2012-03-29, 15:07
  #2149
Medlem
GitarrUgglas avatar
Vad brukar medelåldern för Ek.kandidaten i lund ligga på?
Citera
2012-03-29, 16:17
  #2150
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GitarrUggla
Vad brukar medelåldern för Ek.kandidaten i lund ligga på?
Om du menar startår, så 21-22 kanske. Sjukt blandat, men väldigt få som börjar är över 25 iaf.
Citera
2012-03-29, 17:09
  #2151
Medlem
GitarrUgglas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kannan
Om du menar startår, så 21-22 kanske. Sjukt blandat, men väldigt få som börjar är över 25 iaf.

Tack. Passar mig utmärkt.
Citera
2012-03-29, 17:21
  #2152
Medlem
detta var den mest lundrelaterade tråden jag kunde hitta, men jag har en liten fundering.

nästan varje dag när jag promenerar hem längs med stora södergatan från stortorget träffar jag på en relativt ung men dock förvirrad svart man som utan röd tråd pratar högt med allt och alla om jordens undergång, jordbävningar och högre makter. Ingen av mina bekanta känner igen denna beskrivning men vore roligt att höra om någon annan gör det, trodde först att han försökte skämta med folk men mindre och mindre tyder på det.
Citera
2012-03-30, 17:59
  #2153
Medlem
MyMarss avatar
Hej tänkte bara höra om när ni tror att det är "för sent" att bestämma sig för om man ska läsa i år eller nästa? Tänkte söka till LTH nu men är osäker på om jag kommer att läsa i höst. Vad händer om man inte fått en lägenhet tills man börjar? Har verkligen inte en aning om hur det "fungerar".

Kort och gott undrar jag väl ungefär vad för datum ni skulle rekommendera som en slags "deadline" till om jag ska tacka ja eller nej i fall jag kommer in.
Citera
2012-03-31, 16:18
  #2154
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyMars
Hej tänkte bara höra om när ni tror att det är "för sent" att bestämma sig för om man ska läsa i år eller nästa? Tänkte söka till LTH nu men är osäker på om jag kommer att läsa i höst. Vad händer om man inte fått en lägenhet tills man börjar? Har verkligen inte en aning om hur det "fungerar".

Kort och gott undrar jag väl ungefär vad för datum ni skulle rekommendera som en slags "deadline" till om jag ska tacka ja eller nej i fall jag kommer in.

Klart du ska tacka ja? Om det mot all förmodan inte löser sig med boende så får du ju hoppa av eller inte börja helt enkelt. Sista ansökningsdag har väl inte varit ännu? Googla det...

Vart bor du just nu? Om du bor utanför Skåne så kommer du att få så kallad novischförtur. Det gör att du har chans på vissa av AFB:s lägenheter som är reserverade för novischer från utanför Skåne. Men du kommer troligtvis vara rätt nervös innan kursstart, själv fick jag telsamtal från AFB 5 dagar innan jag började plugga om att jag fått lägenhet...
Citera
2012-03-31, 16:28
  #2155
Medlem
SunWukongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyMars
Hej tänkte bara höra om när ni tror att det är "för sent" att bestämma sig för om man ska läsa i år eller nästa? Tänkte söka till LTH nu men är osäker på om jag kommer att läsa i höst. Vad händer om man inte fått en lägenhet tills man börjar? Har verkligen inte en aning om hur det "fungerar".

Kort och gott undrar jag väl ungefär vad för datum ni skulle rekommendera som en slags "deadline" till om jag ska tacka ja eller nej i fall jag kommer in.
ifall du är opolitisk, sosse eller vänster råder jag dig att ställa dig i Smålands nations bostadskö direkt. Det kan man göra innan man börjat till skillnad från de flesta andra nationsköerna och till skillnad från det stora studentboendebolaget. Korridorsrum får man oftast efter cirka 3-4 månader så ställer du dig nu får du antagligen boende i höst. Slitet men låg hyra och centralt. Håller du med i&i-forumsjargongen på fb rekommenderar jag dig inte att bo där dock.
Citera
2012-03-31, 21:21
  #2156
Medlem
MyMarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Klart du ska tacka ja? Om det mot all förmodan inte löser sig med boende så får du ju hoppa av eller inte börja helt enkelt. Sista ansökningsdag har väl inte varit ännu? Googla det...

Vart bor du just nu? Om du bor utanför Skåne så kommer du att få så kallad novischförtur. Det gör att du har chans på vissa av AFB:s lägenheter som är reserverade för novischer från utanför Skåne. Men du kommer troligtvis vara rätt nervös innan kursstart, själv fick jag telsamtal från AFB 5 dagar innan jag började plugga om att jag fått lägenhet...

Men jag vet ju inte ännu om jag ska göra något det här året eller bara jobba eller om jag ens får något jobb innan det tar för lång tid.

Jag bor i Linköping. Står i kö hos AFB tror jag men men.

Citat:
Ursprungligen postat av SunWukong
ifall du är opolitisk, sosse eller vänster råder jag dig att ställa dig i Smålands nations bostadskö direkt. Det kan man göra innan man börjat till skillnad från de flesta andra nationsköerna och till skillnad från det stora studentboendebolaget. Korridorsrum får man oftast efter cirka 3-4 månader så ställer du dig nu får du antagligen boende i höst. Slitet men låg hyra och centralt. Håller du med i&i-forumsjargongen på fb rekommenderar jag dig inte att bo där dock.

Okej, tack för tipsen. Finns det inga fler som man kan ställa sig i än Småland? Ska väl göra det dock, antar jag.

Fortfarande svårt att ta beslutet plugga eller jobba/resa. Men det hör väl inte hit antar jag.
Citera
2012-04-01, 19:49
  #2157
Medlem
Såhär vilt går läkarnollningen till,

http://www.youtube.com/watch?v=c0hRpOaWvWI&feature=related
Citera
2012-04-01, 22:03
  #2158
Medlem
Lepiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
Såhär vilt går läkarnollningen till,

http://www.youtube.com/watch?v=c0hRpOaWvWI&feature=related

Jaha, ironi eller?
Citera
2012-04-01, 22:06
  #2159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lepidus
Jaha, ironi eller?
Det får du själv avgöra.
Citera
2012-04-01, 22:07
  #2160
Medlem
Lepiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
Det får du själv avgöra.

Det är ju det jag inte kan Det är väl rätt standard att göra sådana videor till nollningen och den här var väl varken bättre eller sämre än någon annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in