2014-04-07, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasse Heroin
Av egen erfarenhet så råder jag alla att INTE handla på plattan!
Det är bara nedgångna svartskallar och knarkare som gör ALLT för att lura en!!!
Då köpef du av fel folk. Jag är onte rasist, men på plattan ska du undvika negrer. Jag mötte min nuvarande sub-kran där. Äldre invandrare som är mycket trevlig. 3 för 500 betalar jag och jag har varit hemma hos honom och vi har suttit o snackat. Saknar man en hundring och är sjuk ställer han alltid upp och hjälper en.

Men visst, det finns massor mes smutsfolk på plattan men långt ifrån alla. Efter 2-3 besök borde man lära sig vilka man ska fråga och vilka man inte ens ska titta på.
Citera
2014-04-07, 09:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarrn
Då köpef du av fel folk. Jag är onte rasist, men på plattan ska du undvika negrer. Jag mötte min nuvarande sub-kran där. Äldre invandrare som är mycket trevlig. 3 för 500 betalar jag och jag har varit hemma hos honom och vi har suttit o snackat. Saknar man en hundring och är sjuk ställer han alltid upp och hjälper en.

Men visst, det finns massor mes smutsfolk på plattan men långt ifrån alla. Efter 2-3 besök borde man lära sig vilka man ska fråga och vilka man inte ens ska titta på.

Att de svarta blåser beror på att de är rasifierade och utsatta för förtryck, de tillhör inte så socioekonomiskt priviligerade grupper som andra heroinister.
Citera
2014-04-07, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Att de svarta blåser beror på att de är rasifierade och utsatta för förtryck, de tillhör inte så socioekonomiskt priviligerade grupper som andra heroinister.
Är du ironisk, skojar eller seriös? :P svårt att avgöra
Citera
2014-04-07, 15:34
Medlem
johnthedickholmess avatar
Varför beställer du inte på nätet slipper du bli blåst? Kolla nätshoppar, finns ju en ny nu i sverige...Flugsvamp
Citera
2014-04-09, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Varför beställer du inte på nätet slipper du bli blåst? Kolla nätshoppar, finns ju en ny nu i sverige...Flugsvamp

Är ju helt klart det smidigaste. Allt verkar finnas där just nu förutom heroin men finns svenska inrikes kranar för heroin med, tror någon av dem dyker upp på Flugsvamp inom kort. Problemet är väl dock att många knarkare inte har så bra framförhållning och inte kan planera ett par dagar framåt utan vaknar och behöver grejer omedelbart, de jagar men får inte tag på något och beger sig i desperation till plattan. Man bör försöka planera ett par dagar framåt åtminstone, pengar till dagens dos ska vara fixade igår och det man behöver idag bör kommit med posten igår eller senast samma dag, ligg ett par steg före så ordnar det sig.
Citera
2014-04-09, 20:57
Medlem
Det vore kul att iaf ha möjlighet att dyka förbi exempelvis plattan och träffas IRL ifall posten skulle krångla eller dylikt.

Vilka tider är det som gäller vid den här årstiden för plattan och Maria-torget (jag har absolut ingen aning om var jag ska vid Maria torget?)
Känns svårt att lyckas fixa in det här när man har ett arbete med tider att passa.
När jag tittat förbi plattan har det varit ganska oklart ifall alla värda att försöka köpa av dragit därifrån unga (väldigt unga!) mellanöstern killar har stått där men det känns inte som folk man vill chansa på ifall dom säljer, då jag kan tänka mig de kan bli ganska upprörda ifall så inte är fallet.

Så otroligt svårt det ska vara då och så mycket man ska tänka på; blåsare, snuten och bekanta (speciellt personer man kanske träffat genom jobb och inte minns) som ser en.

När man i övrigt försöker vara en schyst och skötsam person blir allting så mycket svårare.

Jag tänker nog i första hand på grund av blåsrisken när det gäller H satsa på att fixa någon som säljer sub eller metadon och sedan arbeta mig uppåt.

Vill gärna veta hur polisen jobbar kring det här. Händer det (oftare än aldrig) att de ser någon som handlar och sedan tar den personen så fort affären är avklarad?

Om man leker med tanken att man kan ta "sovmorgon" från jobbet någon timme eller två vilken tid kan jag som tidigast lösa det här och är plattan eller maria-torget att föredra?
Jag bryr mig inte om ifall jag får betala någon hundring extra för en sub eller metadon, jag vet man inte ska låta priserna pressas upp men jag betalar hellre lite extra i början och när personen fått förtroende för mig och jag för den kan man ställa lite krav på rimliga priser, är det här helt fel sätt att tänka?
Citera
2014-04-10, 06:19
Medlem
johnthedickholmess avatar
skit i plattan å kör på flugsvamp istället. Du blir bara lurad på plattan.
Citera
2014-04-10, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
skit i plattan å kör på flugsvamp istället. Du blir bara lurad på plattan.

Just post har jag inte möjlighet till att ta emot just nu annars har jag massor andra fina kranar så behöver inte gå via flugsvamp.

Kanske försöker någon att lura mig men så länge det är apoteksvaror jag köper finns det ingen risk till det, då är jag mer orolig över polisen.

Ingen som kan säga någonting om tider?
Citera
2014-04-10, 07:09
Medlem
THE-OJAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stadatskrivbord
Just post har jag inte möjlighet till att ta emot just nu annars har jag massor andra fina kranar så behöver inte gå via flugsvamp.

Kanske försöker någon att lura mig men så länge det är apoteksvaror jag köper finns det ingen risk till det, då är jag mer orolig över polisen.

Ingen som kan säga någonting om tider?
Vet att jag har läst här i tråden när personerna som går på sub-programmen slutade och att det var lite innan/runt middag. Vet inte om metadon-nissarna har ungefär samma tider, men någon annan kanske kan fylla i exakt tid.

Om så är fallet så kanske det passar sig att äta lunch ute på stan och strosa lite på plattan efter maten.
Citera
2014-04-13, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av THE-OJA
Vet att jag har läst här i tråden när personerna som går på sub-programmen slutade och att det var lite innan/runt middag. Vet inte om metadon-nissarna har ungefär samma tider, men någon annan kanske kan fylla i exakt tid.

Om så är fallet så kanske det passar sig att äta lunch ute på stan och strosa lite på plattan efter maten.
Utanför Mariakliniken mellan 9-11, sen går patienterna o tar sin medicin (horse köpt för suben de säljer) och dyker upp på plattan vid 12-12.30 ca och fortsätter jobba.

Från en som vet och som står där till och från
Citera
2014-04-21, 14:46
Medlem
GulCitrons avatar
Hur tar man sig enklast till plattan? Finns det tåg som stannar precis vid plattan eller måste man ta nån buss efter tåget? Åker från Svealand.
Citera
2014-04-21, 14:48
Medlem
DreamRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulCitron
Hur tar man sig enklast till plattan? Finns det tåg som stannar precis vid plattan eller måste man ta nån buss efter tåget? Åker från Svealand.

Du följer bara strömmen med folk som går mot tunnelbanan efter att du hoppat av tåg/buss från annan ort, sen kan du gå ner vid gröna eller röda tunnelbanelinjen o sedan ut på andra sidan så har du plattan precis där...

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in