2014-12-07, 20:18
Medlem
V-rocks avatar
Håller de på och rensar upp för turisterna och julhandeln eller vart det nått spontant krafttag alla åkte fast i? Har det lugnat ner sig?
Citera
2014-12-26, 12:02
Medlem
mqas avatar
På Plattan är det väldigt, väldigt lugnt. Alltså, helt tomt.

Ändå kryllar det av "trygghetsvärdar" eller vad de nu vill kalla sig; de där patetiska människorna i orangea västar.
Citera
2014-12-26, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-rock
Håller de på och rensar upp för turisterna och julhandeln eller vart det nått spontant krafttag alla åkte fast i? Har det lugnat ner sig?

Har ingen direkt info, men i rimlighetens namn så känns det rimligt att de städar upp under jul-ledigheterna.

Det blir alltid krafttag under sådana här tider och när man ska visa upp huvudstaden för utomstående.

Citat:
Då täcks det över med pastellkulören typ så fort det går
För det man inte ser det mår man inte dåligt av
-Roffe Ruff

Polisen är chanslösa mot knarket, de kör punkt-insatser i några veckor/månader för att sedan skifta område. Läs om det här
http://en.wikipedia.org/wiki/Balloon_effect

De satsar på att få bort knarket från platten, drogerna förflyttar sig till ett annat område.
Citera
2014-12-29, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mqa
På Plattan är det väldigt, väldigt lugnt. Alltså, helt tomt.

Ändå kryllar det av "trygghetsvärdar" eller vad de nu vill kalla sig; de där patetiska människorna i orangea västar.

På vilket sätt är de patetiska menar du?
Citera
2014-12-30, 01:53
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bandola7
På vilket sätt är de patetiska menar du?

ja precis. det är väl snarare de som står på plattan som är patetiska om någon.
Citera
2014-12-30, 02:34
Medlem
CoopColas avatar
På plattan är det handel som vanligt, ingen mellandagsrea dock

Går sällan dit, är om jag måste köpa sub för att mina vanliga kranar inte har/inte svarar och då ger jag inte en krona över 150. Helst de franska. Allt över 150 är överpris om man är där en vardag mellan typ 11.30-14.30. Vill man handla tidigare så är "subparken" utanför maria ett gott substitut, men känns lite fittigt att fråga där då det nog är många som inte gillar "svarthandeln". Vilket är fullt förståeligt.

Kostar ikto fortfarande 3 för 100 samt stavar 2 för 100? Det är så sjuka priser att jag inte vet vad jag ska säga... Rika/idioter som köper. Eller både och haha.
Citera
2014-12-30, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
På plattan är det handel som vanligt, ingen mellandagsrea dock

Går sällan dit, är om jag måste köpa sub för att mina vanliga kranar inte har/inte svarar och då ger jag inte en krona över 150. Helst de franska. Allt över 150 är överpris om man är där en vardag mellan typ 11.30-14.30. Vill man handla tidigare så är "subparken" utanför maria ett gott substitut, men känns lite fittigt att fråga där då det nog är många som inte gillar "svarthandeln". Vilket är fullt förståeligt.

Kostar ikto fortfarande 3 för 100 samt stavar 2 för 100? Det är så sjuka priser att jag inte vet vad jag ska säga... Rika/idioter som köper. Eller både och haha.

Köpte en 0.5 boll och 20 ikto för 1000 kronor. 20 kr st på ikton, bra horse också!
Citera
2014-12-31, 10:36
Medlem
Dr.fisks avatar
1000kr för 0.5 och 20 ikto? på riktigt? fy helvete vilka blåspriser
Citera
2015-01-03, 23:01
Medlem
GulCitrons avatar
Hur ser det ut nu på plattan? Hur bra kvalité är det på horset där?
Citera
2015-01-03, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulCitron
Hur ser det ut nu på plattan? Hur bra kvalité är det på horset där?

Det är väl som de varit de senaste 10 åren. Det mesta går att lösa om man lägger ner lite möda på det, finns inga garantier dock så det är aldrig ett säkert kort vilket är det som är frustrerande med hela gatuhandeln och anledningen till att folk inte orkar lägga tid saken så länge de inte är väldigt desperata, ibland har man tur och ibland otur. Horset är ok eller t.o.m. bra, risken är i alla fall större att man får något som är hyfsat än att man får något som inte ens fungerar. Men man får försöka visa att man har koll, de flesta har alltid ett par blås-kabbar i fickan som de ger till de som verkar svaga och vips så har de tjänat 500-1000 kr på ett par krossade Ipren.

Gå in på Evolution och köp ett gram för 400 kr istället.
Senast redigerad av totaler.krieg 2015-01-03 kl. 23:45.
Citera
2015-01-04, 17:16
Medlem
Måste man per automatik hamna i famnen på något drägg som vill sälja en två krossade sub för 500 spänn? Går det inte att hitta vettigt folk där som man kan köpa ut en burk ikto om man lägger ut en slant?
Citera
2015-01-05, 18:25
Medlem
Vicious Edds avatar
Hade tre timmar att slå död på igår mellan 17-20 typ, så jag hängde typ 2 timmar vid plattan...men det kom inte fram en jävel.

Säkert min kortklippta snagg och snut-look som gör det...eller så var det väldigt fel tid. (Helgdag, dessuom kväll liksom). Men NÅN borde ju ha kommit fram o frågat tycker man...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in