2021-05-10, 11:00
Medlem
Vem0ths avatar
Butikskoncernerna vill gärna upprätthålla bilden att de är genustänkande feminister eftersom man vill inte få sina butiker uthängda i PK-skandaler.

Därav vill man ha extroverta feminister som kunderna ser och hårt arbetande smygrasister som gör allt grovjobb. Eftersom dessa glada feminister plockar varor i samma tempo som min bortgångna mormor det blir liksom inte hållbart för butiken därav tysta arbetsmyror täcker upp den biten.

Om en butik anställer 5 personer åt gången så ska minst en vara denna utåtgående genustypen.
Citera
2021-05-10, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
På de olika ICA MAXI jag handlar verkar det jobba typ 75% tjejer i högskolestudieålder och de flesta ser normala och bra ut. Dessa jobbar säkert på timmar eller deltid. Sen har de några äldre med. På Willys och Coop så är det både glesare bemannat och de som jobbar där verkar se tristare ut. Men på min lilla lokala Coop jobbar det några riktiga godingar.

Tror just att ICA generellt tänker på vilka de rekryterar, oftast snygga tjejer och absolut inga jävla huckleapor som jobbar där.
Har tänkt på just detta flera gånger, det verkar vara två helt olika klientel som jobbar på ICA och COOP.
Citera
2021-05-10, 14:37
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Det är faktiskt många bögar som jobbar i matbutikerna där jag bor.
Hur vet jag att de är bögar? För de pratar så där tillgjort feminint som transor gör! Jag tror att butikerna får godhetspoäng av att importera dessa felknullande individer. (Blir lika irriterad varje gång man möts i kassan av en sån).

Du bor i Sthlm eller hur, här i Karlstad så jobbar dom på nagelsalonger å klädaffärer, å nån frisörsalong jag tror mig sett en i kassan på systembolaget också. På min coopbutik där jag jobbar är de hetero allihopa (tror jag i alla fall)
Citera
2021-05-10, 14:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av diesel300
Ja va är det för folk som jobbar i matbutiker? Jag upplever dom som feminster och lite annorlunda beteende.

Eller så är det dig det är något fel på. Det brukar det vara på folk som startar trådar som denna.

Jag brukar handla på Willys, för de är billigast på det mesta och jag hyser orealistiska förhoppningar om att få ha sex med de snyggaste kassörskorna. Såvitt jag kan bedöma är det lågutbildade människor som arbetar där. Ett par av dem är ganska skärpta men har antagligen inga ambitioner mer än att kunna tjäna till uppehället. Ingen av dem har något löjligt coronamunskydd.

Jag ser inget som tyder på att någon skulle vara feminist där. Det finns en lång kosovoalbanska med blonderat hår som ser ut att ha ordentligt med skinn på näsan, det är det enda.
Citera
2021-05-10, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Eller så är det dig det är något fel på. Det brukar det vara på folk som startar trådar som denna.

Jag brukar handla på Willys, för de är billigast på det mesta och jag hyser orealistiska förhoppningar om att få ha sex med de snyggaste kassörskorna. Såvitt jag kan bedöma är det lågutbildade människor som arbetar där. Ett par av dem är ganska skärpta men har antagligen inga ambitioner mer än att kunna tjäna till uppehället. Ingen av dem har något löjligt coronamunskydd.

Jag ser inget som tyder på att någon skulle vara feminist där. Det finns en lång kosovoalbanska med blonderat hår som ser ut att ha ordentligt med skinn på näsan, det är det enda.

Jag ångrar att startade denna tråd, vi alla är olika och det behöver inte vara något dåligt med det. Sorry
Citera
2021-05-10, 19:14
Medlem
Citat:
Ja va är det för folk som jobbar i matbutiker? Jag upplever dom som feminster och lite annorlunda beteende.

Matbutiker är viktiga.
Jag har inte sett några otrevliga människor eller på annat sätt utstickande avarter generellt.
De verkar tvärtom vara trevliga.

Jag förstår inte frågeställningen.
Tycker du personer som jobbar i matbutiker är lägre stående för en narcissist som dig som inte skulle "nedlåta " dig att arbeta där själv??

Har du verkligen täckning för din självgodhet?
Citera
2021-05-11, 12:47
Medlem
Narutoshippchops avatar
Citat:
Jag ångrar att startade denna tråd, vi alla är olika och det behöver inte vara något dåligt med det. Sorry

Hade inte du startat tråden om detta ämnet så hade jag gjort de eftersom dessa öppna bögerier i affärerna går mig på nerverna!
Citera
2021-05-11, 14:50
Medlem
Under alla mina år inom handels och hundratals kollegor har jag jobbat med 3 homosexuella och då var 2 av dom ett par.
Så nä, det är inte bara homosexuella som jobbar i butik.
Citera
2021-05-11, 21:30
Medlem
Tycker på Willys är dom trevligaste som jobbar och ica sämst
Citera
2021-07-17, 21:33
Medlem
Fråga till er som jobbar i butik:
Ibland fungerar inte streckkoden och ofta får man då frågan "du såg inte vad den kostade?" varpå man efter bästa förmåga försöker minnas vad den kostar och när man producerat ett svar slås priset jag sagt in som "livsmedel" eller något i den stilen.
Hur går tankeverksamheten när ni ställer en sådan fråga? Vet ni redan ungefär vad varan kostar och vill bara dubbelkolla med kunden så vi är överens?
Får alla kunder samma förtroende att uppge pris eller bedömmer ni kunden efter hur pålitlig dessa ser ut? Kanske baserat på faktorer som stammis, känd på byn, välklädd eller nåt annat vedertaget kriterie?
Citera
2021-07-18, 00:04
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KebabPizza1337
Kommenterar väldigt random men men, har praktiserat på både Ica nära och Coop. Coop gick bättre då jag fick lära mig mer saker om kassa, mejeri osv. Därför tänkte jag ansöka till maxi där jag bor eftersom nu jobbar jag som säljare inom larm och tycker det är väldigt ovärt då det inte finns fast lön vi ska också sluta klockan 10 men fortsätter ändå tills mitt i natten vilket påverkar hälsan negativt.

Tror ni att det fortfarande är lätt att få jobb där? Tänkte ansöka till stora Coop också eftersom jag känner att jag orkar mer nu när man blivit äldre, är bra på att presentera mig och mannen jag pratade med på maxi sa att de lär nog behöva nya anställda.
Hur gick det, fick du jobb på Maxi/Stora Coop?
Citera
2021-07-18, 05:28
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skullknight
Någon som vet hur viktigt det är generellt att komma i tid? Jag vet att man som tidigast brukar börja någon timme innan öppningsdags, men om man saknar körkort, börjar 07.00 och ens buss inte är vid butiken förrän 07.15, går det att ha jobbet ändå?

Undrar om jag borde avstå från att söka jobb på vissa butiker när bussförbindelserna är sisådär.

Jag tror ingen arbetsgivare är okej med att du kommer 20 minuter sent varje dag, om det ens räcker. Tar ju en stund att vara klar för arbete efter bussen har anlänt också. Klart att man kanske kan förhandla andra tider, men du är nog alldeles för utbytbar för att det ska gå hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in