2011-07-26, 18:47
  #1429
Medlem
De är väldigt många som är i samma situationen, det går säkert att lösa med några kursare eller de som nollar er, är du inte allt för skum lär du kunna sova på någons soffa.
Citera
2011-07-27, 16:15
  #1430
Medlem
Systemvetenskap Lund start: HT 11 (Nollning)

tja.

Ska börja Systemvetenskap i Lund denna höst.
Skall försöka planera de sista två veckorna i augusti med semester och liknande.

Har någon koll på hur det är med nollning för det programmet, när den börjar osv?

Har ännu inte fått något brev fast jag har tackat ja men antar att det kmr senare...
Citera
2011-07-27, 16:19
  #1431
Medlem
LillHagelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mytze
tja.

Ska börja Systemvetenskap i Lund denna höst.
Skall försöka planera de sista två veckorna i augusti med semester och liknande.

Har någon koll på hur det är med nollning för det programmet, när den börjar osv?

Har ännu inte fått något brev fast jag har tackat ja men antar att det kmr senare...
Läste någonstans att uppropet är 29/8, men jag kan ha fel. Ska själv också börja läsa det.
Citera
2011-07-27, 16:36
  #1432
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillHagelin
Läste någonstans att uppropet är 29/8, men jag kan ha fel. Ska själv också börja läsa det.

Du har alltså inte heller fått hem något brev än?
Hörde att folk som hade sökt ekonomi och ngt på LTH redan hade fått det..
Citera
2011-07-27, 17:18
  #1433
Medlem
LillHagelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mytze
Du har alltså inte heller fått hem något brev än?
Hörde att folk som hade sökt ekonomi och ngt på LTH redan hade fått det..
Nope, det har jag inte. Någon som vet om det är en genomtänkt/rolig nollning?
Citera
2011-07-27, 17:49
  #1434
Medlem
kiwi22s avatar
Det varierar från utbildning till utbildning när nollningen är. Har ni inte fått någon information behöver ni inte noja, er nollning lär dra igång i samband med uppropet!

Jag tycker ni ska hänga på nollningen, även om själva nollningen råkar vara tråkig (mot förmodan) kommer ni lära känna folk som ni i fortsättningen hänger med. Det är sjukt bra för att komma in lite och börja känna folk.
Citera
2011-07-28, 10:51
  #1435
Medlem
tnx!
Citera
2011-07-30, 00:54
  #1436
Medlem
yourpimpnesss avatar
Systemvetarnollningsfadder speaking.

Breven borde nog komma ut inom en snar framtid har dock ingen koll på det. Men komma skall dem göra! Anmäl er annars genom lundaekonomernas hemsida. Klicka in er på HT 11 nollningen så ser ni all info där. Ha det gött så ses vi i höst!
Citera
2011-07-30, 02:55
  #1437
Medlem
Ska börja läsa ekonomi, vi har fått vårat brev.

Vi nollas tillsammans med er och civ. ekarna. Tror att det var något program till.

Nollningen börjar den 22/8 till den 26/8. Ekonomi har upprop den 29/8, borde väl vara liknande för er.

All info finns på http://www.lundaekonomerna.se/novischanmalan
__________________
Senast redigerad av ironiarn 2011-07-30 kl. 02:56. Anledning: ville visa länk
Citera
2011-08-01, 20:11
  #1438
Medlem
melospooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D1891
Det är klart att det inte är någon katastrof ifall du missar nollningen. Jag hade i allafall en av de bästa veckorna i mitt liv! Sjukt roligt var det med grymma fester och galna upptåg. Dessutom träffade man mycket vänner och hade en liten social krets redan när skolan började. Tilläggas bör att flera av mina närmsta vänner, samt min nuvarande flickvän, träffade jag under nollningsveckan. Dock har jag även några nära vänner som jag träffade efter - så det går också.

Men kan du - var med på nollningen! Det är värt det. Det är oförglömligt och jag vet att Novischeriet jobbat hårt för att den i höst kommer bli sjukt storslagen! Lycka till med studierna i Lund, kanske ses vi där nere :-)

Edit: Utan boende kan du alltid försöka bo på Tåget (vandrarhem) under nollningen. Ta med dig kläder, och ett stycke finkläder. Så klarar du dig under novischtiden! Sedan får flyttlasset gå efter nollningen ;-) Annars får du la satsa på bortamatch en vecka i streck, ingenting är omöjligt under nollningen hehe!

Anmälde mig i fredags! Fick tag på en lägenhet genom en kontakt till en kontakt till en kompis så då var det bara att anmäla sig och vara toppenglad
Citera
2011-08-01, 21:16
  #1439
Medlem
NestTests avatar
Hej!

Ska börja plugga i Lund. Och har fixat boende, det är en andrahands bostadsrätt som ligger lite i utkanten av staden.

4 km från LTH och 4 km till tågstationen. Helt ok enligt mej eftersom jag cykelpendlar till jobbet idag 12 km.

Skulle vilja veta var ungefär i Lund man brukar hålla till och festa? Är det mitt i smeten, eller typ industrilokaler? Jag har ingen aning alls, upplys mej!
Citera
2011-08-01, 21:27
  #1440
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NestTest
Hej!

Ska börja plugga i Lund. Och har fixat boende, det är en andrahands bostadsrätt som ligger lite i utkanten av staden.

4 km från LTH och 4 km till tågstationen. Helt ok enligt mej eftersom jag cykelpendlar till jobbet idag 12 km.

Skulle vilja veta var ungefär i Lund man brukar hålla till och festa? Är det mitt i smeten, eller typ industrilokaler? Jag har ingen aning alls, upplys mej!
De flesta nationer är mitt i smeten men sedan finns det ett par utspridda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in