2011-08-23, 21:30
Medlem
hejabjorns avatar
Känns ju sådär halvkul att gå runt i Lund nu bland alla som nollas när man själv har nollningen nästa vecka.

Lär ju bli jääävligt tungt att nollningen börjar parallellt med skolan, förstår inte hur man ska orka med att kröka konstant samtidigt som man ska försöka komma in i programmet och allt vad det innebär.

Jaja, jag antar att man får prioritera vilka nollningsaktiviteter man ska gå på. Det löser sig på något sätt
Citera
2011-08-23, 21:41
Medlem
Har två frågor!

1. Vilken utbildning/program har Flintstone-klädsel som nolleklädsel?
2. Vilken utbildning/program har Mexikansk-klädsel som nolleklädsel?
Citera
2011-08-24, 00:49
Medlem
Hugoslinjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pernil90
Planerar du att fysiskt besöka Lund någongång eller enbart ta del av kursen via internet?
Jag kommer att besöka Lund några gånger och dessutom så bor jag nära.
Citera
2011-08-24, 01:14
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejabjorn
Känns ju sådär halvkul att gå runt i Lund nu bland alla som nollas när man själv har nollningen nästa vecka.

Lär ju bli jääävligt tungt att nollningen börjar parallellt med skolan, förstår inte hur man ska orka med att kröka konstant samtidigt som man ska försöka komma in i programmet och allt vad det innebär.

Jaja, jag antar att man får prioritera vilka nollningsaktiviteter man ska gå på. Det löser sig på något sätt
Du måste ju inte kröka kvällen innan tidiga föreläsningar. (Säger killen som hade en stenhård utekväll innan föreläsningen som började 08.00 dagen efter. Majoriteten av åhörarna var fortfarande fulla och salen stank sprit .)

Citat:
Ursprungligen postat av Hugoslinje
Har du nationsleg kommer du in på alla nationer och kan därmed ta del utav det uteliv som erbjuds.
Citera
2011-08-24, 01:35
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Vad finns det för möjligheter att ta del av studentlivet när man går en distanskurs som ujik?

Citat:
Du har alla möjligheter i världen. Är du antagen som student vid LU är du välkommen som medlem i Studentlund, och är du medlem i Studentlund så är du välkommen till alla nationer.
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Du måste ju inte kröka kvällen innan tidiga föreläsningar. (Säger killen som hade en stenhård utekväll innan föreläsningen som började 08.00 dagen efter. Majoriteten av åhörarna var fortfarande fulla och salen stank sprit .)
Äh, sånt får man ta i början. En kul kväll är värd mycket, och ser man bara till att masa sig till föreläsningen så har man vunnit dubbelt anser jag.
Citat:
Har du nationsleg kommer du in på alla nationer och kan därmed ta del utav det uteliv som erbjuds.
Rätt ska vara rätt, och i Lund heter det inte nationsleg, utan studentkort, eller, i folkmun, studentleg. Detta då medlemskapet i nationerna automatiskt innebär medlemskap i en kår också (med undantag från Teknologkåren).

Citera
2011-08-24, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
Har två frågor!

1. Vilken utbildning/program har Flintstone-klädsel som nolleklädsel?
2. Vilken utbildning/program har Mexikansk-klädsel som nolleklädsel?

Båda är blandade ekonomer och systemvetare! SJÄLV ÄR MAN AYIA NAPA!
Du ser oss i rosa tröjor och diverse badkläder!
Citera
2011-08-24, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallemander
Det var iaf smokin hot bitches.
Citera
2011-08-24, 14:28
Medlem
Lepiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo

"You can retake a class but you cant relive a party"
Citera
2011-08-24, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razak
Behöver svar av någon med lite insyn och/eller erfarenhet av juristernas nollning. Antar att det kommer till en del spontana kvällsaktiviteter utöver det som är schemalagt, eller?

Anledningen till att jag frågar lyder som följer:

På lördagen står angivet:

Lördag 27 augusti

12:00 – ca 16.00 Uppdragslekar, Lundagård (..)

Det har blivit dags för det första momentet i tävlingen om att bli Årets SmåJur, nämligen Uppdragslekarna! Tillsammans med era faddrar kommer ni vandra omkring mellan olika stationer och utföra uppdrag – ett ypperligt tillfälle att lära er att hitta i er nya hemstad! Ett antal extrauppdrag, vars utförande kommer att generera kopiösa mängder bonuspoäng, kommer att finnas tillgängliga.

Sedan inget mer. Det är planerat att en person ska komma och besöka mig lördag till söndag, och jag undrar helt enkelt hur lämpligt det är. Kommer jag tvingas tacka nej till någon ytterligare kvällslig/nattlig aktivitet. Vill inte riskera Det Stora Utanförskapet.

Det blir alltid någon form av utgång efter uppdragslekarna.. Du hamnar inte utanför bara för att du bommar en fest eller två, men är det en gammal kompis som vill komma på besök så hade jag skjutit på det och hängt med dina framtida kursare! Ett tips är att ta med alkohol till lekarna, även om du är bakfull
Citera
2011-08-24, 18:57
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallemander

Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
Det var iaf smokin hot bitches.
Det finns två superidioter med på ekonomnollningen, en lång blond, snaggad snubbe som ballade ur på VGs i måndags och så hans tjocka polare. Vet folk vilka detta är? Maken till rikspuckon har jag sällan sett här i Lund.
Citera
2011-08-24, 19:39
Medlem
Någon som vet när vårterminen på lund börjar för ekonomer? Kan inte hitta något exakt datum på deras hemsida.
Citera
2011-08-24, 20:11
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kannan
Det finns två superidioter med på ekonomnollningen, en lång blond, snaggad snubbe som ballade ur på VGs i måndags och så hans tjocka polare. Vet folk vilka detta är? Maken till rikspuckon har jag sällan sett här i Lund.
Vad hände och Vilken klädsel hade de?

Såg inget suspekt när vår grupp var där och röjde
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in