2012-01-13, 00:19
Medlem
kiwi22s avatar
Bal är klockrent! Precis som Frasse skriver är det oslagbart, att få festa en hel helg är grymt. Lunchen (ex. mlmn och gbgn) på söndagen är ju helt galet spårad. Folk som redan krökat i ett dygn masar sig upp och kör många många timmar till i sjuka outfits! Galet!

Vår:
mars:
Snapphanefesten (Krischan)
Finnfesten (Lunds)
Bockbalen (Hallands)
Nyckelorden (Vg)

Vårbalen (Malmös) i april

Hösten:
GA-balen (Gbgn) första helgen i november
Höstblot (Blekingska) andra halvan november
Knävlingagillet (Ssk)
Fest Filbyterium Lundense (Ög) början på oktober
Snörsjöabalen (Helsingkrona) början på oktober
Citera
2012-01-13, 00:46
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiwi22
Bal är klockrent! Precis som Frasse skriver är det oslagbart, att få festa en hel helg är grymt. Lunchen (ex. mlmn och gbgn) på söndagen är ju helt galet spårad. Folk som redan krökat i ett dygn masar sig upp och kör många många timmar till i sjuka outfits! Galet!

Vår:
mars:
Snapphanefesten (Krischan)
Finnfesten (Lunds)
Bockbalen (Hallands)
Nyckelorden (Vg)

Vårbalen (Malmös) i april

Hösten:
GA-balen (Gbgn) första helgen i november
Höstblot (Blekingska) andra halvan november
Knävlingagillet (Ssk)
Fest Filbyterium Lundense (Ög) början på oktober
Snörsjöabalen (Helsingkrona) början på oktober
Du beskriver väl varför det är kul med bal. Jag siktar på åtminstone två nu i vår. Tips på roliga? Även kårbal kan vara aktuellt.

Två frågetecken bara: ÖG har väl bara bal vartannat år, och SSK har väl sin bal på våren? Eller är jag yte och cyklar nu?
Citera
2012-01-13, 16:37
Medlem
Vi syns ju på AF-borgen ikväll! Examenfest för läkarna
Citera
2012-01-13, 19:16
Medlem
Såg några som var klädda i typ gröna/vita/svarta kläder och hattar tidigare idag. Först trodde jag det var Bajenfans eller nåt, men avfärdade den tanken ganska snabbt. Så slog det mig att det kanske är några som har nollning som är utklädda. Är det nån som vet nåt? Har inte så mycket koll på vilka som har nollning nu, vet bara ekonomerna.
Citera
2012-01-13, 19:34
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pimson
Såg några som var klädda i typ gröna/vita/svarta kläder och hattar tidigare idag. Först trodde jag det var Bajenfans eller nåt, men avfärdade den tanken ganska snabbt. Så slog det mig att det kanske är några som har nollning som är utklädda. Är det nån som vet nåt? Har inte så mycket koll på vilka som har nollning nu, vet bara ekonomerna.
Jurister har väl nollning nu också?
Citera
2012-01-13, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
Jurister har väl nollning nu också?

Mycket möjligt. Det var runt AF-borgen till, så lite halvavlägset för ekonomer (å andra sidan hade vi lite aktiviteter där en gång på min nollning på LTH så man ska aldrig säga aldrig).
Citera
2012-01-13, 23:10
Medlem
kiwi22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Du beskriver väl varför det är kul med bal. Jag siktar på åtminstone två nu i vår. Tips på roliga? Även kårbal kan vara aktuellt.

Två frågetecken bara: ÖG har väl bara bal vartannat år, och SSK har väl sin bal på våren? Eller är jag yte och cyklar nu?

Du har rätt, SSK har på våren. Cyklade rätt fel där, 50 % chans eller vad säger man!
Och ÖG:s har vartannat år, precis som du skrev tidigare!

Jag lär gå på Finn, Bockbalens sexa (dom krockar tyvärr) samt vårbalen. Det fina med Bockbalen (och några andra av balerna) är att de hålls på Grand Hotel först och sen sexan på AF. De lite större (Lunds, Malmös o Göteborgs) kör hela klabbet på AF. Det är iof lite större och således fetare i min mening.

Sen jag kom till Lund har jag gått på minst en bal per termin, och så skall det fortsätta!

Vilken bal syns vi på Frasse?
Citera
2012-01-14, 02:57
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiwi22
Du har rätt, SSK har på våren. Cyklade rätt fel där, 50 % chans eller vad säger man!
Och ÖG:s har vartannat år, precis som du skrev tidigare!

Jag lär gå på Finn, Bockbalens sexa (dom krockar tyvärr) samt vårbalen. Det fina med Bockbalen (och några andra av balerna) är att de hålls på Grand Hotel först och sen sexan på AF. De lite större (Lunds, Malmös o Göteborgs) kör hela klabbet på AF. Det är iof lite större och således fetare i min mening.

Sen jag kom till Lund har jag gått på minst en bal per termin, och så skall det fortsätta!

Vilken bal syns vi på Frasse?
Då har vi samma balratio. Har dessutom varit toastmaster på två.

Just nu väljer jag mellan Bockbalen, Finnfesten och Vårbalen. Har många polare som går på alla tre. Lutar nog dock åt någon av de två första. Om Bockbalen har sitt eftersläpp i borgen kanske det är värt att gå på Finnfesten eller Vårbalen och nöja sig med Bockbalens eftersläpp. Äsch, det är egentligen meningslöst att spekulera nu. Får se vad polarna går på. Det är ju roligare ju fler man känner, så jag låter det avgöra. Däremot ses jag gärna i dimman (eller på fördrinken, beroende på vad det blir), så vi kan ju höras om det.
Citera
2012-01-14, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pimson

Det är ekonomerna som är utklädda. Tror jag har dragit slutsatsen att de är utklädda till irländare
Citera
2012-01-14, 18:09
Medlem
kiwi22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Då har vi samma balratio. Har dessutom varit toastmaster på två.

Just nu väljer jag mellan Bockbalen, Finnfesten och Vårbalen. Har många polare som går på alla tre. Lutar nog dock åt någon av de två första. Om Bockbalen har sitt eftersläpp i borgen kanske det är värt att gå på Finnfesten eller Vårbalen och nöja sig med Bockbalens eftersläpp. Äsch, det är egentligen meningslöst att spekulera nu. Får se vad polarna går på. Det är ju roligare ju fler man känner, så jag låter det avgöra. Däremot ses jag gärna i dimman (eller på fördrinken, beroende på vad det blir), så vi kan ju höras om det.

Kul! Vore trevligt, vi var ett gäng som gick förra året på Finn och börjar bli taggade för i år. Dessutom blir det nog att gå på Bockbalens sexa och sen förmodligen Vårbalen med om jag hinner (skriver B-uppsats till våren). (:
Citera
2012-01-14, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiarn
Det är ekonomerna som är utklädda. Tror jag har dragit slutsatsen att de är utklädda till irländare

Då förstår jag!
Citera
2012-01-15, 20:12
Medlem
Har fått en studentlägenhet på delphi så jag flyttar in där den 1:a februari.

Jag letar nu efter ett bra gym som ligger i närheten. Det viktigaste är att det är fräscht och trevligt. Det är inte hela världen om jag får pynta en slant då jag kommer hänga där nästan varje dag. Gärna om det ligger i närheten av delphi samt att det inte är överdrivet mycket folk så man behöver köa till maskiner och bänkar.

Kikade på ett gym som låg i närheten av Ica maxi och sparta om jag inte missminner mig. Såg rätt fräscht ut, dock var det väldigt packat. Någon som vet vad det gymmet heter? Annars några andra förslag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in