2009-08-17, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceCat
Har försökt att följa tråden/trådarna - det har ju varit en lite krokig resa, så att säga, men åtminstone jag har ett heltidsjobb att försöka sköta mellan ikapp-läsningarna...

En fråga bara:
Ett av breven, som (eventuellt) gärningsmannen skickat till någon av brottsoffren har tydligen varit ute här på FB.
Varför är det inte det nu?
Vad är skälet till censur av det?

Det var iofs 2 frågor, men ändå...

Jag kan posta det bara jag får klartecken av någon mod om det är tillåtet

Det rör sig alltså om ett brev som blev skickat till en av kattägarna efter att - dödat katten
Citera
2009-08-17, 18:50
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Har försökt att följa tråden/trådarna - det har ju varit en lite krokig resa, så att säga, men åtminstone jag har ett heltidsjobb att försöka sköta mellan ikapp-läsningarna...

En fråga bara:
Ett av breven, som (eventuellt) gärningsmannen skickat till någon av brottsoffren har tydligen varit ute här på FB.

Skälet är att det dels betraktas som utredningsmaterial, samt att det postades i ett inlägg där det knöts samman med ett inlägg på FB från den omtalade användaren.

Så fram tills dess att GM har åkt fast så är det kanske inte så bra att posta sådant material - även om det förvisso var väldigt intressant (om än vidrig) läsning.

Citat:
Ursprungligen postat av Censurerad

Det rör sig alltså om ett brev som blev skickat till en av kattägarna efter att - dödat katten

Du kan ju alltid höra efter med moderatorerna om det är OK.
Citera
2009-08-17, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Tja... killen har ju erkänt att han skrivet den där posten här på FB iaf.

Har du läst båda och kan jämföra?

Ja jag har läst båda. Och likheten är slående.
Citera
2009-08-17, 18:51
Medlem
nittonhundratals avatar
Citat:

Jag hade inte postat det. Det är bevis i en utredning. Oavsett vad moderatorerna tycker, så vet vi inte hur polisens arbete påverkas. Räcker nog med att vi som arbetat på det här vet för tillfället.
Citera
2009-08-17, 18:53
Medlem
SpaceCats avatar
Citat:

Ja, det är ju en ganska central del i hela resonemanget, som jag förstår det.
Citera
2009-08-17, 18:56
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:

En fråga bara:

Du får fråga nån mod om varför det riktiga brevet censurerades. Kanske för att det i samma post kopplades samman med nån användare på FB...
Citera
2009-08-17, 18:57
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nittonhundratal
Jag hade inte postat det. Det är bevis i en utredning. Oavsett vad moderatorerna tycker, så vet vi inte hur polisens arbete påverkas. Räcker nog med att vi som arbetat på det här vet för tillfället.

Skit i det. Poliserna hade inte haft nån utredning om det inte var för vissa personer på FB.
Citera
2009-08-17, 18:58
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Du får fråga nån mod om varför det riktiga brevet censurerades. Kanske för att det i samma post kopplades samman med nån användare på FB...

Det censurerades bort självmant av användaren som postade länken, för att förhindra låsning av tråden.
Citera
2009-08-17, 19:00
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Skälet är att det dels betraktas som utredningsmaterial, samt att det postades i ett inlägg där det knöts samman med ett inlägg på FB från den omtalade användaren.

Så fram tills dess att GM har åkt fast så är det kanske inte så bra att posta sådant material - även om det förvisso var väldigt intressant (om än vidrig) läsning.

Du kan ju alltid höra efter med moderatorerna om det är OK.

Samtidigt... om sånt inte postades här hur skulle poliserna få kännedom om kopplingen då?
Citera
2009-08-17, 19:03
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Samtidigt... om sånt inte postades här hur skulle poliserna få kännedom om kopplingen då?

Nu är det ju så att polisen redan kände till breven och hade fått kopior på dem långt innan brevet postades i denna tråden.

Men grejen är som sagt den att brevet kopplades samman med en användare här på FB - vilket gjorde just det inlägget till ett solklart 1.06 regelbrott.

Att det finns användare som är snabba nog att snappa upp materialet och tipsa polisen är ju dock jättebra.
Senast redigerad av [Strange Days] 2009-08-17 kl. 19:06.
Citera
2009-08-17, 19:04
Medlem
H.E.L.s avatar
Så länge inte det kopplas samman med någon så kan brevet postas.
/mod
Citera
2009-08-17, 19:05
Medlem
nittonhundratals avatar
Här är brevet:
http://img35.imageshack.us/img35/2667/jagstyckadeerankatt.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto