2010-08-07, 00:47
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Då låter du bli att betala din räkning och sedan går du till den nationen du tänker skriva in dig på och ber om en ny räkning från dem. Så fungerade det iaf när jag bytte kår, och jag har svårt att se att nationsbyte fungerar annorlunda.

Okej, tack för svaret! Nu gäller det bara att bestämma mig för vilken nation jag skall byta till
Citera
2010-08-07, 00:49
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
Okej, tack för svaret! Nu gäller det bara att bestämma mig för vilken nation jag skall byta till
Får man fråga vilken du byter från? Är du villig att engagera dig? Isåfall: i vad? Håll dig bara borta från City så blir allt bra.
Citera
2010-08-07, 00:55
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Får man fråga vilken du byter från? Är du villig att engagera dig? Isåfall: i vad? Håll dig bara borta från City så blir allt bra.

Lämnar helst vilken nation jag är med i ute, men det är egentligen inget fel på den jag är med i, då jag inte var engagerad förra året. Har dock planerat på att kanske jobba lite på någon nation nu i höst, och kände att det finns ett par andra nationer som kanske passar mig lite bättre. Eller så stannar jag kvar i min nuvarande nation.. vi får väl se hur det blir.

Och nej, det blir ingen av citynationerna i alla fall heh
Citera
2010-08-07, 01:00
Medlem
Dilettantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
Nä jag syftar på inlägget som skrevs på förra sidan

Eller Läkarprogrammet kanske är för fina för nollning?

För fina för nollning? Jag har hört att de skall vara minst lika dräggiga som oss ingenjörer, vad festandet anbelangar. Äldre släktingar som pluggat till läkare i Lund har bekräftat detta med ett antal illustrativa anekdoter från deras respektive studietid, men det var ju ett tag sedan iofs.
Citera
2010-08-07, 10:25
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Då låter du bli att betala din räkning och sedan går du till den nationen du tänker skriva in dig på och ber om en ny räkning från dem. Så fungerade det iaf när jag bytte kår, och jag har svårt att se att nationsbyte fungerar annorlunda.

Precis så funkar det!

Kan ju rekommendera för er som vill få lite extra att sätta på CV:et att det är rätt schysst att engagera sig i sin kår också! De är ofta glada över att få lite extra idéer, så har du en bra idé för din utbildning eller liknande så är det oftast inga problem att få göra den inom kårens ramar så att säga.
Citera
2010-08-07, 16:23
Medlem
somniums avatar
Citat:
Vad är det för fel på citynationerna? Jag har försökt läsa mig till vilken nation man ska välja men är det egentligen någon större skillnad på dem? Jag har noll koll
Citera
2010-08-07, 16:28
Medlem
skolmatsals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrLoc
Har boende på södra vägen fram till siste september. Någon som har förslag på gym i närheten? Vet inte vart jag kommer hitta boende för oktober och framåt, så kan ju vara dumt att knyta sig för länge till ett gym på söder om man sedan hamnar långt norrut..
Gerdahallen funkar alltid, kan vara lite mycket folk där ibland bara. Det gäller att hitta tiderna ingen annan går på. Annars ligger det ett 24-7 Gym i centrum, som jag själv inte prövat men jag har hört att det är lite spännigt. Som du kommer att märka så är avstånd inte direkt ett problem när man nyss flyttat till Lund.

Citera
2010-08-07, 19:34
Medlem
Fick igår ett välkomstbrev där det stod allt om hur upplägget är de kommande veckorna.
Citera
2010-08-08, 00:48
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somnium
Vad är det för fel på citynationerna? Jag har försökt läsa mig till vilken nation man ska välja men är det egentligen någon större skillnad på dem? Jag har noll koll
Alltså, som jag skrivit jag-vet-inte-hur-många-gånger i den här tråden spelar nationsvalet ingen som helst roll om man inte tänker engagera sig. Är du ekonom och går med i Värmlands kommer alltid någon höja ögonbrynen och undra varför du inte är med i ÖG, men utöver det är det skitsamma. Ska du däremot engagera dig, eller om du på allvar vill stötta ett varierat utbud i Studentlund bör du se vad som finns utöver city. I mina ögon är både verksamheterna, klientelet och medlemmarna väldigt homogent. Visst kan en kväll på Lunds vara skitkul, och jag ska inte sticka under stol med att Kålles (Göteborgs) är en av de populäraste klubbarna i Lund. Däremot är det väldigt mainstream och jag har svårt att skilja kvällarna på Malmös från de på Lunds och Göteborgs (mina erfarenheter av ÖG är begränsade). Människorna jag möter där lockar mig inte och det är inte samma avslappnade stämning som på nationer utanför cityskaran.

Därför väljer jag inte city.
Citera
2010-08-08, 10:05
Medlem
Kan man ställa frågor om Kurser vid lunds uni i denna tråden, eller finns det en mer lämpligare tråd för detta?
Citera
2010-08-09, 10:42
Medlem
när börjar folk flytta in då?
uppropen är väl i slutet av augusti?
Citera
2010-08-09, 11:15
Medlem
Gurkan100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porrm
när börjar folk flytta in då?
uppropen är väl i slutet av augusti?
De flesta novischrum via AFB är inflyttning 1 september, så jag antar att många flyttar in då. Sen är det ju upprop/nollning i slutet av augusti och hur alla löser det vet jag inte. Jag åker ner 23 augusti och bor på Tåget tills vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in