2011-08-17, 20:17
Medlem
pernil90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cab00se92
Haha! Jag bor 2h bort med tåg. Har en känsla av att det kommer bli en sjuk vecka

Haha, ja da kommer du nog inte kunna vara med och stanga Skanis varje kvall. Men det ar ett fatal som orkar vara med salange, de flesta ar ganska slutkorda efter de har varit pa nation till 02 och brukar da ga hem istallet for att fortsatta festa.
Citera
2011-08-17, 20:35
Medlem
Det uppmanas lite här och där att man ska skriva ut sin betalningsbekräftelse från www.medlemsavgift.com, ska man bara ta en print-screen där ifrån eller finns det nån knapp jag inte hittar?
Citera
2011-08-17, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonfiskmacka
Är det bara jag som inte fått några inloggningsuppgifter till mitt StiL-konto? Mina klasskamrater, verkar nämligen, utan undantag, fått dessa till sin mail.

Slängde iväg ett mail till supporten, men de lär ju inte svara ikväll.

Du behöver inte oroa dig (just nu i alla fall) för sist jag kollade funkar ändå inte registreringen.
Citera
2011-08-17, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newmountain
Det uppmanas lite här och där att man ska skriva ut sin betalningsbekräftelse från www.medlemsavgift.com, ska man bara ta en print-screen där ifrån eller finns det nån knapp jag inte hittar?

Undrar jag med!
Citera
2011-08-17, 21:43
Medlem
Tonfiskmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pimson
Du behöver inte oroa dig (just nu i alla fall) för sist jag kollade funkar ändå inte registreringen.
Jo, jag har också hört det, men jag funderar fortfarande på varför jag inte fått någon information alls. Jaja, får väl se vad de säger på supporten imorrn..
Citera
2011-08-17, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av narrowduke
Hallands som ska ha någon slags sportbar, visar de mycket ishockey och om så är fallet, vilka lag brukar de visa?

När det är Champions league fotboll på kanal av det vanliga utbudet på onsdagar visar vi de matcherna, skulle det vara så att någon annan match i valfri sport av större dignitet skulle visas på exempel tv 3-4-5-6 etc så går det säkert att lösa det. I så fall är det bara att höra av sig till vår källarmästare några dagar i förväg.

Vi ses på Hallands!
Citera
2011-08-17, 23:27
Medlem
Jag måste få en sak utredd.
Efter att ha läst i tråden och sökt mkt angående nationer har jag kommit till slutsatsen att om man är anmäld till en nation har man tillgång till alla utom smålands pga samarbetet med studentlund. Right?
Var det innan studentlund tillkom samarbeten mellan citynationerna och tornanationerna?
Citera
2011-08-17, 23:28
Medlem
Skulle någon vänlig själ kunna redogöra lite angående Lunds kårpartier, vilka finns (de större), var står de i politiska frågor och spektrat, hur blir man medlem (vad krävs etc. etc.), hur kan man sedan engagera sig osv.?

Hoppas inte det blir för mycket, har googlat men det var inte mycket matnyttigt som framkom genom det.

Tack på förhand
Citera
2011-08-17, 23:30
Medlem
BobbyPiress avatar
Vad behöver man ha med sig när man ska bli medlem i en nation (Hallands om det skulle variera)? Räcker det med legitimation eller måste jag skriva ut antagningsbesked eller betalningsbekräftelse från studentlund också?

Har redan ordnat med betalning till teknologkåren och studentlund
Citera
2011-08-17, 23:35
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamakra
Jag måste få en sak utredd.
Efter att ha läst i tråden och sökt mkt angående nationer har jag kommit till slutsatsen att om man är anmäld till en nation har man tillgång till alla utom smålands pga samarbetet med studentlund. Right?
Var det innan studentlund tillkom samarbeten mellan citynationerna och tornanationerna?
Alla som är medlemmar i Studentlund har tillgång till Smålands, de som bara är medlemmar i Smålands har bara tillgång till Smålands. Är man medlem i Smålands men ändå vill kunna äta lunch, dricka öl eller gå på klubb på någon annan nation så får man helt enkelt se till att skaffa dubbelt medlemskap (vilket givetvis inte är är några som helst problem).

Citynationernas samarbete har hållt på ett bra tag och Tornanationernas likaså. Det finns tendenser som tyder på att man som student föredrar antingen City eller Torna. Det enda officiella samarbetet (mig veterligen) som citynationerna har är C-kortet. Köper man det blir klubbinträdet lite lägre på alla citynationer. Tornanationernas enda officiella samarbete är den gemensamma novischfesten varje höst. Däremot så hjälps man åt inofficiellt. Citynationerna har sina problem som de måste ta hand om, och Tornanationerna har sina. Med tanke på att Lunds studentliv är egentligen är ganska litet när man varit här ett tag, och särskilt om man fått en hög post på sin nation, så känner man de flesta i närheten. Därför kan man snarare likna "samarbetena" som gött häng, än officiella samarbeten.

Det enda samarbetet som faktiskt betyder något på annat än social nivå är Studentlund, och Kuratorskollegiet. Där är alla nationer (utom Smålands) med och alla arbetar tillsammans för att gemensamt gynna Lunds studentliv.
Citera
2011-08-17, 23:37
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobbyPires
Vad behöver man ha med sig när man ska bli medlem i en nation (Hallands om det skulle variera)? Räcker det med legitimation eller måste jag skriva ut antagningsbesked eller betalningsbekräftelse från studentlund också?

Har redan ordnat med betalning till teknologkåren och studentlund
ID-kort räcker. Är du registrerad hos Studentlund (och TLTH) så finns du redan i systemet och är registrerad. Det som rent praktiskt sker när du kommer till en nation är att du säger att det är där du vill bli medlem, och den som tar emot dig väljer (i det här fallet) Hallands nation i en rullgardinsmeny, och klickar på "spara".
Citera
2011-08-17, 23:51
Medlem
DagFires avatar
Någon som sitter på tips om var man ska leta för att hitta lite umgänge där cannabis är accepterat och brukas? Vill helst inte springa runt och fråga folk hit och dit så man får en stämpel på sig redan under nollningen.

Fritt fram att höra av sig om du är sugen på att dela en joppe eller ta en tur till Köpenhamn någon dag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in