2009-08-25, 00:54
Medlem
missfosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BJN
Mitt ex, som förstås var hästtjej jämförde mig med sin häst. Hon talade om för mig att det var skönt med kontroll över något stort, bara att rycka i "tömmarna" så lyder jag. Helt jävla sjuk i huvudet. Som sagt, hon är numera ett avlägset ex.

vet du inte vad "tömmarna" heter så har du nog inte varit med en RID tjej utan snarare TRAV tjej (dvs ofta lite tjockare )
Citera
2009-08-25, 01:01
Medlem
missfosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Dressyrryttare framstår ju som så dryga och stroppiga i sina hattar och stövlar medans fälttävlansryttare är glada typer med lera upp till hakan. Kan det stämma? De hästtjejer jag haft/kännt har varit kategori 2 och varit softa typer!

Vilken otur att man varken är i kategori 1-2 ELLER 3.....

Jag är en 4a Och ja, man kan ha andra intressen också. speciellt när man bara har en häst.
Citera
2009-08-25, 01:04
Medlem
missfosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Även efter avslutad tävling och på fritiden?

Verkar som om dressyrlandslaget är fullt av socialt inkompetenta drygisar som kniper när dom bajsar.

Jag har fanimig rejäla åsikter om dom.

Själv står jag inte ut med dressyrmänniskor trots att jag själv tidigare tävlat det. Plus att det är mycket jag inte gillar med deras synsätt med hästar som enbart tävlingsredskap etc.
Citera
2009-08-25, 01:13
Medlem
Dayzleepers avatar
Definiera "hästtjejer" tack.
Citera
2009-08-25, 01:14
Medlem
Pookiis avatar
Jag har förstått att hästen tar mycket tid. Har en tös i min klass som är i stallet 5 ggr i veckan drygt i nästan 3-4 timmar. Det jag inte förstår är vad som kan ta så extremt lång tid. Du klappar hästen, du borstar den med stålborsten, du mockar skiten och sen kanske du rider runt på en liten lerig inhängnad. Allt detta borde väl ta 1 och ½ 2 timmar ? Samt 5ggr i veckan ?

Nej *tvi* hästtjejer är onekligen obskyra människor. Har man starka emotionella band med ett djur till den grad att det blir absurbt så saknar man en trygg relation i barndomen alternativt täcker upp för något annat. Klimateri kvinnor som är ensamstående som har katter ? Ring any bells ?
Citera
2009-08-25, 01:16
Medlem
tallmisters avatar
Är och har varit lite småkär i en hästbrud en tid Blir antagligen inget ändå
Fast måste säga att hon är lite konstig
Citera
2009-08-25, 01:44
Medlem
missfosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pookii
Jag har förstått att hästen tar mycket tid. Har en tös i min klass som är i stallet 5 ggr i veckan drygt i nästan 3-4 timmar. Det jag inte förstår är vad som kan ta så extremt lång tid. Du klappar hästen, du borstar den med stålborsten, du mockar skiten och sen kanske du rider runt på en liten lerig inhängnad. Allt detta borde väl ta 1 och ½ 2 timmar ? Samt 5ggr i veckan ?

Nej *tvi* hästtjejer är onekligen obskyra människor. Har man starka emotionella band med ett djur till den grad att det blir absurbt så saknar man en trygg relation i barndomen alternativt täcker upp för något annat. Klimateri kvinnor som är ensamstående som har katter ? Ring any bells ?

Jag kan vara ute och rida på en häst i 4-5timmar.

Att rida "bara" 1timma är väldigt kort tid, normalaste e väl runt 1½-2h.
Citera
2009-08-25, 01:44
Medlem
missfosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tallmister
Är och har varit lite småkär i en hästbrud en tid Blir antagligen inget ändå
Fast måste säga att hon är lite konstig

Är inte alla tjejjer lite mystiska?
Citera
2009-08-25, 01:51
Medlem
tallmisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missfoster
Är inte alla tjejjer lite mystiska?

Mjo
Citera
2009-08-25, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElNinoDeLaCalle
Utvecklade jag inte tillräckligt när jag jämförde häst-intresset med rollspels-intresset?
Dessutom behöver inte en sport ersätta "häst-intresset". Det räcker med vilken hobby som helst. Eller ingenting alls faktist.

Som jag sade i förra inlägget så är majoriteten av alla småflickor fästa vid hästar. Men det är väldigt få som behåller intresset vid vuxen ålder. De som gör det brukar vara lite omogna och har inte riktigt växt upp mentalt ännu.

Sedan kan jag också tillägga att det är skillnad i om man tävlar med hästar på en proffesionell nivå. Har andra som sköter om hästen och man bara själv står för själva ridningen.
Men om man går till stallet varje dag för att mocka skit och mata den och gulligulla med hästen och tar en tur lite då och då. Då är man oftast ganska udda.

Nej det är väldigt vanligt. I min stad mellanstor så finns det tom en tantklubb, där de flesta är över sextio. Vanligt är däremot att man slutar eller minskar under småbarnsåren.

Min uppfattning är att det finns hästtjejer av alla de sorter. Riktiga korkskallar som försakat skolan till förmån för hästarna, bimbosar som mer bryr sig om utrustningen än hästen och de som är högpresterande även i yrkeslivet.Kvinnliga chefer och läkare rider oftare än genomsnittet. Det är en hobby som tar tid och ofta kräver att livet anpassas efter hobbyn. En del killar tycker det är jobbigt att inte vara nummer ett och det är svårt att bräda hästen. Dels är man så emotionellt bunden och har anpassat jobbet boeendet och bilen till hästeriet. Och sen har vännerna häst, man kan inte byta bort en identitet för lite pirr i magen.. men många killar tycker det är en fördel eftersom de inte vill ha dåligt samvete när de själva utövar sin hobby.

Häst per capita stiger hela tiden och nu börjar det bli vanligt med män också även om de fortfarande är få.

Jag kan inte vara utan häst men nu har jag bara en mot flera när det var som värst. Jag drog ner för jag kände att när jag åldras så vill jag ha upplevet mer än bara häst. Jag har inget behov av att prata häst med mannen, det ger inte ett skit. För oss funkar det ypperligt, han tävlar i golf, jag har pållen och spelar golf med honom ibland. Jag kan resa med honom utan dåligt samvete för det är lättare att skaffa hjälp till en än fem.

Att vi skulle se något sexuellt i detta är nog lika vanligt som att killar spelar innebandy för att knulla med klubban.
Citera
2009-08-25, 16:27
Medlem
För att dom rider bra :P
Citera
2009-08-25, 16:38
Medlem
jtxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MackanXXX
För att dom rider bra :P

precis vad jag tänkte skriva