2011-04-20, 13:09
  #1285
Medlem
Är det bara jag som tycker att Hallands har stor humor?
Citera
2011-04-20, 13:31
  #1286
Medlem
Exaktes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReAnimater
Är det bara jag som tycker att Hallands har stor humor?

Nej, jag tror att de flesta tycker det egentligen, men så som läget är idag blir man likväl tvungen att säga förlåt och undvika sånt i framtiden.
Citera
2011-04-20, 20:27
  #1287
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Hur tror vi att helgens händelser kommer påverka Hallands?

Och, kanske än viktigare: vilka ska cykla tandem?
Är väl typ redan glömt. Tror de flesta har sett värre grejer än sådär under olika tillställningar genom åren. De som blir sura och griniga över en sån här sak brukar antagligen inte hänga på Hallands ändå. Kanske om kuratorskollegiet och andra högre universitetsorgan tar upp det här, men tror inte det. Smålands har ju inte ens åkt dit rejält än efter alla incidenter.

Tandem ja, ge mig info någon! Hur går snacket? Hur ser LTH-sektionerna på de kraftigt minskade bussplatserna för teknologerna? Har inte åkt på tre år, visst kittlar det lite i fingrarna när detta fantastiska sommartecken är i hetluften
Citera
2011-04-20, 20:44
  #1288
Medlem
Urverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Tandem har inte alls med det här att göra, det var en separat fråga.

Vad menar ni med tandem, för oss icke-lundare?
Citera
2011-04-20, 20:51
  #1289
Medlem
Dr.Elmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Skurk eller ej så är det så de har presenterats i media. Det är sällan en vinst att framställas negativt i riksmedia.

Tandem har inte alls med det här att göra, det var en separat fråga.
Äh, jag tror inte det påverkar dem ett dugg. Det är trots allt i stora drag enbart studenter nationen riktar sig till, och för oss (många) var det bara lite skoj reklam.

En vän till mig arbetade som vakt och var ansvarig vid insläppet av de målade killarna. Efter "krismötet" de haft kom han bara skrattandes, det var ju ingen som tog det på allvar.

@tandem. Sektionens biljetter kostade uppemot 1000kr så jag avstod dessvärre i år. Hoppas kunna engagera mig och åka med nation nästa vår.
Citera
2011-04-20, 21:32
  #1290
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kannan
Tandem ja, ge mig info någon! Hur går snacket? Hur ser LTH-sektionerna på de kraftigt minskade bussplatserna för teknologerna? Har inte åkt på tre år, visst kittlar det lite i fingrarna när detta fantastiska sommartecken är i hetluften
Det känns som om peppen börjar komma nu på riktigt. LTH är väl lite ledsna för att de inte har så många bussar, men de som är svinsugna på att åka får ju följa med, antingen via sektionen eller via nationerna. För första gången finns det en riktig googlekarta som visar hela färdrutten, vilket förmodligen är vettigt. Hur kommer det sig att du inte ska med? Du börjar välan inte bli gammal?
Citat:
Ursprungligen postat av Urverket
Vad menar ni med tandem, för oss icke-lundare?
20-25 bussar lämnar Lund den 6 maj för att åka upp till Göteborg. På bussen, och i Göteborg festar man satan. På kvällen tar alla fram sina tandemcyklar och ger sig hemåt igen. Varje lag (nationer, kårer och sektioner) har en cykel var, och laget ska cykla stafett hem till Lundagård. Hela resan är en kavalkad av festande.
Citera
2011-04-20, 21:49
  #1291
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Det känns som om peppen börjar komma nu på riktigt. LTH är väl lite ledsna för att de inte har så många bussar, men de som är svinsugna på att åka får ju följa med, antingen via sektionen eller via nationerna. För första gången finns det en riktig googlekarta som visar hela färdrutten, vilket förmodligen är vettigt. Hur kommer det sig att du inte ska med? Du börjar välan inte bli gammal?

20-25 bussar lämnar Lund den 6 maj för att åka upp till Göteborg. På bussen, och i Göteborg festar man satan. På kvällen tar alla fram sina tandemcyklar och ger sig hemåt igen. Varje lag (nationer, kårer och sektioner) har en cykel var, och laget ska cykla stafett hem till Lundagård. Hela resan är en kavalkad av festande.
Jag har åkt två gånger innan och hade gärna åkt igen, men då jag är LTHare och dessutom sistaårsstudent så är det inte värt allt slitande som det faktiskt innebär att skaffa biljett. Några på min sektion sov på skolan i två dagar i kön - och hade ändå 20 pers framför. Dom hade säkert jättetrevligt, men det känns lite fel att störa ungdomarna liksom De flesta som åker på LTH går trots allt i ettan eller tvåan så jag lämnar det helt enkelt till dom.

Känns det inte som att allting nuförtiden kräver en satans massa köande här i Lund?
Citera
2011-04-20, 21:57
  #1292
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kannan
Jag har åkt två gånger innan och hade gärna åkt igen, men då jag är LTHare och dessutom sistaårsstudent så är det inte värt allt slitande som det faktiskt innebär att skaffa biljett. Några på min sektion sov på skolan i två dagar i kön - och hade ändå 20 pers framför. Dom hade säkert jättetrevligt, men det känns lite fel att störa ungdomarna liksom De flesta som åker på LTH går trots allt i ettan eller tvåan så jag lämnar det helt enkelt till dom.

Känns det inte som att allting nuförtiden kräver en satans massa köande här i Lund?
Jag brukar själv inte uppleva köer, men så hänger jag varken på LTH, Göteborgs eller Malmös. I övrigt är mitt intryck att det faktiskt inte är så jäkligt.

Du får möta oss i Lundagård på lördagen istället.
Citera
2011-04-21, 00:49
  #1293
Medlem
Urverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
20-25 bussar lämnar Lund den 6 maj för att åka upp till Göteborg. På bussen, och i Göteborg festar man satan. På kvällen tar alla fram sina tandemcyklar och ger sig hemåt igen. Varje lag (nationer, kårer och sektioner) har en cykel var, och laget ska cykla stafett hem till Lundagård. Hela resan är en kavalkad av festande.

Alltså menar du göteborg som staden eller nationen? Gissar på det förstnämda. Låter ju helt sjukt jäkla kul! Nu blev jag taggad till att börja plugga till hösten igen
Citera
2011-04-21, 01:33
  #1294
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urverket
Alltså menar du göteborg som staden eller nationen? Gissar på det förstnämda. Låter ju helt sjukt jäkla kul! Nu blev jag taggad till att börja plugga till hösten igen
Ja, staden Göteborg. Det är ett 36 timmar långt fylleslag, där bl a pris till bäst festande lag delas ut.
Citera
2011-04-21, 01:58
  #1295
Medlem
Urverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Ja, staden Göteborg. Det är ett 36 timmar långt fylleslag, där bl a pris till bäst festande lag delas ut.

Och sen ska man alltså cykla från Göteborg till Lund?
Citera
2011-04-21, 02:29
  #1296
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urverket
Och sen ska man alltså cykla från Göteborg till Lund?
Visst ja, det höll jag på att glömma. Det är en tandemcykelstafett, ju.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in