2009-08-17, 00:53
Medlem
Idiocracys avatar
..

Undra hur det går för smålands alkoholtillstånd. Det blev ju indraget nu i sommar men dom har tydligen överklagat o får servera brännvin tillsvidare.
Citera
2009-08-17, 01:09
Medlem
Som teknolog, iaf på I behöver man varken anmäla sig eller betala för att få vara med på nollningen. Se till att ta med lite skräpkläder som ni kan ha och klä ut er i, spelar mindre roll vad det är, man brukar alltid kunna trixa lite med temat så att kläderna man har passar. Vi ses den 24e
Citera
2009-08-17, 01:09
Medlem
Bronxxxs avatar
hahaha! Smålands verkar inte vara populära bland flashbacks medlemmar...vänsterpack antar jag?
Citera
2009-08-17, 01:10
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bronxxx
hahaha! Smålands verkar inte vara populära bland flashbacks medlemmar...vänsterpack antar jag?

Japp.
Citera
2009-08-17, 01:21
Medlem
skolmatsals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Not_me
TA det lugnt med nationsvalet. Det är inte livsavgörande. Alla nationer har sina egna nischer och målgrupper, även om undantag från stereotypen finns så klart! Vänta tills efter hälsningsgillet så får du tillfälle att kolla in folket från nationerna.

* Malmö, Göteborg och Östgöta är bratsnationerna. Mycket ekonomer mfl och tidigare har sprutande av champagne och annat förekommit här.
* Wermlands, Kalmar och Blekingska har ungefär samma klientel, mestadels humanister och samhällsvetare. Kalmar har dessutom mycket internationella studenter, medan Blekingska drar folk från Vildanden som ligger intil oavsett deras studieinriktning.
* Tornanationerna (Västgöta, Helsingkrona, Hallands, Kristianstad) drar mest folk som bor i närheten som mest råkar vara teknologer.
* Smålands är en ganska välkänd nation för alla alternativa vänsterpersoner som vill vara väldigt alternativa och anti. Här förlorar man en del förmåner när man går med, som t.ex. att få köa hos AFB. Men man kan ju alltid bli stödmedlem i en annan nation också.
* Sen har vi Lunds Nation som samlar upp alla de som inte har energi att leta upp sin egna nation! Här hittar du alla slags folk.

Kan hända att jag glömt någon, men tror inte det!
Finns ju en svartnation också, minns inte vad den heter däremot.
Blekingska har varit utpräglad laidback och musikinriktad nation med en del livespelningar per termin. Ligger "långt" bort (5 min med cykel, 10 om man är full och ska kissa på vägen dit), men är man ett stort gäng som gillar musik så är det alltid värt att dra dit.
Senast jag hörde så var det smålands som gällde på utekvällarna, tyvärr får man säga då jag inte sympatiserar med deras åsikter.
Kan ju avsluta med att säga att valet av nation är av ganska liten betydelse i längden, man kommer ju in överallt sålänge man inte är med i smålands då man måste vara stödmedlem i någon annan nation för att få sitt studentleg.
Citera
2009-08-17, 01:42
Medlem
Citat:
Anmälan till ekonomernas nollning sker i två steg där man först betalar in pengarna och sedan registrerar sig på lunda-ekonomernas hemsida. Kan dock inte svara på hur det ser ut för andra program.

Ingen mer här på flashback än Erikern och jag som skall bli ekonomie kandidat student? Vore roligt att snacka med kursare innan start!

Jag skall börja på ekonomie kandidat, syns på nollningen.
Citera
2009-08-17, 02:09
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Bra initiativ ts!

Någon mer som skall på lundaekonomernas nollning?

jag!
Citera
2009-08-17, 02:15
Medlem
_slipknot1_s avatar
Vad äre för snack om betala till nollningen? Har inte fått någon som helst info eller läst den någonstans...nån som kan länka?
Citera
2009-08-17, 02:36
Medlem
Euthanatics avatar
Inga papper alls har dimpt ner i lådan om mitt program, och då var jag ändå antagen i första urvalet såväl som andra... bör jag oroa mig eller borde det komma i veckan?
Citera
2009-08-17, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Euthanatic
Inga papper alls har dimpt ner i lådan om mitt program, och då var jag ändå antagen i första urvalet såväl som andra... bör jag oroa mig eller borde det komma i veckan?

Samma för mig, blev dock antagen i andra urvalet.

Om det är någon annan som blivit antagen till ekonomie kandidatprogrammet som kan skriva här/PMa när uppropet och terminstarten är skulle jag vara väldigt tacksam!
Citera
2009-08-17, 08:57
Medlem
xid0ns avatar
Hur många har ens fått något papper? Visserligen börjar jag första september men hoppar på oroståget som alla andra. Tips är att grundligt söka på hemsidan efter Introduktionsmöten osv. Efter lite knåpande så kan du få en ganska bra överblick när du börjar.

Annars tänkte jag bara hoppa på och se var det leder.

Good luck ;>
Citera
2009-08-17, 10:26
Medlem
Bronxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _slipknot1_
Vad äre för snack om betala till nollningen? Har inte fått någon som helst info eller läst den någonstans...nån som kan länka?

http://www.lundaekonomerna.se/nollningsanmalan

Jag har inte heller fått några papper angående introduktionsmötet och registrering, förhoppningsvis dyker det upp under veckan.

Citat:
Ursprungligen postat av M.S
Samma för mig, blev dock antagen i andra urvalet.

Om det är någon annan som blivit antagen till ekonomie kandidatprogrammet som kan skriva här/PMa när uppropet och terminstarten är skulle jag vara väldigt tacksam!

Ekonomie kandidatprogrammet
Måndagen den 31 augusti 2009
14.15 Ljusgården, EC1
(http://www.ehl.lu.se/utbildning/upprop-introduktion)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in