2012-08-02, 16:48
  #2281
Medlem
Fråga 1
Du måste vara antagen för att stå i AFBs kö.
Annars finns det lite andra ställen att söka.

Lunds kommunala fastighetsförmedling. Ingen förtur för studenter.
http://www.lkf.se/
Michael Hansens Kollegium. Bara studentbostäder, ligger nära ekonomicentrum och LTH.
www.mhklund.se/
Alla nationer har bostäder. Mer info om varje nation finns på deras egna hemsidor. Lista med nationer finns på Studentlund
http://studentlund.se
Thomanders Studenthem. Dock är det endast för killar finns liknande för tjejer men vet inte vade det heter tyvärr.
http://www.thomanders.se/

Det finns fler men det är dem jag kommer på just nu.

Fråga 2
Finns siffror på alla program hur könsfördelningen ser ut på VHS.
http://statistik.vhs.se/Home/Search
Tror du fattar hur man ska trycka där.
Citera
2012-08-10, 18:07
  #2282
Medlem
Triremers avatar
Nu är jag inte direkt ny i Lund men vet någon om det finns en bra löparklubb för studenter för en hyfsat tränad individ?

För övrigt så stör jag mig oerhört mycket på universitetets hemsida som är lika rolig som en telefonkatalog.

HHS har en mycket snyggare hemsida där informationen är 1000 gånger enklare att hitta.

Lunds hemsida ser ut som något en bibliotekskärring knåpat ihop.
__________________
Senast redigerad av Triremer 2012-08-10 kl. 18:53.
Citera
2012-08-14, 13:43
  #2283
Medlem
FrasseFloyds avatar
Vilket bibliotek har öppet längst den här veckan? UB, Eden och Juridicum stänger kl. 16. Finns det någon som har öppet längre?
Citera
2012-08-14, 13:45
  #2284
Medlem
d01shs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Vilket bibliotek har öppet längst den här veckan? UB, Eden och Juridicum stänger kl. 16. Finns det någon som har öppet längre?
Vad jag vet så är det som du säger, bara till 16. Det gäller även Studiecentrum på LTH. Men på måndag blir det ju bättring.
Citera
2012-08-14, 13:54
  #2285
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d01sh
Vad jag vet så är det som du säger, bara till 16. Det gäller även Studiecentrum på LTH. Men på måndag blir det ju bättring.
Jo, jag vet, men jag behöver bibliotek (eller ställen där man kan plugga) som har öppet längre än så. Gärna minst 19.
Citera
2012-08-14, 14:03
  #2286
Medlem
d01shs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Jo, jag vet, men jag behöver bibliotek (eller ställen där man kan plugga) som har öppet längre än så. Gärna minst 19.
Nu vet jag ju inte vad du pluggar, men på LTH kan man ju komma in med sitt kort, så då är det ju bara sätta sig ner. För jag antar att du kanske är lite som jag - får mycket mer gjort om du sätter dig i skolan? Kan du inte göra nåt sånt?
Citera
2012-08-14, 14:57
  #2287
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Nu är jag inte direkt ny i Lund men vet någon om det finns en bra löparklubb för studenter för en hyfsat tränad individ?

För övrigt så stör jag mig oerhört mycket på universitetets hemsida som är lika rolig som en telefonkatalog.

HHS har en mycket snyggare hemsida där informationen är 1000 gånger enklare att hitta.

Lunds hemsida ser ut som något en bibliotekskärring knåpat ihop.

Har tyvärr ingen koll på några alternativ när det gäller löparklubb, har funderat på samma sak själv men inte kommit till skott så det enda jag känner till på rak arm är väl IFK Lund. Huruvida dom har en bra friidrottssektion eller ej vet jag inte.

Ett tips om du vill att universitetes hemsida ska se lite snyggare ut är att klicka på kanppen för att få sidan på engelska. Vips blir designen helt annorlunda och det blir plötsligt rätt snygg och ganska enkelt att hitta. Allt för att lura hit så många bytisar som möjligt.
Citera
2012-08-14, 15:40
  #2288
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d01sh
Nu vet jag ju inte vad du pluggar, men på LTH kan man ju komma in med sitt kort, så då är det ju bara sätta sig ner. För jag antar att du kanske är lite som jag - får mycket mer gjort om du sätter dig i skolan? Kan du inte göra nåt sånt?
Juridik, så jag kommer ju inte in på LTH. Och jag är precis som du där, jag får inte ett dyft gjort hemma och eftersom jag behöver plugga nu så behöver jag också hitta något ställe som har öppet längre än 16, även den här veckan.
Citera
2012-08-14, 15:44
  #2289
Medlem
d01shs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Juridik, så jag kommer ju inte in på LTH. Och jag är precis som du där, jag får inte ett dyft gjort hemma och eftersom jag behöver plugga nu så behöver jag också hitta något ställe som har öppet längre än 16, även den här veckan.

Stadsbiblioteket har ju öppet till 19 i alla fall. Har aldrig pluggat där, men det kanske kan vara tänkbart. Jag vet inte hur det är med café Athen i AF Borgen. Kan de ha öppet? Har för mig att det går "okej" att plugga där.
Citera
2012-08-14, 16:04
  #2290
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d01sh
Stadsbiblioteket har ju öppet till 19 i alla fall. Har aldrig pluggat där, men det kanske kan vara tänkbart. Jag vet inte hur det är med café Athen i AF Borgen. Kan de ha öppet? Har för mig att det går "okej" att plugga där.

Stadsbiblioteket är helt okej att plugga på faktiskt, finns inte jättemånga platser men misstänker att det är lite lugnare nu under sommaren, även om det lär vara en del som är nere och pluggar inför omtentor. Det är framförallt mycket tystare än cafe Athen om man nu tycker det är viktigt. Skulle personligen inte stå ut en minut i AF borgen då det är alldeles för mycket ljud och rörelse.
Citera
2012-08-14, 16:17
  #2291
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d01sh
Stadsbiblioteket har ju öppet till 19 i alla fall. Har aldrig pluggat där, men det kanske kan vara tänkbart. Jag vet inte hur det är med café Athen i AF Borgen. Kan de ha öppet? Har för mig att det går "okej" att plugga där.
Ah, stadsbibblan tänkte jag inte alls på. Tack! Vad gäller Athen funkar det för mig (hörlurar är ett måste), men har för mig att de stänger vid 18, kanske tidigare nu under sommaren.
Citera
2012-08-14, 17:50
  #2292
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Varför är Novichdagarna redan 27:e

Jag har inte boende fören 1:a och det trodde jag gällde för väldigt många ?

Alltså missar jag dom, vilket jag gärna velat vara på. Men det kanske inte är hela världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in