2015-07-09, 19:43
Medlem
Buscemis avatar
Brandingenjör blev det för mig. Någon annan som ska börja plugga i höst?
Citera
2015-07-09, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kloverdukar
När börjar novischveckan för ekonomer? Någon som vet exakt datum i slutet av augusti?

Novischveckan börjar måndagen 24/8. Även kursare har möjlighet att vara med!
Citera
2015-07-10, 09:11
Medlem
Civ.ing i kemiteknik blir det för mig!
Citera
2015-07-10, 09:43
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Har en fråga angående ekonomie kandidat. Hur många föreläsningar per vecka har min i Fek A respektive Nek A?

Cirka 2-3 föreläsningar i veckan. Det kan även förekomma grupparbeten, räknestugor osv. som gör att det kan bli fler tillfällen då du behöver vara i skolan.

Föreläsningarna är normalt på 2 timmar med 2*45 minuters föreläsning.
Citera
2015-07-10, 11:18
Medlem
Ska bli medlem i Studentlund. När jag ska betala står det ungefär:

STUDENTKÅREN 70 SEK

UNDEFINED NATION 185 SEK

ADMINISTRATION 20 SEK

Vad innebär undefined nation? Att jag betalar nationsavgift i förväg? Hade ju tänkt gå med i nation, men tänkte att man betalade sånt senare, och betalar helst inte 185 kr i onödan.
Citera
2015-07-10, 11:44
Medlem
Hur viktigt är det att vara med på novishveckan för ekonomerna? Bor utomlands och tror inte att jag kommer hinna upp till Lund inann slutet av veckan. Missar man den bästa chansen att lära känna nya personer eller är det inte speciellt viktigt?
Citera
2015-07-10, 11:44
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Njet
Ska bli medlem i Studentlund. När jag ska betala står det ungefär:

STUDENTKÅREN 70 SEK

UNDEFINED NATION 185 SEK

ADMINISTRATION 20 SEK

Vad innebär undefined nation? Att jag betalar nationsavgift i förväg? Hade ju tänkt gå med i nation, men tänkte att man betalade sånt senare, och betalar helst inte 185 kr i onödan.
Du pröjsar nu och sedan när det är dags för inskrivning är det bara att skriva in sig på nationen du är sugen på. Detta är då redan betalt.

Detta är nödvändigt eftersom du måste vara med i AF för att stå i AFB:s kö.
Citera
2015-07-10, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av backflash84
Hur viktigt är det att vara med på novishveckan för ekonomerna? Bor utomlands och tror inte att jag kommer hinna upp till Lund inann slutet av veckan. Missar man den bästa chansen att lära känna nya personer eller är det inte speciellt viktigt?

Jag tycker du ändå borde anmäla dig till veckan och vara med de sista dagarna. Nytt för i år är att novischerna kommer ha flera aktiviteter med sina grupper efter själva novischveckan. Så även om du missar de första dagarna så är det ändå lönt att vara med på de få dagar du kan.

Sen så börjar ju welcome week veckan efter och där är det liknande upplägg med grupper och lekar. Så du behöver inte oroa dig men jag tycker ändå du borde försöka vara med så mycket du kan!
Citera
2015-07-10, 16:17
Medlem
Jag kom in på Civilingenjörutbildningen i lantmäteri Sweet... Någon som har tips hur man får bostad? När börjar nollning osv?
Citera
2015-07-10, 16:21
Medlem
Goldwaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisWilson
Jag kom in på Civilingenjörutbildningen i lantmäteri Sweet... Någon som har tips hur man får bostad? När börjar nollning osv?
AFBs novischlotteri bör vara ditt första försök! Funkar inte det så kontakta Lunds nationer (studentföreningar). Bl a Lunds nation har byggt ett ganska stort antal bostäder. Smålands nation har sart lika många medlemmar som hyresgäster och där är det enligt hörsägen enkelt att få bostad. Obs att du vid ansökan till Lunds nation bör skriva att du är intresserad av att engagera dig i nationen, och till Smålands natin bör du inte utskriva några politiska ståndpunkter till höger om Vänsterpartiet och du kan med fördel byta ut "man" mot "en" i texter. Även om man egentligen bör skriva man för att undvika flagranta syftningsfel.
Citera
2015-07-12, 01:48
Medlem
Carcosas avatar
jag kom också in i lund. hade växjö som andra alternativ, och nu i efterhand vet jag inte om jag gjorde ett bra val när jag valde att inte stryka lund. verkar svårt med bostad i växjö, men överjävligt i lund. speciellt eftersom jag inte har novischförtur (vilket bögigt jävla system från första början)
Citera
2015-07-12, 22:17
Medlem
Citat:
Vilka får vara med i novischveckan? Endast dem som går program eller även kursare?

Alla nya Lundaekonomer får vara med!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in