2012-04-01, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lepidus
Det är ju det jag inte kan Det är väl rätt standard att göra sådana videor till nollningen och den här var väl varken bättre eller sämre än någon annan.
Sant men fått en del pm från folk om just läkarnollningen och istället för att skicka ut videon till alla så postar jag den i tråden. Sedan om det är bra eller dåligt... det får ni själva avgöra.
Tänkte bara hjälpa de små liven.
Citera
2012-04-06, 13:44
Medlem
Står och velar mellan orter men frågar lika gärna nu ändå.

Om man hamnar i Lund, när bör man åka dit ungefär? Känns ju lite segt om man kommer dit 1 vecka efter alla andra; svårare att komma in i gemenskapen.
Citera
2012-04-06, 14:22
Medlem
eradicos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.knopfler

Om man hamnar i Lund, när bör man åka dit ungefär? Känns ju lite segt om man kommer dit 1 vecka efter alla andra; svårare att komma in i gemenskapen.

Mitt tips är att du kommer cirka en vecka innan terminsstarten. Lund är helt jävla dött på sommaren så några nya människor träffar du nog inte om du är här förtidigt. En till två veckor innan terminstarten är bra eftersom att du då får tid på dig att flytta in, lära dig hitta samt att korridorerna återigen börjar att befolkas då.
Citera
2012-04-06, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eradico
Mitt tips är att du kommer cirka en vecka innan terminsstarten. Lund är helt jävla dött på sommaren så några nya människor träffar du nog inte om du är här förtidigt. En till två veckor innan terminstarten är bra eftersom att du då får tid på dig att flytta in, lära dig hitta samt att korridorerna återigen börjar att befolkas då.
Tackar för svar. Börjar bli nervös inför höstens val.
Citera
2012-04-06, 14:59
Medlem
pernil90s avatar
Citat:

Typ två dagar innan nollning börjar är nog ganska lämpligt. Då hinner du flytta in allt du ska och få lite lokalsinne (sjuk svår stad att hitta i som nybörjare). Som ovan stående talare sa så är Lund sjukt dött på sommaren och så vidare du inte känner någon sen innan lär du inte göra några större bekantskaper innan nollning så vidare du inte bor i korridor.

edit: och var inte nervös, alla är i samma situation som du.
Citera
2012-04-06, 15:03
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:

Beror helt och hållet på när du får boende. Har du tur så får du boende till första augusti, då har du ju god tid på dig att flytta in och kanske ta en vända till ikea innan terminen börjar. Så då är väl en vecka innan terminstart ganska lagom att komma ner. Men precis som personen ovan skrev är lund en extremt tråkig stad under sommaren, speciellt om man flyttar ner som ny och inte känner någon än.

Däremot är det många novischer som får inflyttning 1a september, och då finns det egentligen ingen mening med att slösa pengar på att bo på vandrarhem bara för komma ner innan terminen börjar och "lära känna staden".
Citera
2012-04-10, 20:23
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Tackar för svar. Börjar bli nervös inför höstens val.
Var inte nervös, du kommer ha så jääääkla kul!

Rekommenderar att bo på studentkorridor om du får möjlighet. Lätt bästa sättet att få nya vänner på!
Citera
2012-04-16, 15:26
Medlem
20rockss avatar
Ekonomi kandidat anmält så det blir Lund till hösten, fett taggad!
Citera
2012-04-24, 06:58
Medlem
eradicos avatar
Rent intressemässigt:
Hur vanligt är sittningar på LTH? Förekommer det någon gång per termin eller mer sällan?
Citera
2012-04-24, 09:48
Medlem
pernil90s avatar
Citat:
Rent intressemässigt:
Hur vanligt är sittningar på LTH? Förekommer det någon gång per termin eller mer sällan?

Menar du sektionssittningar eller sittningar där alla ifrån LTH är välkomna?
Citera
2012-04-24, 10:06
Medlem
eradicos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pernil90
Menar du sektionssittningar eller sittningar där alla ifrån LTH är välkomna?

Lite slarvigt av mig, menar givetvis ungefär hur många man som genomsnittslig någorlunda social student besöker under ett år =)
Citera
2012-04-24, 14:19
Medlem
Citat:
Lite slarvigt av mig, menar givetvis ungefär hur många man som genomsnittslig någorlunda social student besöker under ett år =)

Det är helt upp till dig. Normalt skulle jag tippa ca 5 sittningar. Fast är du engagerad i nationsliv osv kommer du gå på många fler. Där är ju sittningar varje vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in