Citat:
Ursprungligen postat av
snafflebit
Hästtjejer är ofta handlingkraftiga, kan ta tag i saker själva, inte rädda för lite skit under naglarna såklart. MEN. De är kvar i dockskåpsstadiet. Hästarna är dockor och stallet är dockskåpet. Finns ytterst lite tid för annat än hästar. Killar är bra att ha när höet ska in eller när det ska köras spånbalar, inte annars. Kan fungera som chaufför av hästtransport också. De har också konstant dålig ekonomi, allt går till stallhyra och nödvändiga gizmos man bara måste ha. Skulle det bli en slant över så går det till en ny vojlock eller hästgodis. I horisontalläge är de ofta ganska tråkiga, vill bara rida eller köra bakifrån. Inget fel iofs men som sagt lite trist. Utom en liten klick som vill köra det hårda racet. De kan å andra sidan vara ganska spännande. Vänta dig ingen romantik från hästtjejer bara. Fina middagar etc är bortkastat, en macka och en apelsin i sadelkammaren räcker bra. Det finns emellertid en kategori killar som har motorväg ända in i skrevet och det är hästkillar, särskilt om de är framgångsrika på tävlingsbanan. Trav, galopp, dressyr eller hoppning spelar ingen roll, allt funkar. Killar som inte har ett eget hästintresse kommer att tröttna på att ständigt komma i andra hand. Glöm solsemester eller skidsemester, hästtjejerna varken hinner eller har råd.
Detta inlägg är helt sant och speciellt det markerade.
Som kille till flertalet hästtjejer har jag märkt att man är mer deras stalldräng än man är deras partner. Du kommer alltid sist för de väljer alltid "Brunte" före dig.
Dock har inte hästkillarna någon motorväg in i skrevet till några hästtjejer då de killar jag träffat som rider häst alltid har varit bögar.
Hästtjejer är otroligt egoistiska och man kan som sagt glömma mysiga lördagsmorgnar för då skall de ut och "stängsla" och släppa ut Brunte och följer inte du med upp tidigt så blir det ett jävla liv. Någon romatik på morgonen kan glömmas då Brunte måste ut, Middagen skall brunte in och på kvällen skall Brunte in. När fan skall man då kunna ha ett förhållande???
De är också kroniskt fattiga och skulle de någon gång komma över lite pengar så köper de ytterligare en häst fast de på långsikt inte har råd med det. Ekonomiskt efterblivna skulle jag tro 90% av hästtjejerna lider utav.
Dock har aldrig de hästkvinnor jag varit ihop med varit feta utan tvärtom ganska smala och relativt muskulösa. Dock har sexet varit mediokert.
Så nämner en eventuell dejt att hon har häst så avvecklar jag mig från platsen så fort det går, för jag vet jag kommer alltid komma på 2 plats, tills hon får barn för då placeras jag som nummer 3.