2011-08-16, 03:26
Medlem
pernil90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kicks
Jag ska med börja på data nu och tänkte höra om du har någon aning om hur man kan ordna lite billig litteratur? Var ska man vända sig eller har du möjligtvis någon bok kvar?

Undrar också hur många lektioner/föreläsningar man har under nollningen? Blir det tung matte direkt och hur kan man förbereda sig i sådana fall?

Dela med dig av din visdom är du snäll, phadder.

Andrahandsbokhandeln ar antagligen ett hett alternativ, googla och du ska finna.
Citera
2011-08-16, 04:55
Medlem
Mouffettes avatar
Någon som vill uttala sig om rökare vid LTH eller Lund förövrigt?

Jag är nämligen rökare och jag undrar hur vanligt det är med rökare, och hur de betraktas. Är det mer troligt att jag kommer behöva smyga ut själv mellan föreläsningar och röka medan de andra kamraterna står och snackar utanför salarna? Har en polare vid LiU som jag vet har slutat röka på grund av sociala anledningar - röka betraktades som en smutsig och ohygienisk ovana som man fick gå och ödsla sin tid och sina pengar på själv om man ville.

Är det samma sak vid LTH? Jag var på besök för ett halvår sen och såg inte en kotte som rökte på universitetsområdet.

Är inte beroende och kommer kanske ge upp det om ekonomin tar stryk av det, men är en syssla jag finner harmonisk.

Jag pratar alltså om cigaretter.
Citera
2011-08-16, 10:17
Medlem
ginger-arabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narrowduke
Analys i en variabel av Arne Persson och Lars-Christer Böiers med medföljande övningshäfte.

Jag har kikat i den lite och kommer att få det jobbigt i början efter att ha slackat hela gymnasiet och haft två sabbatsår... Hoppas jag får lite tid till nollningen iaf

du har alltså fått en lista på kurslitteratur? var när hur i så fall? eller har du kollat upp det på annat sätt. när jag letade på LTH's hemsida stod det nämligen 1-2 andra böcker som litteratur på den kursen och inte den som du nämnde. pallante köpa extra böcker.
Citera
2011-08-16, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouffette
Någon som vill uttala sig om rökare vid LTH eller Lund förövrigt?

Jag är nämligen rökare och jag undrar hur vanligt det är med rökare, och hur de betraktas. Är det mer troligt att jag kommer behöva smyga ut själv mellan föreläsningar och röka medan de andra kamraterna står och snackar utanför salarna? Har en polare vid LiU som jag vet har slutat röka på grund av sociala anledningar - röka betraktades som en smutsig och ohygienisk ovana som man fick gå och ödsla sin tid och sina pengar på själv om man ville.

Är det samma sak vid LTH? Jag var på besök för ett halvår sen och såg inte en kotte som rökte på universitetsområdet.

Är inte beroende och kommer kanske ge upp det om ekonomin tar stryk av det, men är en syssla jag finner harmonisk.

Jag pratar alltså om cigaretter.

Jag röker själv och i pauserna på föreläsningar så brukar väl iallafall 10% gå ut och röka.
Citera
2011-08-16, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouffette

Om du läser Datateknik kommer min polare att kunna röka med dig

Nämen jag har för mig att rökning inte är tillåtet på universitetsområdet...endast utanför detta så kanske därför du inte såg någon.
Citera
2011-08-16, 12:00
Medlem
Citat:
Jag ska med börja på data nu och tänkte höra om du har någon aning om hur man kan ordna lite billig litteratur? Var ska man vända sig eller har du möjligtvis någon bok kvar?

Undrar också hur många lektioner/föreläsningar man har under nollningen? Blir det tung matte direkt och hur kan man förbereda sig i sådana fall?

Jag har inte bestämt mig för vilka böcker jag ska sälja. Men fråga din phadder på uppropsdagen, de flesta brukar kunna fixa sånt.

Under den första veckan nollningen är det typ inget, terminen drar ju officiellt igång 1 sept. Då är det typ 2 till 3 lektioner/föreläsningar/labbar max per dag under 2-3 veckor, och de ämnar åt att repetera från gymnasiet i princip samt ge grundläggande datorkunskaper.

Matten börjar typ på "det finns ju addition, subtraktion, multiplikation och så, sen så finns det potenser. Potenser är när man skriver något upphöjt till något. Med potenser menas att x^3 = x*x*x"

ja du fattar, grundläggande grejer. Däremot är repetitionen snabb, man kan säga att det är en repetition på Matte C,D,E inklämd på 3 veckor.

Om du vill förbereda dig kan du dra in på matematiskavetenskaper.se och köra lite test.
Citera
2011-08-16, 13:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ginger-arab
du har alltså fått en lista på kurslitteratur? var när hur i så fall? eller har du kollat upp det på annat sätt. när jag letade på LTH's hemsida stod det nämligen 1-2 andra böcker som litteratur på den kursen och inte den som du nämnde. pallante köpa extra böcker.

Jag har inte fått någon lista. Min polare har redan gått 1 år på ind. ek så jag har helt enkelt hans gamla böcker. Så jag vet faktiskt inte vad som gäller. Men det var iaf den som han använde sig av förra året.
Citera
2011-08-16, 14:56
Medlem
Lepiduss avatar
Citat:

Första veckan är det inte så mycket föreläsningar utan mest nollning. Och matten brukar börja med att man går igenom gymnasiematten de första 2-3 veckorna. Högt tempo men inget man inte gjort innan.

Såhär är det iallfall på V.
Citera
2011-08-16, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av five.
Du vill ha en overall.
Varför? Vad kostar dem?
Citera
2011-08-16, 15:21
Medlem
SanPEDROs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cindori
Jag ska vara phadder. Så du kommer vara min nolla. Och det betyder att jag är bättre än dig.

Det är nördar på data. Men många är ändå sociala. En del har seriösa e-peen-problem och tror världen cirkulerar kring vilken ubuntudist som är bäst eller agerar elitist över sina betyg och ser ner på alla som får lägre, men de utgör max 10%.

Jag tror vi är kring 100 (började med 120...) i min årskurs (2010) och vi har väl 6 tjejer tror jag.

Försöker någon jävla nörd köra med mig kommer det bli stryk.
Citera
2011-08-16, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av narrowduke
Hallands som ska ha någon slags sportbar, visar de mycket ishockey och om så är fallet, vilka lag brukar de visa?

Jag undrar också! Vi kan säkert hitta någon sportbar tillsammans, förutsatt att du håller på rätt lag
Citera
2011-08-16, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jamakra
Jag undrar också! Vi kan säkert hitta någon sportbar tillsammans, förutsatt att du håller på rätt lag

Hade varit grymt. Även om vi nyligen va ärkefiender i senaste kvarten..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in