2009-08-22, 09:22
Medlem
missmarmelad6s avatar
Bäst i Sverige

Citat:
Ursprungligen postat av sawek
Orkar inte kolla igenom alla sidor vet vi vem denna skådis är...??

http://sv.wikipedia.org/wiki/Joel_Ander
Citera
2009-08-22, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aslana
Japp, man kan obducera katter, hundar och lite alla möjliga djur (dock är det väl inte så många som gör det, kanske mest uppfödare som vill undvika genetiska sjukdomar). Men dessa fall var ju lite mer speciella också.
Jag vet inte mer än Mjau fick lida, jag läste det i någon artikel och de gick inte in närmare på det. Jag vet inte om man egentligen ens vill veta. Om bara jag mår dåligt av att tänka på de stackars djuren så kan jag knappast föreställa mig hur det måste vara för ägarna. Nu är katten dock död och känner inte längre någon smärta, hur mycket smärta den än åsamkades i livet.

Jag avslöjade dig med en lögn, någons kusins kompis hade läst i en artikel att katten lidit, vilket trams och försök till att göra händelsen värre än vad den är.

Man får inte glömma att människor lagligen dödar djur för att äta sig mätta, steget som den unge mannen tagit är dock synnerligen dumt.
Citera
2009-08-22, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Jag avslöjade dig med en lögn, någons kusins kompis hade läst i en artikel att katten lidit, vilket trams och försök till att göra händelsen värre än vad den är.

Man får inte glömma att människor lagligen dödar djur för att äta sig mätta, steget som den unge mannen tagit är dock synnerligen dumt.
Jaja tro att det är en lögn, det är upp till dig.
Jag äter också djur, men de köper jag av lokaler bönder och som jag vet inte plågades innan och när de dog. Det är stor skillnad på att plåga ihjäl ett djur för skojs skull och döda ett djur för att äta det.
Citera
2009-08-22, 09:30
Medlem
Citat:
Jag äter också djur, men de köper jag av lokaler bönder och som jag vet inte plågades innan och när de dog. Det är stor skillnad på att plåga ihjäl ett djur för skojs skull och döda ett djur för att äta det.

Bland dina lokala bönder kan det finnas någon som gillar att tortera djur innan slakten.

Är man djurvän bör man enligt mig inte äta djur.

Lerum är en stad som alla andra , lika mycket puckon och smarton som övriga städer
Citera
2009-08-22, 09:32
Medlem
Imzadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djefvelberg
Och det skulle du sköta om eller? Jävla fjant.

Killen är störd, han har insett det själv och angav sig själv för att han inte skulle fortsätta.
Det ska han åtminstone ha lite cred för.
Vi ska vara glada för att han inte kom längre än han gjorde.

Han angav sig själv för att han visste att han hade inget val. Tror knappast han ångrar sig. Ångrar han något är det hur dum han var så folk kunde fatta vem han var.
Citera
2009-08-22, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imzadi
Han angav sig själv för att han visste att han hade inget val. Tror knappast han ångrar sig. Ångrar han något är det hur dum han var så folk kunde fatta vem han var.

Jag tror att han vet med sig att han ej är frisk, Jag tycker inte man skall säga ett enda ont ord om killen för han är sjuk och det är synd om honom.
Citera
2009-08-22, 09:37
Medlem
Beatass avatar
Man vill försöka förstå

Vad är det med i bagaget som ligger bakom dessa handlingar?

Tycker inte det framkommit riktigt om han levde i ett totalt utanförskap eller inte. Bland det värsta man kan utsätta en person för är att ingen ser honom.

Med Autistiska drag/ drag av asbergers är det lätt att "fastna" i ett beteende där personen får den uppmärksamhet han i så fall saknat.

Det där med hur han plågat ihjäl djuren kan också vara en efterkonstruktion för att förstärka effekten av gärningen kanske. (som någon varit inne på tidigare) Språket verkar han ha i a f.

Man kan inte låta bli att oroas av att all uppståndelse nu kan trigga någon annan att gå över gränsen.

Så hur har VI behandlat GM för att få honom att begå dessa upprörande brott. Hur behandlar VI människor som går utanför mönstret, som kanske pratar lite för högt, inte har det sociala samspel vi andra tar för givet, handskas vårdslöst med sanningen och liknande?

Vilka "monster" skapar vi bara genom vårt dagliga sätt att vara?
Senast redigerad av Beatas 2009-08-22 kl. 09:49.
Citera
2009-08-22, 09:37
Bannlyst
Citat:

Klart djuren led vad är du vill förringa egentligen mullenö?
Sen att jämföra slakt som säkerligen innehåller visst lidande med en person som med utstuderad sadism stjäl folks husdjur och sen brutalt massakerar dem för njutings- och nöjesskull är en befängd diskussion som inte hör till tråden.
Citera
2009-08-22, 09:48
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Jag tror att han vet med sig att han ej är frisk, Jag tycker inte man skall säga ett enda ont ord om killen för han är sjuk och det är synd om honom.
ja det är synd om honom att han drabbats av en störning och han bör få den hjälp han behöver. Men det tar inte bort grymheten i de handlingar han utfört. Kom inte och jämför äta djur med att gilla att plåga dom. Kanske det är Joels sätt att ropa på hjälp, bra isåfall.

Men det finns inget försvar till att plåga levande varelser, han ska helt enkelt inte gå fri på gatan.
Citera
2009-08-22, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
ja det är synd om honom att han drabbats av en störning och han bör få den hjälp han behöver. Men det tar inte bort grymheten i de handlingar han utfört. Kom inte och jämför äta djur med att gilla att plåga dom. Kanske det är Joels sätt att ropa på hjälp, bra isåfall.

Men det finns inget försvar till att plåga levande varelser, han ska helt enkelt inte gå fri på gatan.

Klart att det är skillnad på att äta djur och att plåga djur.

Handen på hjärtat hur många här slaktar sin egen mat?

Hur många här har besökt ett slakteri och sett hur dom avlivar djur som skall bli mat, det är inte vackert eller värdigt kan jag säga.
Citera
2009-08-22, 09:55
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djefvelberg
Och det skulle du sköta om eller? Jävla fjant.

Killen är störd, han har insett det själv och angav sig själv för att han inte skulle fortsätta.
Det ska han åtminstone ha lite cred för.
Vi ska vara glada för att han inte kom längre än han gjorde.

Jag tror knappast att han angav sig själv för att han var rädd var mördandet skulle sluta. Jag tror snarare att han var rädd för vad vissa användare på Flashback skulle göra med honom om de fick tag på honom innan polisen. Idioten ska fan inte ha någon cred alls
Citera
2009-08-22, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tompers
Jag tror knappast att han angav sig själv för att han var rädd var mördandet skulle sluta. Jag tror snarare att han var rädd för vad vissa användare på Flashback skulle göra med honom om de fick tag på honom innan polisen. Idioten ska fan inte ha någon cred alls

Precis. Han har spelat ubermacho och hotat folk i flera trådar. Han var helt klart rädd för att någon skulle få tag i honom när hans namn var fastslaget. Det har ingenting med att han frivilligt söker hjälp att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in