2009-08-26, 06:30
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thessprincess
Jo, det är ju ett sådant intresse som man kan "fly till" till exempel när man inte vill träffa någon...ett mycket bra svepskäl helt enkelt

Citat:
Ursprungligen postat av MoaB
Tänkte precis detsamma, lät bara som en ny variant på "jag har migrän/mensvärk/brutit en nagel".

Denna kan jag skriva under!
Många gånger har jag kännt att "tack och lov har jag hästen så jag inte kan deltaga/följa med/måste åka hem tidigt".

Jag har förstått att jag jämförelsevis har stort behov av egentid samt ringa behov av social samvaro.
Skyller på att det är så intensivt på jobbet.
Nu när jag inte har häst längre har jag blivit tvungen att säga som det är dvs "jag orkar inte/har inte lust" och det gör en ju omedelbart till en märklig tråkmåns. Innan fick man höra "sälj den där jävla hästen så du kan leva som en normal människa"

Kan emellanåt känna att jag är lite avundsjuk på dem som har obekväma arbetstider, jour och kan jobba när som/hur som/och hur ofta som helst, julafton, nyårsafton, midsommarafton....
Citera
2009-08-26, 10:57
Medlem
thessprincesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Denna kan jag skriva under!
Många gånger har jag kännt att "tack och lov har jag hästen så jag inte kan deltaga/följa med/måste åka hem tidigt".

Jag har förstått att jag jämförelsevis har stort behov av egentid samt ringa behov av social samvaro.
Skyller på att det är så intensivt på jobbet.
Nu när jag inte har häst längre har jag blivit tvungen att säga som det är dvs "jag orkar inte/har inte lust" och det gör en ju omedelbart till en märklig tråkmåns. Innan fick man höra "sälj den där jävla hästen så du kan leva som en normal människa"

Kan emellanåt känna att jag är lite avundsjuk på dem som har obekväma arbetstider, jour och kan jobba när som/hur som/och hur ofta som helst, julafton, nyårsafton, midsommarafton....

I know och känner igen mig ;-)
Innan alla män löper amok i tråden nu och förfasar sig kan jag ju nämna att detta är inget nytt.
Säg den man som inte flytt iväg till golfbanan (det kan ju ta hur många timmar som helst) , motorsport är också ett sådant ypperligt intresse där ingen kan säga vad som gjorts/hur lång tid det tog.

Visst borde vi, som använder dessa svepskäl, bli bättre på att säga som det är. "Vårt äktenskap är så trist, jag väljer att inte ta tag i det nu utan åker till hästen istället, du förstår han hade ett sår igår och jag måste sköta om det nu. Hur lång tid? Jaa, svårt att säga kanske 2-4 timmar"
Citera
2009-08-26, 13:01
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thessprincess
I

Visst borde vi, som använder dessa svepskäl, bli bättre på att säga som det är. "Vårt äktenskap är så trist, jag väljer att inte ta tag i det nu utan åker till hästen istället, du förstår han hade ett sår igår och jag måste sköta om det nu. Hur lång tid? Jaa, svårt att säga kanske 2-4 timmar"

Till min partner, mina vänner och min familj har jag aldrig haft problem med att vara ärlig. De är fullt medvetna om min eremitgen och generella oförmåga att "ställa upp/bita ihop".

Däremot misstänker jag att många partners har svårt att berätta för släkt/vänner att deras flickvänner uteblir från gemensamt samkväm för att hon vid tillfället inte har lust/ork utan fakto föredrar hästen .
Då kan det vara skönt för dessa tålmodiga partners att kunna skylla på hästen så slipper han bli ifrågasatt ang hur han kunnat välja sådan "folkskygg" partner
Citera
2009-08-26, 13:10
Medlem
Yollos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Jag har dejtat tre så kallade hästtjejer i mitt liv, och alla tre har haft en sak gemensamt: de klarar inte av en normal social tillvaro och de pratar om sina hästar som om de förutsätter att man själv bryr sig lika mycket som de.

1. De pratar om sina hästar som om de vore människor och som om man bryr sig. "Åh, igår var jag och kalle och tog en liten promenad. Han är osams med Kajsa, men han tycker väldigt mycket om att..." Ja, jag bryr mig lika mycket som du bryr sig om vad jag gjorde med min kompis igår när vi gick och handlade.

2. De har svårt med en fungerande social tillvaro. De beter sig som om de har ett svårt sjukt barn hemma. "Kan inte ses sent, måste släppa ut Brutus tidigt imorgon" eller "Måste gå nu, Brutus måste in i stallet"

3. Den berömda "fasta hästrumpan" är nog bara något de lurar i en på film. Mina hästtjejer har då bara haft feta rövar.

Vad är er erfarenhet av hästtjejer?

Hahah jag kan hålla dig i handen, till punkt och pricka på dina stolpar. Det jag stör mig mest på är att de måste snacka om deras otroligt ointressanta djur för mig, och va fan jag kunde aldrig brytt mig mindre. Det är mer intressant att veta vad Mikael Persbant har till lunch ikväll. Förstår inte för mitt liv varför de tror att jag vill veta om deras hästar.
Det enda som saknas är väl att de går något mer hjulbent än andra?
Citera
2009-08-26, 23:36
Medlem
Lipolytics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Jag har dejtat tre så kallade hästtjejer i mitt liv, och alla tre har haft en sak gemensamt: de klarar inte av en normal social tillvaro och de pratar om sina hästar som om de förutsätter att man själv bryr sig lika mycket som de.

1. De pratar om sina hästar som om de vore människor och som om man bryr sig. "Åh, igår var jag och kalle och tog en liten promenad. Han är osams med Kajsa, men han tycker väldigt mycket om att..." Ja, jag bryr mig lika mycket som du bryr sig om vad jag gjorde med min kompis igår när vi gick och handlade.

2. De har svårt med en fungerande social tillvaro. De beter sig som om de har ett svårt sjukt barn hemma. "Kan inte ses sent, måste släppa ut Brutus tidigt imorgon" eller "Måste gå nu, Brutus måste in i stallet"

3. Den berömda "fasta hästrumpan" är nog bara något de lurar i en på film. Mina hästtjejer har då bara haft feta rövar.

Vad är er erfarenhet av hästtjejer?

Det här har jag grubblat på bra länge. Jag dras alltid till hästtjejer och jag vet inte varför. Alla dessa jag träffat eller varit i relation med har gjort mig besviken eller sårad. Det dom har haft gemesamt är: Dålig självkänsla, saknar empati för andra människor, tänker bara på sig själva, man kommer alltid i andra hand (eller tredje) och de kan inte öppna sig känslomässigt. Har haft diskussion med bekanta som haft dessa typer av tjejer också, även dom intresserade av hästar.

Vad det är som drar dessa tjejer till hästar vet jag inte. Är det känslan över att ha kontrollen dom vill åt eller vad? Känslan av att få mästra och styra något (sväng ditåt, gå ditåt, stegra dig osv)? Nått att söka sig till för att glömma bort sina känslor och vardagen (en flykt från verkligheten - vilket är lite svar på punkt ett och två i ditt inlägg, de kan inte prata om vanliga mänskliga relationer utan måste prata om sin häst och annat ytligt skitsnack)? En häst är ju heller inte direkt som en hund, som kräver kärlek osv. Hästen är nöjd när den får sitt hö och sin motion varje dag (ja bli lite klappad också är ju inte fel), med andra ord inte så komplicerad att ha en relation med.

Kommer grubbla vidare på detta hela mitt liv, men en sak är säker, kommer aldrig träffa eller vara tillsammans med en hästtjej igen.
Senast redigerad av Lipolytic 2009-08-27 kl. 00:04.
Citera
2009-08-26, 23:48
Medlem
Pookiis avatar
Hur många % av sliddjuren kan räknas till att vara hästtjejer eller iaf någongång i sitt liv varit en "hästtjej" ?
Citera
2009-08-26, 23:50
Medlem
melonklubbas avatar
hästtjejer är prydliga. det är upp till dig att bryta dom.
Citera
2009-08-27, 02:59
Medlem
Ylangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melonklubba
hästtjejer är prydliga. det är upp till dig att bryta dom.

Heeelt fel, fan ni verkar ju bara träffat små flickor som springer på ridskolor.
Har du häst som tävlings/jobb syfte är dte inte alls ens kompis på samma sätt. Och där lam jag säga att festerna på meetings inte är pryda..
Citera
2009-08-27, 03:00
Medlem
melonklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ylang
Heeelt fel, fan ni verkar ju bara träffat små flickor som springer på ridskolor.
Har du häst som tävlings/jobb syfte är dte inte alls ens kompis på samma sätt. Och där lam jag säga att festerna på meetings inte är pryda..

fan vet jag, hånar fördomar där jag finner dom
Citera
2009-08-27, 03:01
Medlem
Ylangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melonklubba
fan vet jag, hånar fördomar där jag finner dom

Syftade inte bara till dig..
Citera
2009-08-27, 03:04
Medlem