Citat:
Ursprungligen postat av kicks
Jag ska med börja på data nu och tänkte höra om du har någon aning om hur man kan ordna lite billig litteratur? Var ska man vända sig eller har du möjligtvis någon bok kvar?
Undrar också hur många lektioner/föreläsningar man har under nollningen? Blir det tung matte direkt och hur kan man förbereda sig i sådana fall?
Dela med dig av din visdom är du snäll, phadder.
Jag har inte bestämt mig för vilka böcker jag ska sälja. Men fråga din phadder på uppropsdagen, de flesta brukar kunna fixa sånt.
Under den första veckan nollningen är det typ inget, terminen drar ju officiellt igång 1 sept. Då är det typ 2 till 3 lektioner/föreläsningar/labbar max per dag under 2-3 veckor, och de ämnar åt att repetera från gymnasiet i princip samt ge grundläggande datorkunskaper.
Matten börjar typ på "det finns ju addition, subtraktion, multiplikation och så, sen så finns det potenser. Potenser är när man skriver något upphöjt till något. Med potenser menas att x^3 = x*x*x"
ja du fattar, grundläggande grejer. Däremot är repetitionen snabb, man kan säga att det är en repetition på Matte C,D,E inklämd på 3 veckor.
Om du vill förbereda dig kan du dra in på matematiskavetenskaper.se och köra lite test.