2013-06-20, 22:14
Medlem
Guitarsmokes avatar
Jag älskar hästtjejer! De är vältränade, kan sätta sig i respekt, är psykiskt stabila och har i regel ett ordnat liv.
Citera
2013-06-21, 10:54
Medlem
lyrica32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
Jag älskar hästtjejer! De är vältränade, kan sätta sig i respekt, är psykiskt stabila och har i regel ett ordnat liv.
Vilken jävla värld lever du i? Alla hästtjejer jag känner är crazy bitches
Citera
2014-02-09, 17:27
Medlem
RedCrabs avatar
Hur fan får man ett ligg med hästtjejer egentligen? Väldigt sällan de är fula tycker jag.
Citera
2014-02-09, 18:07
Medlem
Haha här känner jag igen mig. Försökte få ut en hästbrud på dejt en gång med riktigt fin röv men de gick fasen inte, hästarna gick före allt som hade med killar att göra..
Citera
2014-02-09, 18:45
Medlem
swehardrockers avatar
Själv tycker jag att hästtjejer är ganska sociala och fina
Själv är jag uppväxt med hundar och vänta ni bara tills ni får träffa agillity tjejern
Citera
2014-02-09, 19:35
Medlem
Jag som vuxit upp nära stall och hästtjejer kan väl bara säga såhär:

Det är en jävla skillnad på personer. Gemensamt verkar vara att de söker drama (vad de bråkar i stallet!), är vältränade och självständiga.
Som det positiva skulle jag tveklöst säga självständigheten, de får göra väldigt mycket i stallet, klarar av det och får därför stärkt självförtroende och kan göra saker själva i högre grad.

Men jag skulle nog aldrig klara av att alltid komma i 2:a hand. Det är som att vara tillsammans med en småbarnsförälder, vars barn inte växer upp. För hästen behöver alltid tid och energi och binder en på ett sätt. Krävs så mycket mer vad man än vill göra. Ett spontant restaurangbesök? Då behöver man fixa någon som kan lösa kvällsfodret t.ex.
Citera
2014-02-09, 19:38
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Helsike, var tillsammans med en hästtjej förut, och hon var fasen inte riktigt riktig. Just det där att prata om häst som om det vore en människa var obehagligt, sen så kretsade hela hennes liv runt Sleipner...
Citera
2014-02-09, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Helsike, var tillsammans med en hästtjej förut, och hon var fasen inte riktigt riktig. Just det där att prata om häst som om det vore en människa var obehagligt, sen så kretsade hela hennes liv runt Sleipner...

Iaf ett väl valt namn på den havremoppen. Men det här kan jag ändå förstå varför, man talar om hästar med deras namn helt enkelt och då blir det nog så det uppfattas utifrån. Inte gör det att det är ok socialt, men jag förstår varför det blir så.

De lever i en bubbla, ett stall, där finns andra stalltjejer och hästar. Dessa hästar har alla namn och det är så man talar om dem. Därför använder de hästarnas namn även utanför stallet utan att ens reflektera kring att för oss vanliga människor är det lite, märkligt. De tänker nog på hästen som "Brunte" och inte "hästen".

Detta borde inte vara ett problem, om de små liven kunde prata om något annat...
Citera
2014-02-09, 20:32
Medlem
kangaroozzicknesss avatar

Det var mer än att hon använde namnet istället för att kalla den för "hästen"! Hon verkligen pratade om den som en människa, trodde att den var lika smart, att den hade samma känslor etc - riktigt obehagligt ibland
Citera
2014-02-09, 20:53
Medlem
jenny.perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snafflebit
Hästtjejer är ofta handlingkraftiga, kan ta tag i saker själva, inte rädda för lite skit under naglarna såklart. MEN. De är kvar i dockskåpsstadiet. Hästarna är dockor och stallet är dockskåpet. Finns ytterst lite tid för annat än hästar. Killar är bra att ha när höet ska in eller när det ska köras spånbalar, inte annars. Kan fungera som chaufför av hästtransport också. De har också konstant dålig ekonomi, allt går till stallhyra och nödvändiga gizmos man bara måste ha. Skulle det bli en slant över så går det till en ny vojlock eller hästgodis. I horisontalläge är de ofta ganska tråkiga, vill bara rida eller köra bakifrån. Inget fel iofs men som sagt lite trist. Utom en liten klick som vill köra det hårda racet. De kan å andra sidan vara ganska spännande. Vänta dig ingen romantik från hästtjejer bara. Fina middagar etc är bortkastat, en macka och en apelsin i sadelkammaren räcker bra. Det finns emellertid en kategori killar som har motorväg ända in i skrevet och det är hästkillar, särskilt om de är framgångsrika på tävlingsbanan. Trav, galopp, dressyr eller hoppning spelar ingen roll, allt funkar. Killar som inte har ett eget hästintresse kommer att tröttna på att ständigt komma i andra hand. Glöm solsemester eller skidsemester, hästtjejerna varken hinner eller har råd.

Detta inlägg är helt sant och speciellt det markerade.
Som kille till flertalet hästtjejer har jag märkt att man är mer deras stalldräng än man är deras partner. Du kommer alltid sist för de väljer alltid "Brunte" före dig.

Dock har inte hästkillarna någon motorväg in i skrevet till några hästtjejer då de killar jag träffat som rider häst alltid har varit bögar.

Hästtjejer är otroligt egoistiska och man kan som sagt glömma mysiga lördagsmorgnar för då skall de ut och "stängsla" och släppa ut Brunte och följer inte du med upp tidigt så blir det ett jävla liv. Någon romatik på morgonen kan glömmas då Brunte måste ut, Middagen skall brunte in och på kvällen skall Brunte in. När fan skall man då kunna ha ett förhållande???

De är också kroniskt fattiga och skulle de någon gång komma över lite pengar så köper de ytterligare en häst fast de på långsikt inte har råd med det. Ekonomiskt efterblivna skulle jag tro 90% av hästtjejerna lider utav.

Dock har aldrig de hästkvinnor jag varit ihop med varit feta utan tvärtom ganska smala och relativt muskulösa. Dock har sexet varit mediokert.

Så nämner en eventuell dejt att hon har häst så avvecklar jag mig från platsen så fort det går, för jag vet jag kommer alltid komma på 2 plats, tills hon får barn för då placeras jag som nummer 3.
Citera
2014-08-31, 07:15
Bannlyst
Enda hästtjejen jag vart med hade vart tjejen i mitt liv, lätt. Sådär efterblivet blyg men ändå normal när man lärde känna henne. Synd du flyttade mitt pervo
Citera
2014-08-31, 07:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke

Psykiskt stabil ja. Eller hård. Hade själv Djur under uppväxten som betydde allt för mig och tror det gör skillnad. Man blir inte lika vilsen och bryr sig om andra människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in