2012-08-26, 17:04
Medlem
d01shs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urverket
Haha ja, jag har hört talas om den där containern. Får prova utbudet där någon gång...

Hittade till ICA Kvantum vid Sparta, verkade helt ok priser i mina referensramar. Får som sagt kolla upp Willys och Lidl.

Har i övrigt spenderat dagen med att cykla runt i Lund för att få en uppfattning om hur staden ser ut. Första intrycket är riktigt trevligt, känns stundtals som man befinner sig i en engelsk småstad på landet med all gatsten, tegelhus etc.

En annan sak jag undrar rör träning. Bortsett från gym, finns det några schyssta löpslingor/elljusspår i eller kring Lund? Spelar ingen roll om det skulle ligga i utkanten, vore skönt att kunna dra igång med träningen med en gång!
Själv tränar jag pass på Gerdahallen. De har ett enormt utbud av just detta, och säger sig själv vara landets största träningscenter. Billigt är det också med årskort för 1400 kr. Gymmet är lite överbelamrat, särskilt i rusningstider, men håller bra kvalitet. Just elljusspår/löpslingor vet jag inte om det finns några "dedikerade", men det finns ju ett ordentligt nät med gång- och cykelvägar, både i och utanför staden.
Citera
2012-08-26, 17:27
Medlem
Urverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d01sh
Själv tränar jag pass på Gerdahallen. De har ett enormt utbud av just detta, och säger sig själv vara landets största träningscenter. Billigt är det också med årskort för 1400 kr. Gymmet är lite överbelamrat, särskilt i rusningstider, men håller bra kvalitet. Just elljusspår/löpslingor vet jag inte om det finns några "dedikerade", men det finns ju ett ordentligt nät med gång- och cykelvägar, både i och utanför staden.

Aight, får kolla upp det där. Brukar tycka gymträning är tråkigt och lite menlöst då jag oftast kan uppnå önskade resultat hemma med egen kroppsvikt och ett fåtal tillbehör. Pass är dock rätt nice, vet du om det brukas köras crossfit?
Citera
2012-08-26, 18:16
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Haha ja, jag har hört talas om den där containern. Får prova utbudet där någon gång...

Hittade till ICA Kvantum vid Sparta, verkade helt ok priser i mina referensramar. Får som sagt kolla upp Willys och Lidl.

Har i övrigt spenderat dagen med att cykla runt i Lund för att få en uppfattning om hur staden ser ut. Första intrycket är riktigt trevligt, känns stundtals som man befinner sig i en engelsk småstad på landet med all gatsten, tegelhus etc.

En annan sak jag undrar rör träning. Bortsett från gym, finns det några schyssta löpslingor/elljusspår i eller kring Lund? Spelar ingen roll om det skulle ligga i utkanten, vore skönt att kunna dra igång med träningen med en gång!
Du kan springa på Hardebergaspåret. Det går mellan stadsparken och S Sandby.
Citera
2012-08-26, 18:17
Avslutad
Kanske inte rätt tråd att ta detta i men jag vet inte riktigt annars vart jag kan tänkas vända mig:

Har inte fått nån terminsräkning för medlemskap i nation/kår skickat till mig. Har för mig att det skall finnas någon sida där man kan se hur mycket man skall betala och till vilket konto man skall betala in det osv. Är medlem i Samhällsvetarkåren och Lunds nation ifall det är till någon hjälp.
Citera
2012-08-26, 18:35
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Kanske inte rätt tråd att ta detta i men jag vet inte riktigt annars vart jag kan tänkas vända mig:

Har inte fått nån terminsräkning för medlemskap i nation/kår skickat till mig. Har för mig att det skall finnas någon sida där man kan se hur mycket man skall betala och till vilket konto man skall betala in det osv. Är medlem i Samhällsvetarkåren och Lunds nation ifall det är till någon hjälp.

Antagligen har räkningen råkat skickas till din nation. Men det går lika bra att gå in på studentlund.se och logga in och betala din räkning.
Citera
2012-08-26, 18:50
Medlem
d01shs avatar
Citat:
Aight, får kolla upp det där. Brukar tycka gymträning är tråkigt och lite menlöst då jag oftast kan uppnå önskade resultat hemma med egen kroppsvikt och ett fåtal tillbehör. Pass är dock rätt nice, vet du om det brukas köras crossfit?
Jag är likadan. Tycker gymma är rätt tråkigt. Men samma sak med löpning. Pass är färdigfixade program, precis i min smak.

Eftersom alla kedjor har sina egna namn (ja, det finns ju en del som har samma) på olika typer av pass, så vet jag tyvärr inte vad cross fit är. Men om du beskriver det så kanske jag kan hjälpa till. Annars kan du kika på www.gerdahallen.lu.se
Citera
2012-08-26, 19:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bucketshop
Antagligen har räkningen råkat skickas till din nation. Men det går lika bra att gå in på studentlund.se och logga in och betala din räkning.

Tack så mycket, nu är terminsräkningen betald och jag kan behålla min kötid hos AFB.
Citera
2012-08-28, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
Som förövrigt endast ligger med brats.

Du har väl delvis rätt i generella termer dock beroendes på den faktorn att de som kan klassificeras under epitetet "brats" ofta även är de som är snyggast. De snyggaste tjejer/kvinnor har givetvis högre krav än alla andra tjejer/kvinnor och därav är det endast de absolut snyggaste männen som har en chans på dessa kvinnor bortsett från våldtäkt. Detta grundar sig på evolutionära instinkter då vi av den cromagnida rasen alltid genom årtusenden har tillämpad polygyni som sexuellt ramverk, -där de vackraste och starkaste männen har flera kvinnor med vilka de får avkomma.
Citera
2012-08-28, 20:03
Medlem
Tillflyktens avatar
Citat:
Kan rekommendera Actic vid Sparta också. Gerdahallen är billig, men de få gångerna jag
har varit där har det alltid varit väldigt överbefolkat och det tar nöjet från träningen tycker jag.
Man vill inte behöva stå och vänta mellan varje övning man kör. Tror Actic har lite olika
program du kan vara med i också, men har aldrig testat det själv.
Citera
2012-08-28, 20:12
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillflykten
Kan rekommendera Actic vid Sparta också. Gerdahallen är billig, men de få gångerna jag
har varit där har det alltid varit väldigt överbefolkat och det tar nöjet från träningen tycker jag.
Man vill inte behöva stå och vänta mellan varje övning man kör. Tror Actic har lite olika
program du kan vara med i också, men har aldrig testat det själv.

Gerdahallen är olidligt efter klockan sju på kvällen. Men gillar man morgonträning eller har någolunda flexibelt schema så man kan gå dit under dagarna är det svårt att hitta ett mer prisvärt gym.
Citera
2012-08-28, 20:20
Medlem
Brumelbryns avatar
Citat:

Runt höjeå och kjellby/st lars/klostergården finns det jättetrevliga slingor att springa. Dock inget elljus där!
Citera
2012-08-30, 16:42
Medlem
Nu handlar inte detta inlägget om studier men var i helvete finns "libanesen" som alla pratar om där de köper frukt & grönsaker till reapriser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in