Citat:
Ursprungligen postat av ElNinoDeLaCalle
Utvecklade jag inte tillräckligt när jag jämförde häst-intresset med rollspels-intresset?
Dessutom behöver inte en sport ersätta "häst-intresset". Det räcker med vilken hobby som helst. Eller ingenting alls faktist.
Som jag sade i förra inlägget så är majoriteten av alla småflickor fästa vid hästar. Men det är väldigt få som behåller intresset vid vuxen ålder. De som gör det brukar vara lite omogna och har inte riktigt växt upp mentalt ännu.
Sedan kan jag också tillägga att det är skillnad i om man tävlar med hästar på en proffesionell nivå. Har andra som sköter om hästen och man bara själv står för själva ridningen.
Men om man går till stallet varje dag för att mocka skit och mata den och gulligulla med hästen och tar en tur lite då och då. Då är man oftast ganska udda.
Nej det är väldigt vanligt. I min stad mellanstor så finns det tom en tantklubb, där de flesta är över sextio. Vanligt är däremot att man slutar eller minskar under småbarnsåren.
Min uppfattning är att det finns hästtjejer av alla de sorter. Riktiga korkskallar som försakat skolan till förmån för hästarna, bimbosar som mer bryr sig om utrustningen än hästen och de som är högpresterande även i yrkeslivet.Kvinnliga chefer och läkare rider oftare än genomsnittet. Det är en hobby som tar tid och ofta kräver att livet anpassas efter hobbyn. En del killar tycker det är jobbigt att inte vara nummer ett och det är svårt att bräda hästen. Dels är man så emotionellt bunden och har anpassat jobbet boeendet och bilen till hästeriet. Och sen har vännerna häst, man kan inte byta bort en identitet för lite pirr i magen.. men många killar tycker det är en fördel eftersom de inte vill ha dåligt samvete när de själva utövar sin hobby.
Häst per capita stiger hela tiden och nu börjar det bli vanligt med män också även om de fortfarande är få.
Jag kan inte vara utan häst men nu har jag bara en mot flera när det var som värst. Jag drog ner för jag kände att när jag åldras så vill jag ha upplevet mer än bara häst. Jag har inget behov av att prata häst med mannen, det ger inte ett skit. För oss funkar det ypperligt, han tävlar i golf, jag har pållen och spelar golf med honom ibland. Jag kan resa med honom utan dåligt samvete för det är lättare att skaffa hjälp till en än fem.
Att vi skulle se något sexuellt i detta är nog lika vanligt som att killar spelar innebandy för att knulla med klubban.