2010-08-09, 11:21
Medlem
frankensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrLoc
Har boende på södra vägen fram till siste september. Någon som har förslag på gym i närheten? Vet inte vart jag kommer hitta boende för oktober och framåt, så kan ju vara dumt att knyta sig för länge till ett gym på söder om man sedan hamnar långt norrut..

Beror väl på hur seriös du är med ditt tränande också? De här gymmen ligger i Centrum och är inte allt för jobbiga att ta sig till.
Gerdahallen har alltid fördelaktiga priser för studenter (http://www.gerdahallen.lu.se/). Fitness24seven har två olika gym i Lund (http://www.fitness24seven.com). Tar du Fitness24seven får du även tillgång till alla deras gym i Sverige. De har ett fördelaktigt erbjudande för 99:- i månaden men då får du bara träna på vardagar mellan 06-16 men det passar ju kanske en student?

Citat:
Ursprungligen postat av porrm
när börjar folk flytta in då?
uppropen är väl i slutet av augusti?

Det är nu i augusti men Lund kommer vara en spökstad någon vecka till.
Citera
2010-08-09, 13:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av frankenstein
Beror väl på hur seriös du är med ditt tränande också? De här gymmen ligger i Centrum och är inte allt för jobbiga att ta sig till.
Gerdahallen har alltid fördelaktiga priser för studenter (http://www.gerdahallen.lu.se/). Fitness24seven har två olika gym i Lund (http://www.fitness24seven.com). Tar du Fitness24seven får du även tillgång till alla deras gym i Sverige. De har ett fördelaktigt erbjudande för 99:- i månaden men då får du bara träna på vardagar mellan 06-16 men det passar ju kanske en student?

Nu får jag inte upp prislistan för Gerdahallen men som jag förstår det så kan man inte få tillgång till endast gym + löpband (eller något för kardio) för ett billigare pris utan man måste ha tillgång till typ alla pass, något som inte är intressant för mig.
Citera
2010-08-10, 06:54
Medlem
skolmatsals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Nu får jag inte upp prislistan för Gerdahallen men som jag förstår det så kan man inte få tillgång till endast gym + löpband (eller något för kardio) för ett billigare pris utan man måste ha tillgång till typ alla pass, något som inte är intressant för mig.
http://www.gerdahallen.lu.se/documents/PRISER/Prislista_100524_lo.pdf
Du kan få tillgång till gymmet som har löpband etc. för 1400 kronor per år, 1000 per halvår eller typ 5-600 hösttermin.
Citera
2010-08-10, 09:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skolmatsal
http://www.gerdahallen.lu.se/documents/PRISER/Prislista_100524_lo.pdf
Du kan få tillgång till gymmet som har löpband etc. för 1400 kronor per år, 1000 per halvår eller typ 5-600 hösttermin.

Nu kanske jag är blind men de enda jag hittar är kort där man har tillgång till alla pass förutom spinning samt gymmet. Just detta med "alla pass" som jag inte vill ha utan bara ett rent gymkort för jag är inte intresserad av box, afro, pilates, yoga osv. Tycker att man borde komma undan billigare ifall man bara tar ett rent gymkort.
Citera
2010-08-10, 12:02
Medlem
skolmatsals avatar
Citat:
Nu kanske jag är blind men de enda jag hittar är kort där man har tillgång till alla pass förutom spinning samt gymmet. Just detta med "alla pass" som jag inte vill ha utan bara ett rent gymkort för jag är inte intresserad av box, afro, pilates, yoga osv. Tycker att man borde komma undan billigare ifall man bara tar ett rent gymkort.
Tror inte att det går rent praktiskt, då man har tillgång till gympahallarna från allt i gerdahallen. Därmed funkar inte ett rent gymkort där.
Citera
2010-08-10, 12:08
Medlem
Citat:
Sluta gnälla för helvette. För 1000kr får du ett halvårskort med alla pass+gym (ej spinning). Lycka till att hitta ett billigare och bättre gym någon annanstans i hela Sverige.
Citera
2010-08-10, 12:14
Medlem
feinsteins avatar
Fortfarande ingen info om någonting för oss blivande jurister. Bara studentkonto till e-biblioteket. Är de alltid så här sega med att skicka ut information? :/
Citera
2010-08-10, 13:07
Medlem
redbet111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feinstein
Fortfarande ingen info om någonting för oss blivande jurister. Bara studentkonto till e-biblioteket. Är de alltid så här sega med att skicka ut information? :/

Jag har inte heller fått något. Tycker det är otroligt dåligt av skolan. Det var samma sak när jag ansökte om broschyrer om juristprogrammet, kom väl ca 5-6 v efter beställning. Från andra universitet behövde jag vänta ett par dagar.

Jag kan förstå om folk tycker jag gnäller just nu. Men i dessa stunder med stress om bostad, CSN, resan till skolan och mycket annat studierelaterat så tycker jag åtminstone man borde fått ett brev som "bekräftar" ens antagning. Sen kan det mycket väl finnas information där som måste fixas, saker man inte ens har tänkt på tills nu.
Citera
2010-08-10, 13:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skolmatsal
Tror inte att det går rent praktiskt, då man har tillgång till gympahallarna från allt i gerdahallen. Därmed funkar inte ett rent gymkort där.

Det var ju tråkigt men bara att acceptera.

Citat:
Ursprungligen postat av DrLoc
Sluta gnälla för helvette. För 1000kr får du ett halvårskort med alla pass+gym (ej spinning). Lycka till att hitta ett billigare och bättre gym någon annanstans i hela Sverige.

Vad tar det åt dig då, jobbar du på Gerdahallen och tar åt dig personligen? Vet inte riktigt vad som är fel med dig ifall du tycker att jag gnäller när jag frågar ifall det går att köpa kort enbart för gymmet eftersom jag är ointresserad av pass som afro, box, yoga, pilates och allt vad det heter. Inget fel med att vilja spara in några hundringar på något som man ändå aldrig kommer använda.
Citera
2010-08-10, 13:53
Medlem
Citat:

Har inte fått mitt heller, men borde inte sånt här ligga ute på hemsidan också? Måste slänga en koll, är ju mindre än 2 veckor jag flyttar ner
Citera
2010-08-10, 15:31
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av redbet111
Jag har inte heller fått något. Tycker det är otroligt dåligt av skolan. Det var samma sak när jag ansökte om broschyrer om juristprogrammet, kom väl ca 5-6 v efter beställning. Från andra universitet behövde jag vänta ett par dagar.

Jag kan förstå om folk tycker jag gnäller just nu. Men i dessa stunder med stress om bostad, CSN, resan till skolan och mycket annat studierelaterat så tycker jag åtminstone man borde fått ett brev som "bekräftar" ens antagning. Sen kan det mycket väl finnas information där som måste fixas, saker man inte ens har tänkt på tills nu.

Citat:
Ursprungligen postat av doeskallen
Har inte fått mitt heller, men borde inte sånt här ligga ute på hemsidan också? Måste slänga en koll, är ju mindre än 2 veckor jag flyttar ner
Trist att höra. Infon som ska nå er var färdig i onsdags och skulle skickas förra veckan. Den borde komma nu snart tycker jag. Oavsett så startar ingenting förrän terminen startat. JF kör inte med pre-nollning, utan ni ska först gå på upprop som följs av er första novischaktivitet. Skulle jag ha fel om detta uppdaterar jag tråden.
Citera
2010-08-10, 15:42
Avslutad
Har inte heller fått något fast jag skall inte studera juridik. Läser kriminologi och hör till samhällsvetarna, kan vara för att det är ett nytt program och det inte finns några rutiner än men det börjar ju bli ont om tid tycker man. Polaren som skall läsa till logoped fick all information några dagar efter han fick reda på att han blev antagen i urval 2.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in