2009-08-17, 15:45
Medlem
Börjar bli lite nervös nu. Det ska bli skitkul att se vilka andra människor som man kommer plugga med. Hur mycket av nollningen behöver man vara med på förresten? Jag jobbar t.ex. tisdag o torsdag kväll, missar man mycket då eller? (jag ska gå F för övrigt) Hur är det med plugget? Det kör igång direkt? Jag känner mig rejält ringrostig med matten men det måste väl alla göra.

När det gäller transport in från malmö, är det tåget som går fortast eller?
Vad bör man ha med sig första dagen där?

Det där med nationerna lät ju svårt, men man kan gå och se fotboll på Hallands även om man är medlem i en annan nation? Det blir nog Malmö i så fall för min del.
Citera
2009-08-17, 16:08
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Descending
Börjar bli lite nervös nu. Det ska bli skitkul att se vilka andra människor som man kommer plugga med. Hur mycket av nollningen behöver man vara med på förresten? Jag jobbar t.ex. tisdag o torsdag kväll, missar man mycket då eller? (jag ska gå F för övrigt) Hur är det med plugget? Det kör igång direkt? Jag känner mig rejält ringrostig med matten men det måste väl alla göra.

När det gäller transport in från malmö, är det tåget som går fortast eller?
Vad bör man ha med sig första dagen där?

Det där med nationerna lät ju svårt, men man kan gå och se fotboll på Hallands även om man är medlem i en annan nation? Det blir nog Malmö i så fall för min del.

Beror på var i Malmö du bor! Kan mycket väl vara att bussen är snabbare för din del, om man räknar med att du måste ta dig till och från din hållplats!

Ja, du kan gå in på vilka nationer som helst så länge du är medlem i en och det inte är Smålands.

Du kan vara med på så mycket eller så lite av nollningen som du vill. Nollningen tenderar att dra folk som kommer direkt från gymnasiet, de lite äldre har varit med ett tag och skiter i det. De "lite mognare" eller vad man ska säga.

Plugget brukar dra igång direkt med undantag för uppropsdagen som brukar vara ganska soft.
Citera
2009-08-17, 16:16
Medlem
HHS:arna körde på en FB-öl. Vad säger blivande Lundaekonomer om en motsvarighet dan innan nollningen börjar?
Citera
2009-08-17, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av odavidsson
HHS:arna körde på en FB-öl. Vad säger blivande Lundaekonomer om en motsvarighet dan innan nollningen börjar?

Skulle absolut kunna överväga en sådan, i och med att man är ny i staden.
Citera
2009-08-17, 17:02
Medlem
Ska börja Pi och är inte speciellt taggad eftersom jag hellre läser I! Blev bortlottad med mina 19,4 och står som 1:a reserv nu... (whine)
Citera
2009-08-17, 17:13
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odavidsson

Jag är på, dock osäkert man man får vara med på nollningen...
Citera
2009-08-17, 17:17
Medlem
Lepiduss avatar
Då är det bara en vecka kvar. Någon mer än Lepidus som ska läsa på V?
Citera
2009-08-17, 17:32
Medlem
Geetens avatar
Hur kommer det sig att det verkar finnas så begränsat antal platser på nollningen?
Citera
2009-08-17, 17:53
Medlem
Var köper man en billig cykel i Lund?

För Skånekortet krävs: Vid köp ska du uppvisa CSN-, Mecenat- eller Studentkort. Korten måste vara försedda med SJ/SAS-loggan. (International Student Identification Card är inte godkänt som studentlegitimation). även ta med ett LADOC-utdrag (studieintyg) från skolan.
Hur skaffar man ett studentkort då? Och LADOC utrdraget? verkar onödigt komplicerat.
Citera
2009-08-17, 17:59
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Descending
Var köper man en billig cykel i Lund?

För Skånekortet krävs: Vid köp ska du uppvisa CSN-, Mecenat- eller Studentkort. Korten måste vara försedda med SJ/SAS-loggan. (International Student Identification Card är inte godkänt som studentlegitimation). även ta med ett LADOC-utdrag (studieintyg) från skolan.
Hur skaffar man ett studentkort då? Och LADOC utrdraget? verkar onödigt komplicerat.

Blocket för billiga cyklar.

Kostar skånekortet 550 spänn för hur länge? 1 månad? 6 månader?
Funderar på att ta bussen trots att jag bor i lund, grym uppförsbacke till där jag ska plugga.
Inte kul att vara svettig och blöt varje morgon.
Citera
2009-08-17, 18:04
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artyg
Blocket för billiga cyklar.

Kostar skånekortet 550 spänn för hur länge? 1 månad? 6 månader?
Funderar på att ta bussen trots att jag bor i lund, grym uppförsbacke till där jag ska plugga.
Inte kul att vara svettig och blöt varje morgon.

Ett kort för stadsbussarna kostade iaf 350 spänn i månaden förr. KOstar det verkligen 550 nu? Eller menar du ett kort som omfattar Malmö också? Du betalar iaf månadsvis.
Citera
2009-08-17, 18:06
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffeln
Ett kort för stadsbussarna kostade iaf 350 spänn i månaden förr. KOstar det verkligen 550 nu? Eller menar du ett kort som omfattar Malmö också? Du betalar iaf månadsvis.

550kr kostar det för 4-6 zoner, ett sk. skånekort.
350 kostar det för vanliga människor, har inte lundabussarna någon studentrabatt?

Paradoxalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in