Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Man tackar så hemskt mycket!
Vad har du för erfarenhet av Lund som stad och Lund som studentliv? Är det behagligt? Vad har varit det positiva och vad har varit det negativa? Skiner det positiva över som en sol på de negativa sidorna av studentlund?
Jag tycker väldigt mycket om Lund. Mycket som stad och ännu mer för studentlivet. Positivt är att det är väldigt enkelt att träffa nya människor. Skulle det av någon anledning vara idioter du kursar med finns det så många andra plattformar att mötas på. AF har många utskott, det finns många fristående studentföreningar, kårer och inte minst nationer. Det finns helt enkelt något för alla. Personligen har mitt nationsengagemang gett mig mycket, så det är något jag känner att jag kan rekommendera.
Sämre är att det ibland känns insöat. Nästan halva staden är knuten till universitetet och det finns inte många ställen att gå ut på som inte är packade med studenter. Å andra sidan är det inte värre än att man då kan åka till t ex Malmö eller Köpenhamn, så det är ett ganska litet problem.
Min åsikt är att det positiva trumfar många gånger om. Jag trivs alldeles utmärkt!
Välkommen!