Citat:
Ursprungligen postat av NestTest
Jag ska läsa maskin. Jag har verkligen ingen lust att springa runt i en overall. Men om ALLA andra gör det så är man väl illa tvungen. + att man kanske verkar snobbig/präktig om man inte har en overall?
Vad är hela grejen med att sätta emot sig att ha overall? Ja du verkar jävligt snobbig/präktig om du motsätter dig. Jag kan lova dig att ingen kille/tjej tänker "öh vilken idiot utan klädsmak som går runt i det där", samtidigt som ingen tycker "åh vilken person med bra smak som går ensam i sin skjorta och chinos bland alla sina klasskamrater i fula overaller"
Overallen fyller flera syften
- Man blir skitig i många av lekarna under nollningen
- Phösare / nollor/ phaddrar ser vilken linje du tillhör
- Samhörighet, 10 personer i egna kläder är vem-som-helst, men 10 personer i samma overall är klasskamrater
- Den är bekväm
- Det är kul att inte vara sån jävla pryd tråkig idiot och bara släppa loss
Men det viktigaste är att den sociala barriären sänks ordentligt när man får bjuda på sig själv lite och vara lite töntig. Det är mycket lättare att ta kontakt och bli vänner med folk. Det är viktigt att förstå att det är detta som är anledningen till overaller, lekar och annat, inte att teknologer har ett humorsinne på samma nivå som en sexåring. (såna personer utgör max 10%

)
All information om att köpa overall kommer under nollningen.