2009-08-22, 15:02
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawrence
Ursäkta texten blev lite rörig. Du menar att man kan diskutera filosofiskt ifall det är rätt eller fel att döda några kattkräk, jag anser att man kan diskutera ifall det överhuvudtaget är fel att döda kattkräken.
Min point är att du talar lite emot dig själv.
Nej, jag menade:
1. Det är olagligt att mordhota, oavsett om man hotar någon som har plågat och har haft ihjäl katter.
2. Oavsett denna lag, tycker många att Joel förtjänar ett strängare straff än vad som utmäts i Sverige för denna typ av brott.
Citera
2009-08-22, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Jo han var feg väldigt feg, men förstår inte varför de som hotar skall bete sig lika fegt.

Varför inte vara lite rakryggad?

Vill klargöra att jag inte försvarar hans handlingar , jag ställer mig vid hans sida för att det är nu när han är som mest utsatt och ensam han mer än någonsin i livet behöver stöd.

Det kallas medmänsklighet.

Du och jag får starta Flashbacks stödgrupp för Joel Ander!

Tyvärr är det meningslöst att försöka övertyga alla hatiska människor om värdet i att inte hata.
Citera
2009-08-22, 15:15
Medlem
Satan vad trött man blir av att läsa i den här tråden. Inte så mycket av aspirerande seriemördaren, utan mer av fantasifigurerna som kluttrar i den. Ni tänker som människorna i en viss bok av George Orwell.

"Jävla djurplågare! Han ska straffas för detta brott. Han ska torteras och mördas, få sin egen behandling. Det är fel att tortera och mörda"

Förvisso har en del vettiga människor påpekat att ni som äter kött bör tänka till en extra gång innan ni uttalar er, med tanke på hur det går till i ett slakteri.
Förövrigt vill jag tillägga att en död katt betyder ingenting för mig. Det är en lägre stående varelse och kan inte jämföras med att döda en medmänniska. Vi äro rovdjur, så även katter. Därmed inte sagt att det är okej att döda och tortera katter för njutningens skull.

Men bra jobbat att ni bidrog till att få fast honom iaf, lite drygt med en sådan person som går runt och ställer till med sorg och jävulskap i samhället.
Citera
2009-08-22, 15:17
Medlem
Lawrences avatar
Världen är full av en massa skit och här sitter folk och gråter över några katter. Det händer viktigare/värre saker ute i världen som man borde oja sig över men nej här sitter tanterna på flashback och ropar "dööd åt kattmördaren" "klocka i fejset på honom".

Jag antar att ni alla hyperdjurvänner även är veganer och medlemmar i alla satans WWF, greenpeace och vad det finns.
Citera
2009-08-22, 15:25
Medlem
Aodams avatar
Citat:
Världen är full av en massa skit och här sitter folk och gråter över några katter. Det händer viktigare/värre saker ute i världen som man borde oja sig över men nej här sitter tanterna på flashback och ropar "dööd åt kattmördaren" "klocka i fejset på honom".

Jag antar att ni alla hyperdjurvänner även är veganer och medlemmar i alla satans WWF, greenpeace och vad det finns.

Nu är det dock lite skillnad på att tortera katter för skojs skull och att äta kött.
Citera
2009-08-22, 15:30
Medlem
lompan_s avatar
Citat:

Pojkfan stod ju med dörren på glänt till att börja dra ut och mörda människor.
Citera
2009-08-22, 15:38
Medlem
kaiross avatar
Något gott har ändå kommit ut av det för gossen.

En sökning på killen ifråga på imdb:
Up 789% in popularity this week.
Citera
2009-08-22, 16:03
Medlem
epost72s avatar
Den rent juridiska aspekten

Frågan är hur det är med bevisen egentligen?
Finns det fingeravtryck på breven? (han kunde ju ha skickat breven utan att ha begått handlingarna som står beskrivna i breven)

Joels erkännande förvånar en aning, en bra advokat hade eventuellt kunnat få honom friad, dock skulle fingeravtryck och IP-nummer kunna användas i viss mån som bevis, även avsaknad av alibi.

Erkännandet kan nog bero på bristande psyke samt rädsla för allmänheten, det hotades friskt i tråden och Joel var online till 22:00 den 16 augusti.

Alltså jag betvivlar inte Joels skuld längre, och sannolikt har han begått mycket mer brott än han erkänt, där får man hoppas att DNA kommer till användning.

Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Grejen med att inlägget gjordes för ett år sedan var det som fick mig att vara tveksam, och någonstans trodde jag på meddelandet som Joel skickade från Facebook till mig och andra där han bedyrade sin oskuld.

Jag är oskyldig notera klockslagen

Lite långsökt kanske men min tanke var att Joel utsatts för en komplott, någon som ville Joel illa kanske medvetet länkade till IQ test körde lite copy paste från inlägg som Joel gjort på andra ställen osv.

När sedan oskyldighetsförklaringen kom från Joels Facebookkonto skulle det varit ett perfekt tillfälle att köra copy paste på "oskyldighetsförklaringen" med nicket på Flashback för att knyta nicket till Joel.

Här sitter jag nu med lång näsa

Vad brevet beträffar betvivlar jag det exakta tillvägagångssättet just med tanke på avståndet i tid.

Så alla brev med postdatum är intressanta fakta.
Senast redigerad av epost72 2009-08-22 kl. 16:08.
Citera
2009-08-22, 16:10
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kairos
Något gott har ändå kommit ut av det för gossen.

En sökning på killen ifråga på imdb:
Up 789% in popularity this week.

Japp, han har tagit det första steget mot "ära" och berömmelse. Trots hans 118+ i iq gick det inte att lura Flashback hur länge som helst
Citera
2009-08-22, 16:17
Bannlyst
såg en bild i gt på han idag när han gick från rättegång till bilen med poliser på var sin sida, de som slog mig var att han inte alls såg så kort ut, heller inte speciellt spinkig som bilderna någonstans visslar om, det hela var tvärtom, kanske hade han en väst under skjortan
Citera
2009-08-22, 16:22
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Frågan är hur det är med bevisen egentligen?
Finns det fingeravtryck på breven? (han kunde ju ha skickat breven utan att ha begått handlingarna som står beskrivna i breven)

Joels erkännande förvånar en aning, en bra advokat hade eventuellt kunnat få honom friad, dock skulle fingeravtryck och IP-nummer kunna användas i viss mån som bevis, även avsaknad av alibi.

Erkännandet kan nog bero på bristande psyke samt rädsla för allmänheten, det hotades friskt i tråden och Joel var online till 22:00 den 16 augusti.

Alltså jag betvivlar inte Joels skuld längre, och sannolikt har han begått mycket mer brott än han erkänt, där får man hoppas att DNA kommer till användning.

Jag frågar mig också om hans beskrivningar i forum och i brev är autentiska eller speglar de mer hans fantasi om hur det kunde ha gått till. Dödade han djuren för att efteråt förorsaka kropparna mer skada så kanske ägarna kan finna lite tröst i det.
Djuren får de aldrig tillbaka men beskrivningarna om tortyr måste plåga dem mest.

Vad gäller bevis så räcker det inte med att han lämnat fingeravtryck eller skrivit brev. Man måste bevisa att han faktiskt utfört dåden. Svår bevisning utan ett erkännande i botten.

OT: Angående hot på nätet
Saxat från Expressen:

"Keeley ska mörda den häxan" - så skrev en 18-årig brittisk tjej på sin statusrad på Facebook.
Nu blir hon den första i Storbritannien som döms för mobbning på ett socialt nätforum.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1679846/18-arig-kvinna-domd-for-dodshot-pa-facebook
Citera
2009-08-22, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tompers
Japp, han har tagit det första steget mot "ära" och berömmelse. Trots hans 118+ i iq gick det inte att lura Flashback hur länge som helst

Det där med hans iq tror jag inte ett dyft på. Hur begåvad är en person som korslänkar med sina olika nick på ett sånt sätt att det till sist går att identifiera hans irl-person?

Jag tror att det är som asdfasdf skrev: han har suttit och gjort några nätbaserade ovederhäftiga tester. Sedan har hans narcissistiska personlighet gjort att han verkligen tror att han är mycket intelligentare än andra. För övrigt är väl 118 inte särskilt mycket att skryta med...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in