Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Klart du ska tacka ja? Om det mot all förmodan inte löser sig med boende så får du ju hoppa av eller inte börja helt enkelt. Sista ansökningsdag har väl inte varit ännu? Googla det...
Vart bor du just nu? Om du bor utanför Skåne så kommer du att få så kallad novischförtur. Det gör att du har chans på vissa av AFB:s lägenheter som är reserverade för novischer från utanför Skåne. Men du kommer troligtvis vara rätt nervös innan kursstart, själv fick jag telsamtal från AFB 5 dagar innan jag började plugga om att jag fått lägenhet...

Men jag vet ju inte ännu om jag ska göra något det här året eller bara jobba eller om jag ens får något jobb innan det tar för lång tid.
Jag bor i Linköping. Står i kö hos AFB tror jag men men.
Citat:
Ursprungligen postat av SunWukong
ifall du är opolitisk, sosse eller vänster råder jag dig att ställa dig i Smålands nations bostadskö direkt. Det kan man göra innan man börjat till skillnad från de flesta andra nationsköerna och till skillnad från det stora studentboendebolaget. Korridorsrum får man oftast efter cirka 3-4 månader så ställer du dig nu får du antagligen boende i höst. Slitet men låg hyra och centralt. Håller du med i&i-forumsjargongen på fb rekommenderar jag dig inte att bo där dock.
Okej, tack för tipsen. Finns det inga fler som man kan ställa sig i än Småland? Ska väl göra det dock, antar jag.
Fortfarande svårt att ta beslutet plugga eller jobba/resa. Men det hör väl inte hit antar jag.