2010-04-15, 10:06
Medlem
Hästar kostar pengar, men ni killar ska se det som en JÄVLIGT NYTTIG INVESTERING!!! Jag kan inget annat än att bara ge FEM PLUS av Fem MÖJLIGA till hästtjejer!!!

Detta FÅR DU!!!
*En tjej som nästan garanterat har magrutor av snyggare slaget (hästtjejer som mockar och sköter om sina djur tränar och lyfter enormt mycket! Det är lättare sagt än gjort att rida hästar!)

*En tjej som förhoppningsvis spenderat mer tid med vuxna människor och djur och på så sätt lyckats utveckla en känsla för naturlighet och empati istället för att hänga på KICKS och H&M för att inhandla en massa jävla drul som ingen människa behöver. OK att de alla gånger kanske inte ser sådär JÄVLA tillgjorda ut, men en riktig karl har öga och känsla för att se igenom sådant. Nej FY FAN vad bra hästtjejer kan vara!!

Hälsningar FORUMETS MEST NEGATIVA BITTRA JÄVEL!
Citera
2010-04-15, 10:30
Medlem
Mitt intryck av hästtjejer är att de är rätt knäppa. Speciellt de 30+.
Citera
2010-04-15, 10:36
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomerSoprano
Mitt intryck av hästtjejer är att de är rätt knäppa. Speciellt de 30+.

På vilket sätt?
Har några hästtjejer i släkten över 30 och har inte märkt av att de är knäppa.
Citera
2010-04-15, 11:18
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
Hästar kostar pengar, men ni killar ska se det som en JÄVLIGT NYTTIG INVESTERING!!! Jag kan inget annat än att bara ge FEM PLUS av Fem MÖJLIGA till hästtjejer!!!

Detta FÅR DU!!!
*En tjej som nästan garanterat har magrutor av snyggare slaget (hästtjejer som mockar och sköter om sina djur tränar och lyfter enormt mycket! Det är lättare sagt än gjort att rida hästar!)

*En tjej som förhoppningsvis spenderat mer tid med vuxna människor och djur och på så sätt lyckats utveckla en känsla för naturlighet och empati istället för att hänga på KICKS och H&M för att inhandla en massa jävla drul som ingen människa behöver. OK att de alla gånger kanske inte ser sådär JÄVLA tillgjorda ut, men en riktig karl har öga och känsla för att se igenom sådant. Nej FY FAN vad bra hästtjejer kan vara!!

Hälsningar FORUMETS MEST NEGATIVA BITTRA JÄVEL!

Dina angedda fördelar är inget man kan se om man vill ha en partner med mycket fritid vilken man kan spendera tillsammans.
För den tävlingsinriktade där hästarna inte bara är en hobby utan även en livsstil så tar det 3-4 timmar per dag och kostar 3-5000 kr i månaden.
Även om man spenderar sina egna pengar så är det många partners som har svårt för kostnaden eftersom det nästan är oundvikligt påverkar utrymmet för semestrar osv (om man inte är mer än medelinkomsttagare).

En tråd på ett hästforum där kvinnor diskuterar att killar med hästtjejer är "bittra", kul läsning? :

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1039134
Citera
2010-04-15, 12:12
Medlem
Albahugas avatar
Jag tycker att TS borde lära sig acceptera att människor är olika. Jag tycker också att det är helt ofattbart hur man kan spendera så mycket pengar och tid på en häst, lika mycket som dem förmodligen tycker att jag slösar bort mitt liv bakom dator och tv-spel. Fast jag skulle aldrig se ner på hästägare p.g.a deras väldigt omfattande hobby.
Citera
2010-04-15, 13:36
Medlem
Jag skulle vilja påstå att de konstigaste hästmänniskorna kan hittas i Skåne, men det kan vara för att de flesta hästmänniskor samlas där.
Om man har häst så blir det ju en stor del av livet lika mycket som skola/jobb/familjen och om man är hjärntvättad som jag och ridit innan man lärde sig gå så finns det inte så mycket att göra åt det. Om en kille inte kan acceptera att hästarna tar extremt mycket tid och att vi blir lite knäppa av att ha långa samtal om och med hästarna så... tja... vad kan man göra?
Och det där med kropparna på hästtjejer skulle jag säga varierar extremt mycket beroende på om det är en hobby- eller tävlingsryttare vi pratar om.
Citera
2010-04-15, 14:24
Medlem
M4F14s avatar
Problemet med hästtjejer är att det kostar MYCKET pengar och tid. Förutom det är det bara en hobby som alla andra.

Jag har varit sambo med en hästtjej och det var som att vara singel med en inneboende som inte var hemma ofta. Tyvärr hade hon inte ekonomin till hästen vilket betydde att hon levde på gränsen och minsta lilla olycka/oväntad händelse så fick jag slanta upp. Tro mig, olyckorna står på rad med häst. Skadad, sjuk, förstörda svindyra prylar osv...

Samtidigt var hon tvungen att vara hos hästen varje dag. Vilket betyder inga spontana aktiviteter. Varje gång jag lyckades pressa in något var det på nåder och man kunde känna att hon egentligen ville vara med hästen. Semester var det inte tal om eftersom hon inte hade råd, kunde eller ville lämna hästen. Vi kanske skulle kunna åka en vecka om jag betalade allt.

Jag kör själv Cross så jag har också en hobby. Det tar däremot inte tre timmar per dag och den kan lämnas ensam i garaget. Samtidigt har jag pengar över till ett liv utöver det som jag vill dela med någon.

En liten skillnad hade funnits om hon hade varit rik. Då kunde hon betalat andra människor för att ta hand om hästen under semestern som hon även hade haft råd med. Tiden hade dock fortfarande varit ett problem.

Jag är klart för att männsikor ska ha intressen och tycker det är bra man brinner för något. Poängen med ett förhållande är dock att man ska dela livet med någon. En hästtjej delar livet med hästen och du blir en hobby i periferin. Då kan jag bo med en polare istället och sätta på random brudar från nätet eller krogen. Eller skaffa en tjej som är balanserad.
Citera
2010-04-15, 14:49
Medlem
wh0res avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobWillis
Ungefär som när en hårdhänt mongolid sliter en i håret när man är barn.

Taskiga föräldrar som skickade dig till ett sådant dagis?

jag umgås hellre med en häst-tjej än någon som spelar WoW...

Själv pratar jag nog mest sprit och biljard... Men det beror väl på att det är det jag sysslar med oftast.
Eller gymmet.

Det blir helt enkelt så eftersom man umgås med folk med samma intressen oftast.

Även om min flickvän aldrig spelar biljard, inte är intresserad alls eller bryr sig om det så kan jag dra värsta historien för henne med fikonspråk hon knappt förstår, bara för att jag spelar mycket biljard...
Senast redigerad av wh0re 2010-04-15 kl. 14:52.
Citera
2010-04-15, 18:00
Medlem
Lipolytics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Dina angedda fördelar är inget man kan se om man vill ha en partner med mycket fritid vilken man kan spendera tillsammans.
För den tävlingsinriktade där hästarna inte bara är en hobby utan även en livsstil så tar det 3-4 timmar per dag och kostar 3-5000 kr i månaden.
Även om man spenderar sina egna pengar så är det många partners som har svårt för kostnaden eftersom det nästan är oundvikligt påverkar utrymmet för semestrar osv (om man inte är mer än medelinkomsttagare).

En tråd på ett hästforum där kvinnor diskuterar att killar med hästtjejer är "bittra", kul läsning? :

Läste 13 inlägg sen blev jag förbannad.
Citera
2010-04-15, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Jag har dejtat tre så kallade hästtjejer i mitt liv, och alla tre har haft en sak gemensamt: de klarar inte av en normal social tillvaro och de pratar om sina hästar som om de förutsätter att man själv bryr sig lika mycket som de.

1. De pratar om sina hästar som om de vore människor och som om man bryr sig. "Åh, igår var jag och kalle och tog en liten promenad. Han är osams med Kajsa, men han tycker väldigt mycket om att..." Ja, jag bryr mig lika mycket som du bryr sig om vad jag gjorde med min kompis igår när vi gick och handlade.

2. De har svårt med en fungerande social tillvaro. De beter sig som om de har ett svårt sjukt barn hemma. "Kan inte ses sent, måste släppa ut Brutus tidigt imorgon" eller "Måste gå nu, Brutus måste in i stallet"

3. Den berömda "fasta hästrumpan" är nog bara något de lurar i en på film. Mina hästtjejer har då bara haft feta rövar.

Vad är er erfarenhet av hästtjejer?

jag tror de är motsvarigheten till kill-nördar eller nåt, som brinner för sina intressen, kanske?
Citera
2010-04-15, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lipolytic
Läste 13 inlägg sen blev jag förbannad.

jag med
Citera
2010-04-16, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava

Ojdå, här var det visst någon som blev enormt bitter. Fick du ingen häst av pappa eller?
Nej, det där med ekonomin och frånvaro långa timmar på dagarna är något jag alla dagar i veckan skulle acceptera för de vinster man får. Pengarna ska brännas i vilket fall som helst, så jag föredrar att hon lägger dem på ett "träningsredskap" som hästen är. Tro mig, de där pengarna blir bara smink, fester, kläder och karamellkungen i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in