2009-08-22, 16:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Apologeten
Det där med hans iq tror jag inte ett dyft på. Hur begåvad är en person som korslänkar med sina olika nick på ett sånt sätt att det till sist går att identifiera hans irl-person?

Jag tror att det är som asdfasdf skrev: han har suttit och gjort några nätbaserade ovederhäftiga tester. Sedan har hans narcissistiska personlighet gjort att han verkligen tror att han är mycket intelligentare än andra. För övrigt är väl 118 inte särskilt mycket att skryta med...
Men han har väl sagt att han hade uppemot 135 i IQ, alla gör fel även om man är geni.
Citera
2009-08-22, 16:41
Medlem
Teodoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteveUrkel
såg en bild i gt på han idag när han gick från rättegång till bilen med poliser på var sin sida, de som slog mig var att han inte alls såg så kort ut, heller inte speciellt spinkig som bilderna någonstans visslar om, det hela var tvärtom, kanske hade han en väst under skjortan

Han hade rätt påsiga kläder, så spinkigheten gick det väl inte att säga så mycket om. Enligt imdb (d.v.s. enligt Joel själv) är han 1.71.
Att han är kort stöds väl också av faktumet att han kände sig manad att gå in på wikipedia och ändra Tom Cruises längd från 1,72 till 1,70.
Citera
2009-08-22, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teodora
Han hade rätt påsiga kläder, så spinkigheten gick det väl inte att säga så mycket om. Enligt imdb (d.v.s. enligt Joel själv) är han 1.71.
Att han är kort stöds väl också av faktumet att han kände sig manad att gå in på wikipedia och ändra Tom Cruises längd från 1,72 till 1,70.

Haha! Är det sant? Iofs, har ju sett vad han skriver om sig själv på imdb.com..

Citat:
Ursprungligen postat av umfufu
Det kan bara inte vara sant. Det måste väl vara judemedia och snutarna som satt dit en svennebanan som Joel, när vi allav et att Achmed Mahmood och Dragan Jovanovic ligger bakom allt. Sionisterna har kokat ihopa allt säkert hur de ska lägga skulden på svenskarna

Måste vi blanda in blattar och judar i den har tråden också? Finns tillräckligt med idioter som häckar här redan..
Senast redigerad av Abutor 2009-08-22 kl. 16:47.
Citera
2009-08-22, 16:52
Medlem
epost72s avatar
Bevis

Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Jag frågar mig också om hans beskrivningar i forum och i brev är autentiska eller speglar de mer hans fantasi om hur det kunde ha gått till. Dödade han djuren för att efteråt förorsaka kropparna mer skada så kanske ägarna kan finna lite tröst i det.
Djuren får de aldrig tillbaka men beskrivningarna om tortyr måste plåga dem mest.

Vad gäller bevis så räcker det inte med att han lämnat fingeravtryck eller skrivit brev. Man måste bevisa att han faktiskt utfört dåden. Svår bevisning utan ett erkännande i botten.

Tack för att någon mer äntligen bryr sig om bevisningen i detta fall.

Tråden skulle egentligen delas upp i många aspekter.
Förstå /hata Joel
Juridiska aspekter
outningen rätt eller fel?
Joels agerande i en psykisk vinkel
osv

personligen vågar jag inte starta någon ny tråd om Lerumfallet just nu men jag tänker försöka hålla mig till de juridiska aspekten tillsvidare, mina frågeställningar går att finna genom att klicka på mitt nick och visa alla inlägg i detta ämne.länk

jag vill inte att Joel ska få uppmärksamhet på fel sätt.
Citera
2009-08-22, 17:01
Bannlyst
Vad som är rätt för dig är fel för en annan. Jag håller dock med om bevisningen. Krävs litet mer än spår på internet för att jag skulle kunna känna mig säker på vem den skyldiga är. Det är bara att hoppas att de som är mer våldsbenägna, tycker samma i denna fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av SonnyBonds

Jag avstår gärna alla former av pengar! Det enda jag vill nu är att Joel inte lämnas i sticket av samhället och medmänniskor! Vi borde starta en stödgrupp som kan hjälpa honom till ett mer normalt liv eller iaf ett liv där han inte känner sig utstött av samhället! Allt annat vore att skjuta oss själva.
Ni kan inte gömma Joel för evigt.

"normalt liv" - du drömmer, kommer aldrig att hända. Enda anledningarna med en "inslussning" som jag kan se, är att få fram mer konkreta bevis.
Låter han gärna känna sig normal ett tag, så att han vet hur det är innan "utslussningen".
Senast redigerad av RockUlla 2009-08-22 kl. 17:11.
Citera
2009-08-22, 17:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lompan_
Pojkfan stod ju med dörren på glänt till att börja dra ut och mörda människor.
Mmm nästa steg blir väl att ta efter dagismördaren i Belgien och hugga ihjäl oskyldiga små bebisar om han tillåts komma ut i samhället igen. Lås in monstret på livstid och hoppas att han blir oskadliggjord därinne innan han hinner begå fler och värre sadistiska brott.
Citera
2009-08-22, 17:36
Bannlyst
Vad var Joels alias på FB då? Läst på politiskt inkorrekt att han varit verksam här på forumet kring ämnet djurplågeri?
Citera
2009-08-22, 17:47
Medlem
Plastpåses avatar
Citat:
Vad var Joels alias på FB då? Läst på politiskt inkorrekt att han varit verksam här på forumet kring ämnet djurplågeri?

Förstår fan inte hur man kan missa det, men Bernardo123.
Citera
Medlem
betongkepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imponerad
En psykopatisk pojke med asperbergs syndrom som utvecklar perversa fantasier utan att samhället lägger märke till det och hinner agera. Det är nog anledningen att den här personen blev som han blev. Enligt honom själv så är det omgivningen som format honom på det här sättet, att han varit sympatisk, kärleksfull osv med inte fått någonting tillbaka. Troligen en sexuell frustration då en person som denne inte förstår det sociala samspelet och säkerligen är oskuld eller ytterst oerfaren med kvinnor och utvecklar en syn på kvinnor som står utanför samhällets normer och där han vill ta ut en hämnd på de för han misslyckats sexuellt. Den här formen tar sin början vid att mörda djur på ett sadistiskt sätt. Hade inte Flashback stoppat honom hade detta kunnat utvecklas till någonting mycket värre med kvinnomord istället för katter.
Det är min teori.

Något som oroar mig är hotbilden mot hans familj, som är oskyldig. Finns det en sådan i Lerum i dag? Viktigt att påminna att det är pojken som genomfört djurplågeriet, inte föräldrarna eller hans släkt.

Risken finns ju att folk kommer ta lagen i egna händer om inte straffet blir nog
Citera
Bannlyst
Citat:

En gammal post av Bernardo123 :
https://www.flashback.org/showpost.php?p=12518618&postcount=105
Citera
2009-08-22, 17:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Plastpåse
Förstår fan inte hur man kan missa det, men Bernardo123.

Hur har ni på FB lyckats lista ut detta?
Citera
2009-08-22, 17:52
Bannlyst
Citat:
Hur har ni på FB lyckats lista ut detta?

Bla annat att han i en tråd från bernardo123 länkade till sitt eget youtube konto (2 ggr) plus en massa annat, bla att han använder samma nick G******* på flera forum etc på nätet.
Även att han skrev om ett kattmord han begått på flashback, nästintill identiskt med de brev han lämnade efter sig..
finns många kopplingar men det är de främsta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in