2009-08-29, 21:10
Medlem
nattsmurfens avatar
Som Dr Myller och flera tidigare skrivit, han som säger sig vara "djurplågaren" här på FB är ju bara en "Wannabe" Jag är född och uppvuxen i Lerum och känner till både han som gjort det här och hans familj.

Det räcker med att jag säger att J är såpass mycket efter en normalsvensson som man kan bli. När vi träffades på samma kalas/fest för bara 2 år sedan hade han aldrig suttit framför en dator. Men det är en annan historia....
Citera
2009-08-29, 21:12
Medlem
nattsmurfens avatar
Så att han har suttit här på FB och skrivit massa inlägg verkar ju helt overkligt. Som sagt han vet ju knappt hur en dator ser ut, och han kan ju knappast stava så bra som "djurplågaren" gör...
Citera
2009-08-29, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nattsmurfen
Så att han har suttit här på FB och skrivit massa inlägg verkar ju helt overkligt. Som sagt han vet ju knappt hur en dator ser ut, och han kan ju knappast stava så bra som "djurplågaren" gör...
Jag finner det troligt att en person som har MVG nästan alla ämnen på gymnasiet kan stava ordentligt. Samt vet hur en dator fungerar.
Citera
2009-08-29, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartåliden
GP har pratat med kattplågarens föräldrar:

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=765&a=514083

De säger att han blev hemskickad från psyket, för att han slog sönder stället.
Det om något borde väl vara ett skäl att behålla honom där.
Jag läste detta i papperstidningen idag. Men jag kan aldrig tänka mig att det endast handlar om ADHD eller Asperbergs. Det bara måste finnas någon riktigt ordentlig psykisk störning där nånstans. Eller jag hoppas det i alla fall, för man kan/vill ju inte tro att någon kan göra så här annars.
Citera
2009-08-29, 21:50
Medlem
Neromechas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartåliden
GP har pratat med kattplågarens föräldrar:

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=765&a=514083

De säger att han blev hemskickad från psyket, för att han slog sönder stället.
Det om något borde väl vara ett skäl att behålla honom där.

Jag tycker nästan synd om pojken. Minns ett avsnitt av CSI (eller nån annan polisserie) där det var en pojke som hade en kuslig fysisk likhet med Joel. Han hade fantasier om att skada och våldta vackra kvinnor, så han ville lämna in sig själv.
Citera
2009-08-29, 22:00
Medlem
Neromechas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aslana
Jag läste detta i papperstidningen idag. Men jag kan aldrig tänka mig att det endast handlar om ADHD eller Asperbergs. Det bara måste finnas någon riktigt ordentlig psykisk störning där nånstans. Eller jag hoppas det i alla fall, för man kan/vill ju inte tro att någon kan göra så här annars.

Lyckopiller kan orsaka sådana obalanser att de tillsammans med en känsla av utanförskap kan generera väldigt explosiva individer.
Citera
2009-08-29, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aslana

man blir inte mördare, djurplågare o.s.v. av att ha adhd och aspbergers
Störningar dock..
Citera
2009-08-29, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan23
man blir inte mördare, djurplågare o.s.v. av att ha adhd och aspbergers
Störningar dock..
Ja, det var ju det jag sa.
Citera
2009-08-29, 23:31
Medlem
Duct-tapes avatar
Allt detta internetkrigande. Jag skall göra si, jag skall göra så med Joel när jag set han. Fyfan det är så jävla patetiskt. Visst han förtjänar skit. Men de flesta är bara stora i orden bakom en datorskärm och kommer inte göra nått åt han.

Dessutom kommer han inte vara fri inom de närmsta åren.
Citera
2009-08-30, 12:06
Medlem
Benzonas avatar
Är det någon som känner till om djurplågaren är släkt med Alfred A*der? Finns 414 träffar med det efternamnet på ratsit.

Citat:
"A*ders afrättning" (Aftonbladet 23 november 1910)

Exekutionen försiggick i morse på Långholmen

Giljotinen för första gång i verksamhet

Ingen bekännelse!

Den för det ruskiga rånmordet i Gerellska växelkontoret häktade och dödsdömde Alfred Andersson A*der har idag sonat sitt brott med döden. Afrättningen försigick i morse strax efter kl. 8 på den halvcirkelformiga fängelsegården på Långholmen i närvaro af de officiellt utsedda representanterna..
Senast redigerad av Benzona 2009-08-30 kl. 12:10.
Citera
2009-08-30, 12:43
Medlem
Neromechas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benzona
Är det någon som känner till om djurplågaren är släkt med Alfred A*der? Finns 414 träffar med det efternamnet på ratsit.

Vad är intressant med det? En av mina förfäder var Per-Olof Älg.
Citera
2009-08-30, 12:46
Medlem
Benzonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neromecha
Vad är intressant med det? En av mina förfäder var Per-Olof Älg.
Det är väl intressant att veta om mördandet ligger i släkten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in