:58
Medlem
pekfingers avatar
en barndomsvän till mig var en riktig hästbrud.
hade vi bestämt att umgås någon dag så kunde hon ringa och ställa in för att hon "kände bara för att vara i stallet/rida/putsa/umgås med hästen."
och eftersom det var en häst så var det lika normalt som vatten i sjön.
själv har jag aldrig skitit i att exempelvis festa någon kväll för att jag bara kände för att stanna hemma med hunden. vilket jag anser är samma sak..(eller?)
hon umgicks också med andra skumma hästbrudar, som verkade tycka att min brist på intresse för hästar var något så demoniskt, och jag behandlades som radioaktivt avfall de gånger jag besökte stallet (deras klubbhus eller dyl?)

jag lade hur som haver märke till att detta häst-betéende började gå överstyr när jag en gång skämtade om att hennes häst medverkat i tysk porrfilm då hon vägrade prata med mig på över en vecka. kan det varit svartsjuka måntro?
Citera
2009-08-24, 19:03
Medlem
Alladins avatar
Själv har jag inte träffat någon hästtjej som pratat mer med mig om hästar än jag pratat med dom om mina intressen, men så är ni väl femton år och hästar/mopeder/folköl är en besatthet.
Citera
2009-08-24, 19:49
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pekfinger
jag lade hur som haver märke till att detta häst-betéende började gå överstyr när jag en gång skämtade om att hennes häst medverkat i tysk porrfilm då hon vägrade prata med mig på över en vecka. kan det varit svartsjuka måntro?

Det kanske var sant och du knogmackade en rejält öm punkt?
Citera
2009-08-24, 20:06
Medlem
pekfingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Det kanske var sant och du knogmackade en rejält öm punkt?

må hända! har för övrigt inte talats vid med henne förutom vid någon enstaka gång.. och "häst-porr-kommentar-tabben" inträffade för ca sex år sedan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in