2010-08-21, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Yes! Hälsningsgillet äger rum då. Nationer, kårer och andra studentorganisationer gör reklam för sig i AF-borgen. Det är en schysst chans att samla en massa information på samma ställe under kort tid och samtidigt skapa sig någon slags känsla för nationerna.

Länk: http://studentlund.se/halsningsgille/

Man tackar så hemskt mycket!

Vad har du för erfarenhet av Lund som stad och Lund som studentliv? Är det behagligt? Vad har varit det positiva och vad har varit det negativa? Skiner det positiva över som en sol på de negativa sidorna av studentlund?
Citera
2010-08-21, 01:04
Medlem
Flyttar ner nu i helgen. Nollningen drar igång på tisdag Ser fram emot att trycka några söta skånskor i veckan

Sjukt billigt gymkort hos gerdahallen också, 1400 för ett år. Kostar 400 spänn i månaden på gymmen där jag bor för närvarande (i sju timmar till).
Citera
2010-08-21, 01:11
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Man tackar så hemskt mycket!

Vad har du för erfarenhet av Lund som stad och Lund som studentliv? Är det behagligt? Vad har varit det positiva och vad har varit det negativa? Skiner det positiva över som en sol på de negativa sidorna av studentlund?
Jag tycker väldigt mycket om Lund. Mycket som stad och ännu mer för studentlivet. Positivt är att det är väldigt enkelt att träffa nya människor. Skulle det av någon anledning vara idioter du kursar med finns det så många andra plattformar att mötas på. AF har många utskott, det finns många fristående studentföreningar, kårer och inte minst nationer. Det finns helt enkelt något för alla. Personligen har mitt nationsengagemang gett mig mycket, så det är något jag känner att jag kan rekommendera.

Sämre är att det ibland känns insöat. Nästan halva staden är knuten till universitetet och det finns inte många ställen att gå ut på som inte är packade med studenter. Å andra sidan är det inte värre än att man då kan åka till t ex Malmö eller Köpenhamn, så det är ett ganska litet problem.

Min åsikt är att det positiva trumfar många gånger om. Jag trivs alldeles utmärkt!

Välkommen!
Citera
2010-08-21, 11:26
Medlem
Gurkan100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liitjer
det räcker ju med att du skriver ut antagningsbeskedet från studera
Nja, vi ekonom-nollor fick igår ett mail om att det inte räcker. Man ska skriva ut "mina sidor" där man betalade sin medlemsavgift till studentlund.
Citera
2010-08-21, 11:28
Medlem
Gurkan100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D1891
Hmm.. betalade allt. Men fick inga uppgifter till mailen inte.

Det är samma inlogg som du använde för att betala. Hur kunde du annars se OCR osv.?
Citera
2010-08-21, 13:07
Medlem
Promotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurkan100
Nja, vi ekonom-nollor fick igår ett mail om att det inte räcker. Man ska skriva ut "mina sidor" där man betalade sin medlemsavgift till studentlund.

Under mina sidor - min ansökan, så finns beskeded i .PDF
Citera
2010-08-21, 13:46
Medlem
Gurkan100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Promotion
Under mina sidor - min ansökan, så finns beskeded i .PDF
Intresseflagga hissad! Som sagt snackar jag inte om
Studera.nu utan om sidan där man betalar avgiften till Studentlund. Tror det är medlemsavgift.se eller liknande (orkar inte kolla upp det eftersom jag surfar med iphone).
Citera
2010-08-21, 14:00
Medlem
Hur funkar studentlund f.ö? jag står i kö hos afb och så vitt jag vet har jag aldrig blivit medlem i studentlund och betalat in medlemsavgift.
Citera
2010-08-21, 14:02
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindaunderstrecksnygg
Hur funkar studentlund f.ö? jag står i kö hos afb och så vitt jag vet har jag aldrig blivit medlem i studentlund och betalat in medlemsavgift.
Läs på deras hemsida så klarnar det nog.

http://studentlund.se/inskrivning/
Citera
2010-08-21, 14:09
Medlem
Gurkan100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -
Hej igen Novisch!
*
Det har redan kommit in en hel del mail med frågor om hur man hittar sin betalningsbekräftelse. Såhär går man till väga:
1. Registrera dig på studentlund.se
2. Du får ett bekräftelsemail till den mail du angivit vid registreringen.
3. Logga in på mina sidor på www.medlemsavgift.com*(inloggningsuppgifter finner du i bekräftelsemailet)
4. Skriv ut "Mina Sidor".
*
Detta papper ger dig inträde till nationerna på kvällarna.
För vidare rågor kring studentlund, se gärna deras frågespalt http://studentlund.se/inskrivning/faq-for-inskrivning/
*
Vi ursäktar för röran, men ser fram emot en oförglömlig vecka tillsammans

--
Mvh
Jonas Wendt
Novischgeneral

Detta.
Citera
2010-08-21, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Läs på deras hemsida så klarnar det nog.

http://studentlund.se/inskrivning/

Har läst det där 3 grr redan..men jag fattar ändå inte

Är studentlund något som som alla registrerar sig på så fort de fått antagningsbeskedet eller?
Citera
2010-08-21, 15:03
Medlem
Promotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindaunderstrecksnygg
"For the record" - man behöver inte betala medlemsavgiften förrän man fått ett kontrakt, så det är fritt fram att stå i kö så länge man är antagen i lund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in