2009-08-20, 21:35
Bannlyst
tyckte dem skrev rätt lika, även om det inte är exakt samma kan det ju vara för att förvilla. Det typiska scenarioskrivandet återkommer iaf som är typiskt för vår GM
Citera
2009-08-20, 21:35
Medlem
cheeffs avatar
Ja han verkar inte riktigt vara en normal människa den där, fast iofs det verkar ju en del här inne inte heller vara. "Jaga" honom när han kommer ut... jo det gör ju dom som tycker det till mycket bättre människor. Vet att folk ser sina djur som familjemedlemmar men inte ens i trådar om mord på människor så är det lika hetsigt som här... märkligt.

Vet att han erkänt 20(?) kattslakter och var väl någon hund med + lekplatsen. Kommer han åka dit på allt eller bara dom man hört talas om i media? Det var väl inte lika många va?
Citera
2009-08-20, 21:37
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
OK, jag tar tillbaka mina spekulationer och tackar för informationen och "påtryckandet"...
Måste påpeka att det endast är mina spekulationer!
Citera
2009-08-20, 21:41
Bannlyst
Jag undrar fortfarande om polisen gjort husrannsakan hos honom, av de anledningar som jag drog upp i det tidigare inlägget, barnporr etc etc:

https://www.flashback.org/showpost.php?p=18289815&postcount=1029
Citera
2009-08-20, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Det har jag missat.
Länk?
http://www.lerumstidning.com/visa_mernyheter.asp?id=10691
Citat:
Fallen är en fortsättning från i maj i år, då ytterligare två katter hittades dödade. Katten på polishuset åtföljdes av ett brev, som hittades under en sten. Det innehöll detaljerade beskrivningar av flera fall av djurplågeri. Polisen har kunnat bekräfta de flesta av uppgifterna.

Nu står det inte hur många han hade skrivit om i brevet just här, men det var en snabb googling. Står säkert mer om det på andra ställen.
Citera
2009-08-20, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Apologeten
Jag undrar fortfarande om polisen gjort husrannsakan hos honom, av de anledningar som jag drog upp i det tidigare inlägget, barnporr etc etc:

https://www.flashback.org/showpost.php?p=18289815&postcount=1029

de vore konstigt om det inte redan gjorts med tanke på att datorn han nog ofta satt framför
Citera
2009-08-20, 21:45
Medlem
Om man omformaterar datorn, försvinner allt man hade lagrat för evigt, eller går det ändå att ta fram med lite tekniska kunskaper? Eller måste man skriva över allt på hårddisken med ny information?
Citera
2009-08-20, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aslana
Om man omformaterar datorn, försvinner allt man hade lagrat för evigt, eller går det ändå att ta fram med lite tekniska kunskaper? Eller måste man skriva över allt på hårddisken med ny information?
sånt där går jämt att ta fram (generellt) men det vore nåt om han fysiskt sätt hade förstört hårddisken eller minneskort då är det goodbye
Citera
2009-08-20, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aslana

Formatering hjälper inte. Det skall skrivas över och helst ett par gånger.
Citera
2009-08-20, 21:49
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonnyBonds
#### påstod sig vara 19 år, år 2007, alltså bara ett år äldre än våran man här var då.

Är det inte samma person så finns det en lika galen, om inte galnare, dåre där ute i friheten.
Som i något om sina inlägg refererar till en snubbe som kallas "buss-jonas" som ska bo i närheten av ####. "Buss-Jonas" bor i Haninge, så #### verkar i min mening inte vara samma person som djurplågaren i Lerum. Men för den som är sugen (eller har kontakter i Haninge) går det att klura på vem den dåren är...
Citera
2009-08-20, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SteveUrkel
de vore konstigt om det inte redan gjorts med tanke på att datorn han nog ofta satt framför

Jamen, har du sett något om en husrannsakan? Jag har i alla fall inte sett ett skit.

Det vore ju tjänstefel att inte göra husrannsakan hos honom. Hans dator lär ha potential att gå till historien om polisen tittar i den. Jag har en stark känsla av att det kan ge ytterligare ett antal åtalspunkter.

Nu är jag inte övertygad om att man har rätt att göra husrannsaken pga misstanke om djurplågeri. Men med tanke på den anlagda branden, så borde det ju där finnas grund för husrannsakan.
Citera
2009-08-20, 21:51
Medlem
Årsta

Kan det vara han som ligger bakom brotten med dom plågade och dödade katterna i Årsta i Stockholm? Det finns några med hans efternamn som bor där och det är ju inte ett så vanligt namn. Tänkte att han varit och hälsat på och sen plågat dom katterna också. Ledsen om det här har tagits upp förut.

http://wwwc.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,70869150_852__,00.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in