Citat:
Ursprungligen postat av somnium
Vad är det för fel på citynationerna? Jag har försökt läsa mig till vilken nation man ska välja men är det egentligen någon större skillnad på dem? Jag har noll koll

Alltså, som jag skrivit jag-vet-inte-hur-många-gånger i den här tråden spelar nationsvalet ingen som helst roll om man inte tänker engagera sig. Är du ekonom och går med i Värmlands kommer alltid någon höja ögonbrynen och undra varför du inte är med i ÖG, men utöver det är det skitsamma. Ska du däremot engagera dig, eller om du på allvar vill stötta ett varierat utbud i Studentlund bör du se vad som finns utöver city. I mina ögon är både verksamheterna, klientelet och medlemmarna väldigt homogent. Visst kan en kväll på Lunds vara skitkul, och jag ska inte sticka under stol med att Kålles (Göteborgs) är en av de populäraste klubbarna i Lund. Däremot är det väldigt mainstream och jag har svårt att skilja kvällarna på Malmös från de på Lunds och Göteborgs (mina erfarenheter av ÖG är begränsade). Människorna jag möter där lockar mig inte och det är inte samma avslappnade stämning som på nationer utanför cityskaran.
Därför väljer jag inte city.