2009-08-20, 18:31
Medlem
Exabytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrRobot
För att det kan vara intressant att se eller läsa om han kanske "erkänner" något mer.

Men om tråden låses pga det så är det väl inte dags att göra det ännu. Men det är intressant.

Jag tror fortfarande att J.A postade bilder (sina troféer som han själv uttryckte det) på något forum. Jag är inte så insatt i vilka MGB-forum som är populära men i och med att J.A's fritidsintresse var seriemördare och att flå folks husdjur levande så skulle jag inte bli förvånad om han var en aktiv medlem på något av dessa forum.
Citera
2009-08-20, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apologeten
Jag skulle vilja veta om polisen har gjort eller tänker göra husrannsakan hos JA. Med tanke på vad han har skrivit här på FB och andra fora är det ju inte alls otänkbart att hans dator är rena guldgruvan vad gäller barnporr, våldsporr och annan skit. Det är väl snarare sannolikt att datorn kommer att vara som ett gottebord för utredarna.

Nån som vet hur det ligger med en husrannsakan. Har det gjorts eller tänker man göra det?

Det vågar jag sätta huvudet i pant på att de redan har gjort. Har säkert gått igenom hela huset....
Mobiltelefon och dator är för övrigt det första polisen klipper...
En guldgruva......
Citera
2009-08-20, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Censurerad
Vafan ska han då göra när han släpps? Ska han bo ute bland katterna?

Citat:
Ursprungligen postat av yodas_unite
om mamman och pappan har vänt sin son ryggen - så ALL credit till dem!! deras somn är ett missfoster - en avart! Undrar om de vet om och har läst alla vidriga inlägg han har skrivit på FB under "bernanrdo123" och "-hund-"?

Skandal av föräldrarna att inte ta ansvar för det monster som de uppfostrat! De är deras jävla ansvar att se till att deras son sköter sig, oavsett hur gammel han är! Så att de nu vänder honom ryggen är total skandal och omdömeslöst!
Senast redigerad av SonnyBonds 2009-08-20 kl. 18:43.
Citera
2009-08-20, 18:43
Bannlyst
Jag tycker inte det är bra att föräldrarna tar avstånd från sin son.
Han kommer ju komma ut om nåt år lr så, och utan sin familjs stöd är väl risken större att han spårar ut totalt.
Han är ju faktiskt psykiskt sjuk och behöver vård,inte undra på att han blev så störd med såna känslokalla föräldrar!
Citera
2009-08-20, 18:46
Medlem
Exabytes avatar
Jag verkar ha missat något. Hur vet ni att dom har vänt sin son ryggen?
Citera
2009-08-20, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exabyte
Jag verkar ha missat något. Hur vet ni att dom har vänt sin son ryggen?

Härifrån kommer den uppgiften:
http://mrsjossie.blogg.se/2009/august/svar-pa-kommentar-1.html#comment
Citera
2009-08-20, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Taxidriver1
Jag tycker inte det är bra att föräldrarna tar avstånd från sin son.
Han kommer ju komma ut om nåt år lr så, och utan sin familjs stöd är väl risken större att han spårar ut totalt.
Han är ju faktiskt psykiskt sjuk och behöver vård,inte undra på att han blev så störd med såna känslokalla föräldrar!

Exakt, föräldarna måste ställa upp på sin son och förlåta honom, annars kommer samhället drabbas än värre.

FÖRÄLDRAR TA ERAT ANSVAR NU!
Citera
2009-08-20, 18:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HonheterNelly
Jag hoppas VERKLIGEN att han inte bara får psykisk mjäkig terapi och sedan släpps. Jag hoppas de slänger in honom i en kall, fuktig cell med råttor större än honom själv.

Åh, Nelly, Nelly, raraste du... Du brukar ju vara mycket klokare än så här. Läs mitt tidigare inlägg om rättspsyk så förstår du vad jag menar.

https://www.flashback.org/showpost.php?p=18287702&postcount=955

PS. Ska vi ses ikväll igen vid 7eleven?
Citera
2009-08-20, 18:53
Medlem
Sträckt_Ugglas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonnyBonds
Skandal av föräldrarna att inte ta ansvar för det monster som de uppfostrat! De är deras jävla ansvar att se till att deras son sköter sig, oavsett hur gammel han är! Så att de nu vänder honom ryggen är total skandal och omdömeslöst!

Även folk med asbergers blir väl myndigförklarade vid 18?

Vi vet väl i stort sett noll om hur familjens vardag såg ut?

Om jag hade gjort mitt bästa i arton års tid med att försöka få min grabb att bli en hygglig människa, och det slutar såhär... Tror fan jag skulle fundera på att vända honom ryggen då.

EDIT: Ni som känner till andra MGB-forum, helst internationella, kan väl skicka ut en request eller fråga om någon känner igen något som skulle kunna ha med det här att göra. Bilder eller poster.
Senast redigerad av Sträckt_Uggla 2009-08-20 kl. 18:55.
Citera
2009-08-20, 18:53
Medlem
Freedom Fighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Härifrån kommer den uppgiften:
http://mrsjossie.blogg.se/2009/august/svar-pa-kommentar-1.html#comment
Hur pass trovärdig är den källan? Jag frågar i all välmening.. så länge inte mamman uttalat sig själv så kan det vara mycket spekulationer och påhitt också.
Citera
2009-08-20, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sträckt_Uggla
Även folk med asbergers blir väl myndigförklarade vid 18?

Vi vet väl i stort sett noll om hur familjens vardag såg ut?

Om jag hade gjort mitt bästa i arton års tid med att försöka få min grabb att bli en hygglig människa, och det slutar såhär... Tror fan jag skulle fundera på att vända honom ryggen då.

Så om du misslyckas med ditt barn så tycker du det är helt okej att slänga ut dem i samhället och låta vad som helst hända?

Joel behöver stöd och förlåtelse, det är enda möjligheten för honom att någonsin kunna leva i samhället igen. Hat mot honom föder hat i honom mot oss.
Citera
2009-08-20, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freedom Fighter
Hur pass trovärdig är den källan? Jag frågar i all välmening.. så länge inte mamman uttalat sig själv så kan det vara mycket spekulationer och påhitt också.

Jag skulle tro att trovärdigheten är ganska god, det ligger i alla fall nära tillhands att tro att det faktiskt är Joels mamma som har uttalat sig om det här:
http://mrsjossie.blogg.se/2009/august/ett-jobbigt-mote.html#comment
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in