2012-04-24, 14:30
Medlem
d01shs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eradico
Rent intressemässigt:
Hur vanligt är sittningar på LTH? Förekommer det någon gång per termin eller mer sällan?

Det varierar från sektion till sektion. Jag kände till exempel att D(atateknik)-sektionen hade mer sittningar än K(emi)-sektionen. Generellt skulle jag säga att det vid de mer sittningstäta sektionerna blir ungefär en sittning per tentaperiod, inklusive omtentaperioder. Detta i kombination med den så kallade ET-slasquen (Efter Tenta-slasque). En slasque är overallversionen av en gasque, som är en finsittning. Sedan blir det antal extra sittningar under nollningsperioden, samt en och annan happening som ordnas av teknologkåren under läsåret.
Citera
2012-04-24, 21:44
Medlem
Hjortronsylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eradico
Lite slarvigt av mig, menar givetvis ungefär hur många man som genomsnittslig någorlunda social student besöker under ett år =)
Räknar du endast med sittningar arrangerade av kåren och sektionen eller? Större delen av de sittningar jag går på är arrangerade av privatpersoner som tex fyller år eller som av någon anledning tyckte att det var läge för en sittning. Dessa arrangeras dock oftast på nationerna.

Räknar du endast de som har med LTH att göra så beror på det framförallt vilken sektion du tillhör och om du är engagerad i studentlivet. Tar du tex en funktionärspost så brukar antalet fester öka markant.
Citera
2012-04-24, 22:13
Medlem
d01shs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortronsylt
Räknar du endast med sittningar arrangerade av kåren och sektionen eller? Större delen av de sittningar jag går på är arrangerade av privatpersoner som tex fyller år eller som av någon anledning tyckte att det var läge för en sittning. Dessa arrangeras dock oftast på nationerna.

Räknar du endast de som har med LTH att göra så beror på det framförallt vilken sektion du tillhör och om du är engagerad i studentlivet. Tar du tex en funktionärspost så brukar antalet fester öka markant.
Jag bortsåg från nationerna eftersom han specifikt nämnde LTH Men jag skulle inte säga att man som "funktionär" (aktiv på en sektion/teknologkåren) har fler sittningar att gå på. Däremot tror jag att det ofta sammanfaller att det är de sektions/kåraktiva som också är de som aldrig missar en sittning!
Citera
2012-04-26, 19:57
Medlem
Hjortronsylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d01sh
Jag bortsåg från nationerna eftersom han specifikt nämnde LTH Men jag skulle inte säga att man som "funktionär" (aktiv på en sektion/teknologkåren) har fler sittningar att gå på. Däremot tror jag att det ofta sammanfaller att det är de sektions/kåraktiva som också är de som aldrig missar en sittning!
Tacksittningar, skiftesfester, utskottssittningar, kick-offer. Har varit aktiv en gång i tiden och en stor del av de sittningar jag gick på kunde på ett eller annat sätt kopplas samman med funktionärsposten.
Citera
2012-04-27, 00:59
Medlem
Capeenas avatar
Är det någon som vet hur/vart det går få tag på scheman för de som för nuvarande går civ.ing elektroteknik? Det är mitt första val, skulle vara kul att se hur det ligger till på den fronten.
Citera
2012-04-27, 06:21
Medlem
AvokadosKonstants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capeena
Är det någon som vet hur/vart det går få tag på scheman för de som för nuvarande går civ.ing elektroteknik? Det är mitt första val, skulle vara kul att se hur det ligger till på den fronten.

Ladda ner en app som heter LTH-guide och ange att du går elektroteknik
Citera
2012-04-27, 13:54
Medlem
Martin-Daniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvokadosKonstant
Ladda ner en app som heter LTH-guide och ange att du går elektroteknik

Glöm inte i så fall att schemat på LTH gäller för alla grupper på E, till exempel kommer alla möjliga övningar på en vecka vara med. Om du kollar enbart enbart föreläsningar och tentor kommer då få en bra bild.
Citera
2012-04-27, 15:14
Medlem
Karl Svampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capeena
Här är länk till hela schemat från i början av förra året till sluttentorna i maj för E11
Senast redigerad av Karl Svampen 2012-04-27 kl. 15:17.
Citera
2012-04-27, 20:52
Medlem
Har två frågor, vad betyder "E-huset" och "A-huset" i LTH-området?
"A" kanske står för Arkitektur.. men "E"? Elektronik? Ekonomi?
Citera
2012-04-27, 20:59
Medlem
d01shs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReAnimater
Har två frågor, vad betyder "E-huset" och "A-huset" i LTH-området?
"A" kanske står för Arkitektur.. men "E"? Elektronik? Ekonomi?
A står precis som du säger för Arkitekthuset. E-huset är Elektroteknikhuset. I E-huset finns även Datateknik, Infocom och Medicinsk teknik (eller vad det heter)
Citera
2012-04-27, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d01sh
A står precis som du säger för Arkitekthuset. E-huset är Elektroteknikhuset. I E-huset finns även Datateknik, Infocom och Medicinsk teknik (eller vad det heter)

Och i E-huset finns även Lantmäteri!
Citera
2012-04-28, 00:25
Medlem
d01shs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maintenant
Och i E-huset finns även Lantmäteri!
Just det, de har flyttat. På min tid (nja, så gammal är jag inte) så fanns Lantmäteri på ovanvåningen ovanför KFS
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in